Кабінет Міністрів ухвалив нові правила оборонних закупівель за кошти державного бюджету, передбачивши, зокрема закупівлю одягу та взуття для військових на час воєнного стану за окремою процедурою, а до кінця року - без проведення тендерних процедур. Відповідне рішення закріплено постановою уряду №1275.
Постанова передбачає закупівлю визначеної групи товарів у постачальників, з якими укладена рамкова угода (правочин, що укладається з кількома учасниками процедури закупівлі з метою визначення основних умов закупівлі окремих товарів і послуг для укладення відповідних договорів про закупівлю протягом строку дії рамкової угоди). За такою процедурою планується закуповувати одяг, а також зимові, літні черевики для військових, спальні мішки тощо, вартість яких більше чи дорівнює 200 тисяч гривень.
Процедура закупівлі за рамковими угодами відбувається за такими правилами:
Державний замовник зобов’язаний розмістити оголошення про укладання рамкової угоди в вільному доступі в системі електронних закупівель.
До угоди протягом її дії (не більше року) або терміну, встановленого замовником, може приєднатися будь-який виробник, що відповідає критеріям.
На першому етапі закупівлі за рамковими угодами замовник визначає відповідність пропозицій постачальника вказаним в оголошенні про закупівлю вимогам.
На другому етапі проводиться відбір серед постачальників, що приєдналися до угоди, та укладається контракт на постачання з переможцем (-цями) відбору.
При цьому істотні умови контракту не можуть змінюватися до повного його виконання, лише в разі змін ціни на товар у зв’язку зі зміною податків та зборів, індексу споживчих цін, курсом валюти, зміни місця поставки товару тощо.
Разом з тим рішенням уряду пропонується дозволити до кінця року купувати одяг та взуття для військових без тендерів. Також передбачається, що під час воєнного стану військове спорядження можна буде купувати за держкошт без застосування електронної системи за таких умов: існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання державним замовником строків для проведення рамкової угоди, яка повинна бути документально підтверджена державним замовником;
відсутня технічна можливість використання електронної системи закупівель, що повинно бути документально підтверджено державним замовником.
Як повідомляла «Судово-юридична газета», Кабмін на час війни заборонив брати участь у державних закупівлях компаніям з РФ та Білорусі.
Автор Ярослав Конощук
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.