Верховна Рада ухвалила у другому читанні та в цілому законопроєкт №8045 про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів щодо приватизації державного і комунального майна, яке перебуває у податковій заставі, та забезпечення адміністрування погашення податкового боргу, яким спрощується процедура приватизації такого майна. За відповідне рішення проголосували 250 народних депутатів.
Ухваленим законопроєктом доповнено статтю 92 Податкового кодексу України новим пунктом, встановивши, що у разі відчуження у процесі приватизації державного або комунального майна, яке перебуває у податковій заставі, у складі єдиного майнового комплексу державного або комунального підприємства згода контролюючого органу на відчуження такого майна не вимагається, якщо договором купівлі-продажу об’єкта приватизації передбачено зобов’язання покупця погасити у повному обсязі суми податкового боргу, у зв’язку з яким виникло право податкової застави, не пізніше шести календарних місяців з моменту переходу права власності на об’єкт приватизації. Наразі продаж такого заставного майна неможливий без згоди контролюючого органу.
При цьому державне або комунальне майно, яке відчужується у складі єдиного майнового комплексу державного або комунального підприємства, не звільняється з податкової застави до повного погашення податкового боргу його покупцем.
Крім цього, внесено зміни до статті 98 Податкового кодексу та зазначено, що у разі продажу у процесі приватизації єдиного (цілісного) майнового комплексу державного або комунального підприємства чи інших об’єктів державної та комунальної власності - покупець зобов’язаний погасити усі борги придбаного ним підприємства – боржника. Разом з тим передбачено, що у разі погашення покупцем суми податкового боргу у повному обсязі та у визначений договором купівлі-продажу строк, однак не пізніше шести календарних місяців з дати укладення договору купівлі-продажу, штрафні санкції і пеня, передбачені статтями 124 і 129 цього Кодексу, на такі сплачені суми не застосовуються (не нараховуються), а застосовані (нараховані) підлягають анулюванню.
Закон України «Про приватизацію державного і комунального майна» доповнено положенням про те, що відсутність згоди контролюючого органу на відчуження майна, яке перебуває в податковій заставі, не є перешкодою для продажу єдиного майнового комплексу державного або комунального підприємства чи інших об’єктів державної та комунальної власності у порядку, встановленому цим Законом, та не є підставою для відмови у нотаріальному посвідченні договору купівлі-продажу такого майна. Податкова застава зберігає чинність для покупця об’єкта приватизації і припиняється в порядку, встановленому законодавством України.
Як повідомляла «Судово-юридична газета», у липні в парламенті було зареєстровано законопроєкт, яким також пропонувалося дозволити приватизацію державного майна, що перебуває у податковій заставі за умови погашення податкового боргу. Однак тоді документ було відхилено та знято з розгляду.
Автор: Ярослав Конощук
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.