«Пенсійний кур’єр» зазначає, що ви не завжди повинні залишати свої речі у камері схову.
Так, відповідно до пункту 21 Постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2006 № 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» суб'єкт господарювання зобов'язаний:
У деяких супермаркетах є написи про те, що споживач має покласти речі в камеру схову і що адміністрація не відповідає за збереження речей. Однак спеціалісти кажуть, що «написом про відсутність гарантій збереження магазин вводить вас в оману».
«Якщо ви поклали речі в камеру схову магазину, адміністрація супермаркету відповідає за схоронність ваших речей, навіть попри наявність оголошення про зворотне. Адміністрація бере на себе зобов'язання щодо збереження речей, котрі покупці здали на зберігання. Це підтверджується видачею покупцеві номерного жетона, іншого знака, що засвідчує прийняття речі на зберігання (відповідно до статті 937 Цивільного кодексу України). Фактично ви укладаєте з адміністрацією супермаркету договір про зберігання речей.
Відповідальність магазину у разі втрати або ушкодження речі споживача передбачено в статтях 950—951 Цивільного кодексу України.
Відповідно до статті 951 збитки, завдані втратою, нестачею або пошкодженням речей, відшкодовує зберігач:
Якщо внаслідок пошкодження речі її якість змінилася настільки, що її не може бути використано за первісним призначенням, споживач має право відмовитися від неї і вимагати від зберігача відшкодування її вартості.
Якщо адміністрація супермаркету у разі ушкодження речей у камері схову відмовиться добровільно відшкодувати заподіяні збитки в повному розмірі, ви маєте право звернутися з відповідним позовом у суд», - кажуть фахівці.
Як свідчить практика, розглядаючи спори, що виникають між покупцями (споживачами) і суб’єктами, які здійснюють торговельну діяльність, із приводу здавання та зберігання речей у магазинах та відшкодування збитків, завданих неналежним зберіганням таких речей, суди застосовують норми, що регулюють договори зберігання.
«За умовами договору зберігання, відповідно до статті 942 ЦК України зберігач зобов’язаний вживати всіх заходів для забезпечення схоронності речі. Якщо зберігання здійснюється безплатно, зберігач зобов’язаний піклуватися про річ, як про свою.
Труднощі у разі захисту своїх прав виникають передусім під час доведення в суді обставин, на які посилається споживач, майно якого пошкоджено або втрачено. Адже під час здавання сумок або інших речей на зберігання ніде жодним чином не фіксують, що саме людина здає (наприклад, що лежить у сумці), оскільки законодавством це не передбачено. Також важко назвати «вжиттям усіх заходів для забезпечення схоронності речі» зберігання речей у шафах або комірках, у кращому разі — під ключ», - зазначають спеціалісти.
Отже, якщо ви не впевнені в тому, що ваші речі зберігатимуться належним чином, то маєте право відмовитися від зберігання своїх речей у комірках схову магазину й пересуватися приміщенням супермаркету (магазину) зі своїми речами, сумками тощо.
«Однак пам’ятайте, що у вашій сумці не має бути товарів, які реалізують у цьому магазині», - наголосили фахівці.
Також «Судово-юридична газета» писала, чи може продавець відмовити у безготівковому розрахунку за придбані товари.
Крім того, українцям роз’яснили, як повернути чи обміняти товар, придбаний в інтернет-магазині.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.