Техогляд автобусів, вантажівок і таксі в Україні повністю зупинився — на дорогах стане ще небезпечніше

14:50, 25 липня 2022
Маршрутки та вантажівки з небезпечним вмістом віднині не можуть пройти обов’язковий техогляд через відсутність бланків.
Техогляд автобусів, вантажівок і таксі в Україні повністю зупинився — на дорогах стане ще небезпечніше
Слідкуйте за актуальними новинами у соцмережах SUD.UA

В Україні під час війни зупинився техогляд транспортних засобів, які перевозять пасажирів та небезпечні вантажі, і на дорогах знов можуть з’явитися авто, у яких відвалюються колеса чи відмовляють гальма. Чому так вийшло, розбиралася «Судово-юридична газета».

Як відомо, зараз не існує обов’язкового технічого контролю для автомобілів, якими користуються звичайні громадяни. Однак обов’язковий техогляд передбачений для автобусів, маршруток, вантажних авто, спеціалізованих транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі, для таксі тощо.

Обов’язковий технічний контроль транспортного засобу передбачає перевірку технічного стану транспортного засобу, а саме системи гальмового і рульового керування; зовнішніх світлових приладів; пневматичних шин та коліс; світлопропускання скла; газобалонного обладнання (за наявності); інших елементів.

Адже це є гарантією безпеки дорожнього руху для інших водіїв і пасажирів та дотримання норм щодо охорони навколишнього природного середовища.

Порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів визначає Кабінет Міністрів України.

Встановлена також періодичність проходження обов’язкового технічного контролю:

  • для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, із строком експлуатації більше двох років — кожні два роки;
  • для вантажних автомобілів незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепів до них із строком експлуатації більше двох років — кожні два роки;
  • для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, причепів до них та таксі незалежно від строку експлуатації — щороку;
  • для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації — двічі на рік.

Однак тепер, як стало відомо «Судово-юридичній газеті», технічний контроль цих транспортних засобів повністю зупинився. Причини досить банальні і дивні водночас - немає необхідних бланків із міткою радіочастотної ідентифікації протоколу обов’язкового технічого контролю (ОТК). Ці бланки підтверджують, що вантажівки, маршрутки чи таксі пройшли ОТК на відповідність вимогам безпеки.

Дані бланки «випускає» поліграфкомбінат «Україна». Втім, за деякими даними, зараз закінчився контракт з постачальником відповідних міток, які наносяться на бланк, засвідчуючи його дійсність. Отже, випуск бланків припинився, а тих, що є, не вистачить і на тиждень.

Слід нагадати й те, що подібна ситуація, коли у ПК «Україна» «раптом» закінчилися бланки для техпаспортів та водійських посвідчень, вже колись мала місце. Втім, наразі існуючу проблему замовчують.

Отже, зовсім скоро ми знов зможемо бачити в українських ЗМІ заголовки на зразок «у маршрутного таксі на ходу відвалилося колесо». Слід нагадати і про те, що безпека на дорогах - це одна з вимог європейської інтеграції.

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій. 

Автор: Наталя Мамченко

 

XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший
Telegram канал Sud.ua
XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший
Головне про суд
Сьогодні день народження святкують
  • Михайло Слободін
    Михайло Слободін
    суддя Східного апеляційного господарського суду
  • Михайло Новіков
    Михайло Новіков
    член Комітету Верховної Ради України з питань правової політики