Нещодавно команда Мінцифри запустила дві нові послуги в застосунку «Дія» — сповіщення про зміну та перевірку кредитної історії та сповіщення про судові засідання.
На перший погляд, це невеликі апдейти застосунку. Але якщо придивитися уважніше, то українці отримали інноваційні та ефективні інструменти. У першому випадку, це допомагає боротися з шахрайством та захищати персональні дані. У другому, українцям дали ще один зручний діджитал-інструмент комунікації з державою. Про це розповів в новій колонці міністр цифрової трансформації Михайло Федоров для «Обозреватель».
Як працюють сповіщення про кредити
Разом із Українським бюро кредитних історій (УБКІ) команда Мінцифри запустила сповіщення про зміну та перевірку кредитної історії.
Перевірка історії — обов'язкова процедура при оформленні кредитів. Тепер, коли на вас візьмуть кредит або перевірятимуть вашу історію, ви отримаєте пуш. Якщо в Дії приходить пуш, що на вас взяли новий кредит, а ви його не відкривали, то можна одразу з застосунку перейти за посиланням до УБКІ та написати скаргу.
«А якщо побачите сповіщення, що банк чи мікрокредитна установа перевіряє вашу кредитну історію, щоб відкрити новий кредит, ви зможете зв'язатися з установою для уточнення деталей та вчасно звернутися до поліції», - каже Федоров та зазначає, що більшість випадків кредитного шахрайства відбуваються саме з паперовими паспортами. Їх легко відксерити та комусь передати. Скільки таких «ксероксів» зробили українці за останні роки, порахувати неможливо.
Необхідність сповіщень підтверджує і перша статистика.
«За 6 днів роботи 303 тисячі українців отримали близько 540 тисяч таких пушів у Дії. Тобто, за добу ми надсилаємо близько 90 тисяч. Окрім цього, ми вже маємо кейс, що ця послуга працює.
Цього тижня наша команда прочитала пост, як сповіщення в Дії допомогли дізнатися про шахрайство. Зловмисникам вдалося зламати номер телефону українки та почати оформлювати на неї мікрокредити. У той же час їй в Дії почали надходити сповіщення про це», - зауважує глава Мінцифри.
Якщо б цього не було, то жінка не змогла б так швидко дізнатися про шахраїв та оперативно відреагувати. Найчастіше злодії просто оформлюють кредити, а людина про них дізнається вже через певний час, коли до неї починають телефонувати колектори. То ж, ці сповіщення у Дії — ще один доказ того, що цифровізація підвищує рівень безпеки у всіх сферах.
Також «Судово-юридична газета» писала, що у «Дії» з’явилися сповіщення про кредити та перевірку кредитної історії.
Додамо, що також у Мінцифрі пояснили, як працюють сповіщення про судові засідання.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.