Кабмін вніс зміни до Положення про організацію оповіщення населення про виникнення надзвичайних ситуацій

10:30, 26 жовтня 2022
Підприємствам всіх форм власності забороняється без погодження відключати канали та лінії електронних комунікаційних мереж, що задіяні системами оповіщення, та здійснювати демонтаж технічних засобів оповіщення.
Кабмін вніс зміни до Положення про організацію оповіщення населення про виникнення надзвичайних ситуацій
Слідкуйте за актуальними новинами у соцмережах SUD.UA

Постановою Кабінету Міністрів від 21 жовтня 2022 р. № 1205 внесено зміни до Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту.

Так, на атомних електростанціях у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації спеціальні системи оповіщення повинні забезпечувати:

передачу сигналу “Увага всім”;

передачу повідомлень технічними засобами оповіщення та інформування на території атомної електростанції, її промислової зони та міста — супутника атомної електростанції;

інформування керівного складу станції телефонами, підключеними до системи автоматизованого виклику;

інформування оперативно-чергових служб пунктів управління відповідних місцевих органів виконавчої влади, диспетчерських служб Держатомрегулювання, державного підприємства “НЕК “Укренерго” та Міненерго, оперативно-чергових (чергових, диспетчерських) служб відповідних територіальних органів ДСНС та Національної поліції.

На гідротехнічних спорудах Дніпровського і Дністровського каскадів та в зонах їх можливого катастрофічного затоплення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації спеціальні системи оповіщення повинні забезпечувати:

передачу сигналу “Увага всім”;

передачу повідомлень технічними засобами оповіщення та інформування на території гідроелектростанції, її промислової зони та в зонах можливого катастрофічного затоплення;

інформування керівного складу гідроелектростанції телефонами, підключеними до системи автоматизованого виклику;

інформування начальників змін (чергових диспетчерів) гідроспоруд каскаду гідроелектростанцій, диспетчерських служб державного підприємства “НЕК “Укренерго” та Міненерго, оперативного чергового на пункті управління ДСНС, оперативно-чергових служб пунктів управління відповідних місцевих органів виконавчої влади, оперативно-чергових (чергових, диспетчерських) служб відповідних територіальних органів ДСНС та Національної поліції.

Для привернення уваги перед доведенням до населення інформації про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації передається попереджувальний сигнал “Увага всім”, а саме уривчастий звуковий сигнал.

Попереджувальний сигнал “Увага всім” передається за допомогою електросирен та/або в запису гучномовними (сигнально-гучномовними) пристроями і телерадіомережами.

Час доведення попереджувального сигналу “Увага всім” у межах дії автоматизованої системи оповіщення до населення не повинен перевищувати п’ять хвилин із моменту виникнення надзвичайної ситуації або отримання черговою службою команди від відповідного органу управління цивільного захисту.

Тривалість звучання попереджувального сигналу становить три–п’ять хвилин.

Після попереджувального сигналу здійснюється трансляція телерадіомережами відповідних повідомлень про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації, способів та дій захисту від неї із супроводженням інформації жестовою мовою та/або субтитруванням, якщо вона є голосовою, і аудіокоментуванням, якщо вона є візуальною.

Попереджувальний сигнал “Увага всім” та отримане повідомлення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації є підставою для проведення органами управління цивільного захисту заходів цивільного захисту населення від впливу уражаючих факторів надзвичайних ситуацій, а також для застосування населенням засобів і способів захисту.

Підприємствам, установам та організаціям незалежно від форми власності, власникам та користувачам об’єктів із масовим перебуванням людей забороняється без погодження з відповідним місцевим органом виконавчої влади (органом місцевого самоврядування):

відключати канали та лінії електронних комунікаційних мереж, що задіяні системами оповіщення;

здійснювати демонтаж технічних засобів оповіщення та інформування (зокрема радіотрансляційних точок).

Стале функціонування автоматизованих систем оповіщення забезпечується належним експлуатаційно-технічним обслуговуванням апаратури і технічних засобів оповіщення та технічних засобів електронних комунікацій.

Експлуатаційно-технічне обслуговування автоматизованих систем оповіщення, а також проведення організаційно-технічних заходів із запобігання несанкціонованому їх запуску організовується:

відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування — щодо загальнодержавної, територіальних та місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення;

керівником об’єкта — щодо спеціальних, локальних та об’єктових систем оповіщення.

Керівники органів виконавчої влади (органів місцевого самоврядування), підприємств (установ, організацій), де встановлено програмно-технічні засоби автоматизованих систем оповіщення, технічні засоби оповіщення та інформування, технічні засоби електронних комунікацій, забезпечують їх збереження та застосування за призначенням.

Суб’єкти господарювання, з якими укладено договір про технічне обслуговування:

здійснюють контроль за функціонуванням, підтриманням у працездатному стані програмно-технічних засобів автоматизованих систем оповіщення, технічних засобів оповіщення та інформування, технічних засобів електронних комунікацій та їх збереження;

інформують про виявлені несправності відповідальних посадових осіб органів виконавчої влади (органів місцевого самоврядування), підприємств (установ, організацій), з якими укладено договір про технічне обслуговування, та негайно здійснюють заходи з усунення несправностей.

З метою контролю за підтриманням у готовності автоматизованих систем оповіщення проводяться такі види перевірок:

контрольні перевірки готовності автоматизованих систем оповіщення без включення технічних засобів оповіщення та інформування;

технічні перевірки готовності автоматизованих систем оповіщення із включенням технічних засобів оповіщення та інформування та доведенням тестових сигналів та інформації до населення.

Контрольні перевірки готовності автоматизованих систем оповіщення здійснюються оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами пунктів управління всіх рівнів шляхом передачі контрольних сигналів управління та отримання підтвердження їх виконання в автоматичному (автоматизованому) режимі з періодичністю не менше одного разу на добу.

Контроль за станом готовності спеціальних, локальних та об’єктових систем оповіщення, а також проведення їх технічних перевірок організовується керівниками об’єктів, на яких створено зазначені системи.

Перед проведенням усіх перевірок в обов’язковому порядку оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами пунктів управління всіх рівнів проводиться комплекс організаційно-технічних заходів із метою запобігання несанкціонованому запуску технічних засобів оповіщення та інформування.

Автор: Наталя Мамченко

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший
Telegram канал Sud.ua
XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший
Головне про суд
Сьогодні день народження святкують
  • Інна Коваленко
    Інна Коваленко
    суддя Дніпровського районного суду міста Києва