Нотаріальна палата України оприлюднила рекомендації державним нотаріальним архівам, державним нотаріальним конторам та приватним нотаріусам на випадок захоплення населеного пункту та/або нотаріальної контори/державного нотаріального архіву/приміщення, яке є робочим місцем приватного нотаріуса, чи безпосередньої загрози його захоплення. Рекомендації з’явились на офіційному сайті НПУ.
«1. На випадок захоплення або загрози захоплення населеного пункту та/або нотаріальної контори/державного нотаріального архіву/приміщення, яке є робочим місцем приватного нотаріуса, кожен керівник державної нотаріальної контори, або державного нотаріального архіву, або приватний нотаріус мають діяти відповідно до ситуації, що склалася, та умов воєнного стану, приймати розумні та ефективні рішення, усвідомлюючи, що збереження життя і здоров’я людей є їх пріоритетним завданням.
За наявності евакуаційного транспорту та плану евакуації нотаріусам та працівникам нотаріального архіву/нотаріальної контори доцільно здійснити евакуацію у визначені державними органами місця.
За відсутності евакуаційного транспорту залишити (в разі можливості) населений пункт самостійно. При цьому необхідно керуватися повідомленнями органів влади стосовно безпечності самостійної евакуації.
При першій же можливості повідомити про евакуацію відповідні територіальні органи Міністерства юстиції та Нотаріальну палату України, зокрема через відповідного голову відділення НПУ у відповідній області. Повідомлення може бути направлено у будь-який можливий або доступний спосіб: телефоном, на електронну пошту, за допомогою соціальних мереж або месенджерів.
Якщо такої можливості немає – забезпечити зберігання таких документів відповідно до правил діловодства у металевих шафах або приміщеннях, обладнаних під архів.
При цьому за наявності ризику для життя чи здоров’я, пов’язаного із вивезенням документів, такі документи та справи треба залишати в приміщеннях за місцем їх знаходження та зберігання.
У випадку евакуації печатка нотаріуса, ключ із електронним цифровим підписом, а також невикористані бланки нотаріальних документів можуть бути:
– вивезені нотаріусом із собою;
– знищені із складанням відповідно акту знищення.
Про знищення невикористаних бланків нотаріальних документів нотаріус повідомляє ДП «НАІС» та/або Нотаріальну палату України (через Голову відповідного відділення НПУ) для внесення відповідних відомостей до реєстру нотаріальних бланків. Повідомлення може бути направлено у будь-який можливий або доступний спосіб: телефоном, на електронну пошту, за допомогою соціальних мереж або месенджерів.
Про знищення печатки нотаріус повідомляє відповідні територіальні органи Міністерства юстиції та/або Нотаріальну палату України, зокрема через відповідного голову відділення НПУ у відповідній області. Повідомлення може бути направлено у будь-який можливий або доступний спосіб: телефоном, на електронну пошту, за допомогою соціальних мереж або месенджерів.
Про знищення носія з електронним цифровим підписом та/або у випадку загрози заволодіння ним сторонніми особами нотаріус повідомляє ДП «НАІС»та/або Нотаріальну палату України (через голову відповідного відділення НПУ) для вжиття заходів щодо блокування ключа з ЕЦП. Повідомлення може бути направлено у будь – який можливий або доступний спосіб: телефоном, на електронну пошту, за допомогою соціальних мереж або месенджерів.
Невикористані бланки нотаріальних документів, у випадку, якщо у нотаріуса є можливість їх забрати із собою при евакуації, можуть бути передані іншому нотаріусу незалежно від нотаріального округу із оформленням відповідного акта приймання-передачі, який має бути підписаний ЕЦП особи, яка передала та особи, яка прийняла. В подальшому вказаний акт приймання-передачі надсилається на електронну адресу ДП «НАІС» для внесення відповідних відомостей до реєстру нотаріальних бланків (усі запитання – через голову відповідного відділення НПУ).
У випадку евакуації, за наявності такої можливості, рекомендується видалити електронні документи з комп’ютеної техніки.
До таких заходів слід додати рекомендації щодо відключення світлових вказівників на приміщення нотаріальних контор, архівів, робочих місць приватних нотаріусів, прибирання вивісок та вказівників.
За можливості оригінали трудових книжок під розписку передати працівникам, а особові справи найманих працівників розмістити у сейфах або металевих шафах, які зачиняються.
Раніше ми писали про роз’яснення НПУ щодо оформлення нотаріальних документів без використання спеціальних бланків.
Також ми повідомляли, що у Мін’юсті повідомили особливості проведення перевірок нотаріусів та подання звітності.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook, Viber та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.