Харьковский ОТЦК и СП напомнил, какие документы и данные рекомендовано иметь семьям Защитников и Защитниц. Об этом говорится в пресс-службе ведомства.
Серед них:
Вищезазначений перелік інформації може допомогти родинам Захисників у критичних ситуаціях. Також варто попередньо домовитися із Захисником про те, що він буде систематично повідомляти вас про своє актуальне місце перебування (населений пункт, без точної локації) та періоди, в які з великою долею ймовірності він буде не на зв'язку.
Якщо ви втратили зв’язок із Захисником
Якщо Захисник не виходить на зв’язок кілька днів, не варто одразу панікувати, причиною цього може бути відсутнє мобільне покриття, розряджений телефон через відсутність електроенергії тощо. Спочатку заспокойтеся і з’ясуйте всі обставини. У першу чергу спробуйте сконтактуватися з колегами по службі, які можуть бути поряд, безпосереднім командиром, командиром частини. Якщо із частини вам повідомляють, що Захисник знаходиться на бойовому завданні та не обліковується як безвісно зниклий,, полонений, загиблий, поранений тощо - зберігайте спокій та очікуйте, коли Захисник вийде з вами на зв’язок, в іншому разі - через 2 дні повторно зверніться до частини, щоб уточнити інформацію.
Зник безвісти за особливих обставин
Військовослужбовець вважається зниклим безвісти, якщо:
Особою, яка зникла безвісти за особливих обставин, є особа, зникла безвісти у зв’язку із збройним конфліктом, воєнними діями, тимчасовою окупацією частини території України. Така особа має права та особливий статус, визначені законом. Близькі родичі та члени сім'ї мають право на отримання достовірних відомостей про місце перебування особи, зниклої безвісти за особливих обставин, обставини її загибелі (смерті), місце поховання (якщо воно відоме).
У випадку тривалої втрати зв'язку із Захисником (3 дні і більше), варто зв'язатися з військовою частиною (гаряча лінія, безпосередній командир, командир частини) та дізнатися причину відсутності зв’язку із Захисником. Також збережіть номер телефону, з якого Захисник останній раз виходив на зв’язок з вами. При отриманні усної інформації від безпосереднього командира, колег, командира частини, по гарячій лінії, що Захисник зник безвісті чи у випадку ситуації з постійною втратою зв'язку від 3 діб і більше, варто одразу дізнатися подробиці останнього місця перебування Захисника, обставини ситуації, після чого пропав зв’язок, інформацію про координати, де був останній раз на зв'язку, за якими координатами був направлений і т.і. По можливості, максимально точно з'ясуйте та зафіксуйте координати місця події, після якої було втрачено зв’ язок із Захисником.
Військова частина веде облік особового складу. Якщо військовослужбовець не повернувся із бойового завдання, по факту зникнення буде проведено службове розслідування. За результатами службового розслідування в ТЦК та СП надходить інформація щодо зникнення особи, потрапляння в полон, чи загибелі. ТЦК та СП надає відповідне сповіщення родині Захисника.
Увага! Це небезпечно!
Як пишуть у ТЦК, пости в соціальних мережах, які нерідко публікують родичі, активісти чи просто небайдужі громадяни, де на фото зображено безвісти зниклого або полоненого українського військовослужбовця у військовому однострої, із вказанням прізвища, ім’я, по-батькові та військової посади - можуть зашкодити військовослужбоцю та перемовинам щодо обміну.
Такі пости переважно супроводжуються підписами, на кшталт: “Ця особа перебуває в полоні, подивіться, може хто знає чи шукає цю людину” або "помоліться за повернення" та містять персоналіні дані військового.
У чому небезпека таких постів?
Річ у тім, що вказана особа дійсно може перебувати в полоні, але ворог при цьому вважає її цивільною.
Або особа може просто переховуватись на тимчасово окупованих територіях і шукати можливості повернутись. Оприлюднюючи данні і фото такої людини, ви даєте ворогу орієнтир на пошуки.
Пам’ятайте, що поширення в соціальних мережах інформації про позивні українських бійців, військові частини і місця їх дислокації, про обставини потрапляння військовослужбовців в полон тощо несе загрозу не тільки самим полоненим, але й їх бойовим побратимам.
Розміщення в публічному просторі будь-якої інформації про конкретну людину, яка перебуває в полоні у росіян, значно ускладнює процес повернення її додому і нерідко ставить під загрозу життя самого полоненого.
Йдеться про додаткову інформацію як то: значущість цієї особи для суспільства, її політичні погляди, місце служби чи попередня робота, відомості про склад сім’ї, про рідних і близьких тощо.
Це спонукає ворога прискіпливо ставитися саме до цієї конкретної особи, в результаті чого вимоги до її обміну стають завищеними, а сам процес – максимально ускладненим.
Що робити?
Якщо близька вам людина потрапила у полон або зникла безвісти, звертайтесь по допомогу до Східного регіонального центру Координаційний штаб з питань поводження з військовополоненими:
Приймальня Східного регіонального центру: 0 800 300 176 (понеділок-п’ятниця з 10.00 до 16.00).
Отримуйте відповіді на запити та консультації онлайн в особистому кабінеті інформаційної системи Координаційний штаб з питань поводження з військовополоненими.
Звертайтесь до районних ТЦК та СП. Контакти можна переглянути за посиланням.
Гаряча лінія для звернень громадян Харківського ОТЦК та СП:
(057) 712-46-23 понеділок-п’ятниця з 08:00 до 17:00
По допомогу та підтримку ви завжди можете звернутися на телефонну лінію психологічної підтримки Координаційного штабу.
Наберіть 0 800 300 529 і цифру 3 - ви зможете поспілкуватися з психологом та отримати допомогу. Лінія працює з 10:00 до 16:00 у робочі дні.
Подписывайтесь на наш Тelegram-канал t.me/sudua и на Google Новости SUD.UA, а также на наш VIBER, страницу в Facebook и в Instagram, чтобы быть в курсе самых важных событий.