Як відомо, віце-прем’єр-міністр – міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ірина Верещук в ефірі телемарафону розповіла, що майже 250 тисяч внутрішньо переміщених осіб (ВПО) поскаржилися на те, що не отримали грошові виплати від держави.
Вона зауважила, що чимало людей скаржаться на те, що виплати або нараховані й не отримали, або подали заявку і не отримали жодного разу виплати. На погляд Ірини Верещук, однією з причин затримки виплат є те, що електронний сервіс державних послуг «Дія» «не передав деякі заявки в органи соціального захисту».
«Люди реєструвалися у «Дії», «Дія» не передала на органи соцзахисту такі дані. І це десятки тисяч людей, які зараз скаржаться саме на те, що «Дія» не передала такі дані. Ми централізували такі виплати, Міністерство соцполітики їх виплачує. Але людей було майже 250 тисяч. 90 тисячам уже виплачено. Зараз решті ми допомагаємо, збільшуємо кількість комп'ютерів, програм», - сказала Ірина Верещук.
Другою причиною є те, що деякі документи не були оформлені належним чином, а людей про це не попередили.
У свою чергу, у Мінцифрі підкреслили, що всі заявки будуть опрацьовані.
«Мінцифра разом з Мінсоцполітики запустили комплексну послугу з реєстрації внутрішньо переміщеної особи та отримання допомоги на проживання 19 квітня 2022 року.
За цей час понад 619 тисяч українців подали заявки через Дію. 441 504 українця успішно отримали довідку ВПО та грошову допомогу від держави.
Усі заявки, які ще не опрацювали в Мінсоці, будуть опрацьовані, і всі зможуть отримати свої виплати та довідку ВПО.
Наразі ми разом з Мінсоцполітики працюємо над автоматичним призначенням та виплатами, щоб обробка заяв відбувалася без залучення працівників районних управлінь соцзахисту. Також ми переробляємо взаємодію з Мінсоцполітики, щоб прибрати низку технічних проблем», - зазначили у міністерстві.
Також Мінцифра працює над послугою зняття з реєстрації ВПО.
«Можна буде однією кнопкою в Дії зняти себе з реєстрації чи змінити адресу реєстрації ВПО. У разі переїзду на нову адресу не потрібно буде йти в районне управління соцзахисту, писати заяви від руки та копіювати документи.
Ця ситуація ще раз підкреслює, що автоматичні послуги, коли заяву обробляє комп'ютер, а не чиновник, — майбутнє електронних послуг. Такі послуги, як автоматична реєстрація ФОП або єПідтримка, є прозорими і зрозумілими користувачам, а більш традиційні послуги, як, наприклад, соціальні, де фінальне рішення приймає чиновник, часто незрозумілі, надлишково ускладнені та затягнуті в часі.
Віримо, що саме автоматичні онлайн-послуги — це майбутнє Дії. Ми хочемо, щоб система просто працювала — не заважала, а полегшувала життя й надавала послуги людям, а не державі», - зазначили у Міністерстві.
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.