В Україні збільшать вартість послуг з оформлення та видачі посвідчення водія, прийняття іспитів для майбутніх водіїв, а також за держреєстрацію, перереєстрацію і зняття з обліку авто. Отримані від громадян кошти підуть, зокрема, на закупівлю бланків документів, розбудову інфраструктури та утримання територіальних органів Міністерства внутрішніх справ.
Так, група депутатів фракції «Слуга народу» та інших фракцій зареєструвала законопроект 8193 «Про внесення змін до деяких законів України щодо плати за послуги у сфері державної реєстрації транспортних засобів та допуску до керування транспортними засобами». Серед них Михайло Радуцький, В’ячеслав Медяник, Максим Павлюк та ін.
Як зазначають автори, наразі вартість послуг сервісних центрів МВС є занадто низькою.
Так, вони вказують, що «Переліком платних послуг, які надаються підрозділами МВС, Нацполіції та ДМС, затвердженим постановою КМУ від 4 червня 2007 року № 795, установлено розмір плати за їх надання, у тому числі адміністративних послуг територіальними органами з надання сервісних послуг МВС:
послуги з видачі посвідчення водія на право керування - 26 грн;
реєстрації, перереєстрації колісних транспортних засобів з видачею свідоцтва про реєстрацію та номерних знаків, зняття з обліку транспортного засобу з видачею облікової картки та номерних знаків для разових поїздок - 200 грн;
прийняття теоретичного, практичного іспитів – за кожну послугу 13 грн».
«В той же час, щороку витрати на організацію надання відповідних адміністративних послуг зростають через зростання видатків на оплату праці працівників, які забезпечують їх надання; підвищення вартості матеріалів, ресурсів, в тому числі бланків документів, офісного і канцелярського обладнання, комп’ютерної техніки, її обслуговування та оновлення тощо.
У цілому суми складових витрат за останні роки збільшилися на понад 300 відсотків, у зв’язку з чим вартість надання адміністративних послуг не компенсує видатків на їх надання, що призводить до витрат з бюджету, а не до його наповнення.
Для держави зазначені адміністративні послуги є збитковими та з урахуванням індексу інфляції в Україні, офіційного підвищення Національним банком курсу валют по відношенню до національної валюти, державний бюджет залишається з дефіцитом, при цьому, ці адміністративні послуги не є послугами соціальної сфери та надання їх за ціною, що в десятків разів нижче собівартості, є неприйнятним. Такі дії призводять до необґрунтованих витрат бюджетних коштів», - вказують депутати.
В зв’язку із цим пропонується збільшити вартість цих послуг. Зокрема Закон «Про дорожній рух» доповнити новою статтею 15-1 «Адміністративний збір за послуги, пов’язані з допуском до керування транспортними засобами».
Так, за послуги, пов’язані з допуском до керування транспортними засобами, справляється адміністративний збір. Адміністративний збір за послуги, пов'язані з допуском до керування ТЗ, включає в себе вартість адміністративної послуги та вартість бланка документа.
Розмір плати за надання адміністративної послуги встановлюється КМУ та не може перевищувати граничної вартості.
Гранична вартість адміністративних послуг, пов’язаних з допуском до керування транспортними засобами, буде становити:
Кошти, отримані як адміністративний збір за надання адміністративних послуг, перераховуються до загального фонду місцевого бюджету та спеціального фонду Державного бюджету. До загального фонду місцевого бюджету зараховуються 70 відсотків вартості адмінпослуги. До спеціального фонду Державного бюджету зараховується частина адміністративного збору у розмірі вартості бланка документа та 30 відсотків вартості послуги.
Кошти, зараховані до спецфонду Держбюджету за послуги, спрямовуються на закупівлю бланків документів, розбудову інфраструктури та утримання територіальних органів МВС.
Також розділ V Закону доповнено новою статтею 34-2 «Адміністративний збір за послуги, пов’язані з державною реєстрацією (перереєстрацією), тимчасовою реєстрацією, зняттям з обліку транспортних засобів».
Відповідно до змін адміністративний збір за державну реєстрацію (перереєстрацію), тимчасову реєстрацію, зняття з обліку транспортних засобів включає в себе вартість адміністративної послуги, вартість бланка документа та номерних знаків. Розмір плати за надання адмінпослуги встановлюється Кабінетом Міністрів та не може перевищувати граничної вартості.
Гранична вартість адміністративних послуг, пов’язаних з державною реєстрацією (перереєстрацією), тимчасовою реєстрацією, зняттям з обліку транспортних засобів, становить:
Гранична вартість адміністративної послуги визначається у відповідному розрахунку від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для оформлення.
Кошти, отримані як адміністративний збір за надання адміністративних послуг, перераховуються до загального фонду місцевого бюджету та спеціального фонду Державного бюджету. До загального фонду місцевого бюджету зараховуються 70 відсотків вартості адміністративної послуги. До спеціального фонду Державного бюджету зараховується частина адміністративного збору у розмірі вартості бланка документа, номерного знаку та 30 відсотків вартості адміністративної послуги.
Кошти, зараховані до спеціального фонду за послуги, спрямовуються на закупівлю бланків документів, номерних знаків, розбудову інфраструктури та утримання територіальних органів МВС.
Також встановлюється, що до компетенції Кабміну відноситься встановлення розміру плати за надання адміністративних послуг, пов'язаних з допуском до керування транспортними засобами та державною реєстрацією (перереєстрацією), тимчасовою реєстрацією, зняттям з обліку транспортних засобів.
У Законі «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» пропонується звільнити учасників бойових дій та осіб, прирівняних до них, осіб з інвалідністю внаслідок війни та прирівняних до них від сплати вартості адміністративної послуги, що входить до адміністративного збору за послуги, пов’язані з допуском до керування транспортними засобами, державною реєстрацією (перереєстрацією), тимчасовою реєстрацією, зняттям з обліку транспортних засобів.
Зазначимо, що і зараз послуги з держреєстрації авто не коштують за фактом 200 грн. Тож фінальна вартість послуг ГЦС з урахуванням всіх нюансів може бути більша, ніж вказано в самому законопроекті.
Пропонується, щоб закон набрав чинності через 6 місяців.
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.