Верховна Рада готується ухвалити у другому читанні законопроєкт «Про медіа», який серед іншого передбачає право Національної ради з питань телебачення та радіомовлення своїм рішенням тимчасово забороняти поширення онлайн-медіа.
Згідно до статті 99 проєкту за порушення медійного законодавства Нацрада може застосувати такі санкції до медіа: 1)припис; 2) штраф; 3)анулювання ліцензії за рішенням суду; 4) скасування реєстрації за рішенням суду; 5) заборона видання та розповсюдження друкованого медіа за рішенням Нацради або суду; 6) тимчасова заборона поширення онлайн-медіа за рішенням Нацради.
При цьому закон врегульовує порядок анулювання ліцензії за рішенням суду; скасування реєстрації; заборона видання та розповсюдження друкованого медіа, однак не визначає чіткого порядку застосування тимчасової заборони поширення онлайн-медіа та не зрозумілий вичерпний перелік підстав для його застосування.
Стаття 116 законопроєкту «Про медіа» визначає, що тимчасова заборона поширення онлайн-медіа за рішенням Нацради застосовується - у випадку вчинення значного порушення, якщо впродовж одного місяця до суб'єкта було застосовано п’ять штрафів за вчинення значних порушень, рішення про які не було скасовано у визначеному законом порядку.
Строк тимчасової заборони становить чотирнадцять календарних днів. Зазначається, що санкція застосовується лише для незареєстрованих медіа. Водночас у статті 99 не зазначено, що тимчасова заборона медіа за рішенням Нацради застосовується у порядку визначеному статтею 116 закону про медіа, що залишає питання стосовно практичного застосування норми. Один з авторів законопроєкту, заступник голови фракції «Слуга народу» Євгенія Кравчук проігнорувала питання кореспондента «Судово-юридичної газети» щодо того, яким чином буде працювати норма про тимчасову заборону поширення онлайн-медіа за рішенням Нацради.
Разом з тим, протягом першого року з дня набрання чинності законом Нацрада буде застосовувати за переважну більшість порушень приписи(застереження, які містить опис порушення та застереження стосовно недопущення його в майбутньому)
У разі якщо порушення за своєю суттю є триваючим, припис має містити докладний опис виявленого порушення та вимогу про припинення порушення із зазначенням строку на виконання припису. У разі неподання суб’єктом у сфері медіа копій документів, пояснень та іншої інформації на законну та мотивовану вимогу Національної ради припис має містити перелік документів, які вимагаються від суб'єкта, вимогу щодо надання пояснень чи інформації та строк на виконання припису.
Як повідомляла «Судово-юридична газета», комітет Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики рекомендує депутатам ухвалити у другому читанні законопроєкт про медіа, який серед іншого передбачає підвищення зарплат членам та голові Нацради з питань телебачення та радіомовлення.
Автор: Ярослав Конощук
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.