Як раніше писала «Судово-юридична газета», Верховна Рада ухвалила у другому читанні та в цілому законопроєкт №8076 про внесення змін до Закону «Про благодійну діяльність та благодійні організації» щодо вдосконалення порядку включення благодійників – фізичних осіб до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, яким спрощено процедуру включення фізичних осіб до реєстру волонтерів.
Також Рада ухвалила в цілому ще один законопроект, який стосується оподаткування волонтерів – «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування певних видів благодійної допомоги, зібраної волонтерами» №7492, поданий ще 27.06.2022.
Навіщо внесли зміни
Цим законом 7492 внесено зміни до Податкового кодексу України, а саме, до оподатковуваного доходу осіб, внесених до Реєстру волонтерів, не включатимуть суму отриманої ними благодійної допомоги, якщо така сума в подальшому була витрачена в період воєнного і надзвичайного стану на користь учасників бойових дій по всій Україні, працівників цивільного захисту та членів їх сімей, вимушених переселенців із зон бойових дій по всій Україні.
Після включення особи до Реєстру звільнення від оподаткування поширюється не лише на майбутні періоди та попередній звітний рік, а й на строк з початку поточного звітного року до моменту внесення особи до Реєстру волонтерів.
Згідно з пояснювальною запискою метою законопроекту є розширення можливих напрямків витрат осіб з Реєстру волонтерів з урахуванням повномасштабної збройної агресії РФ, а також уточнення питання щодо поширення податкової пільги на попередні правовідносини.
«Усі, хто збирав кошти для ЗСУ на власні картки, уважно прочитайте цей пост.
До кінця року раджу всім зареєструватись у Реєстрі волонтерів (тут пишу скорочено, повну назву реєстру дам у коментарях) для того, щоб звільнити від оподаткування зібрані і витрачені на ЗСУ кошти.
Зробити це можна в територіальному відділі податкової служби.
Наразі процедура така:
Треба довідка з банку про номер рахунку, на який збирали кошти, заява, копія паспорта і коду.
Сьогодні в Раді в цілому прийняли два закони.
Перший максимально спрощує процедуру потрапляння в реєстр і створює можливість це зробити в Дія в декілька кліків.
Ми на законодавчому рівні прибрали довідку з банку, через яку унеможливлювалось подання онлайн, і необхідність копії ідентифікаційного, який і так є в податкової.
Другим законом чітко прописуємо в Податковому кодексі, що звільняється від оподаткування весь рік, починаючи з 24 лютого і до моменту реєстрації волонтера в реєстрі. А не тільки зібрана і витрачена після реєстрації сума.
Попереду ще багато роботи, щоб спростити життя волонтерам і благодійним фондам, які підтримують ЗСУ», - зазначив у своєму дописі народний депутат від «Слуги народу» Роман Грищук.
Що змінилося у Податковому кодексі
Зокрема у підпункті "б" підпункту 165.1.54 статті 165 останнє речення виключили.
Нагадаємо, ця норма виглядає так:
Стаття 165. Доходи, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу
165.1. До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи: 165.1.54. сума (вартість) благодійної допомоги:
б) отриманої благодійниками - фізичними особами, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в порядку, визначеному Законом України "Про благодійну діяльність та благодійні організації", для надання благодійної допомоги на користь осіб, визначених у підпункті "а" цього підпункту (безпосередньо таким особам або через Міністерство оборони України, Головне управління Національної гвардії України, Службу безпеки України, Службу зовнішньої розвідки України, Адміністрацію Державної прикордонної служби України, Міністерство внутрішніх справ України, Національну поліцію України, Управління державної охорони України, Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, через органи управління інших утворених відповідно до законів України військових формувань, їх з’єднання, військові частини, підрозділи, установи або організації, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету), у розмірі, фактично використаному на такі цілі, та на відшкодування документально підтверджених витрат таких благодійників, пов’язаних із наданням зазначеної благодійної допомоги.
Положення цього підпункту застосовуються також до благодійної допомоги, отриманої зазначеними благодійниками - фізичними особами у звітному податковому році, що передує року їх внесення до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (дане речення виключили)
Натомість підрозділ 1 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу доповнили пунктом 31 такого змісту:
«31. Установити, що положення підпункту «б» підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 цього Кодексу застосовуються також до благодійної допомоги, отриманої благодійниками - фізичними особами, які до 1 січня 2023 року включені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, отриманої у період з 24 лютого 2022 року до дати внесення їх до зазначеного Реєстру».
Кабінет Міністрів України у місячний строк з дня опублікування цього Закону повинен:
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.