Міністерство соціальної політики України повідомляє, що в чинному законодавстві про накопичувальне пенсійне забезпечення понад 40 механізмів, які забезпечують захист пенсійних накопичень людей за зазначеними вище принципами.
Наприклад, це такі механізми:
Що ще можна зробити для підвищення надійності
В Україні протягом тривалого часу не було інституційно спроможного регулятора, який би мав матеріально-технічні ресурси та кваліфіковані кадри для регулювання саме сфери пенсійних накопичень. Тому, не дивлячись на потужне законодавство, окремі недобросовісні гравці його не дотримувались, не виконували правила і регулятор жодним чином це не відслідковував та на це не реагував.
Більше того, для окремих суб’єктів були зроблені виключення із законодавства, тобто закон дозволяв окремим фондам не дотримуватись усіх вищезазначених вимог. Саме з накопиченнями людей у таких фондах виникали проблеми: це фонд НБУ за часів Януковича та фонди банку Аркада.
«Тому нам потрібен сильний та професійний регулятор. Якщо хоча б одного з цих двох компонентів не буде – це ризики. Для того, щоб система працювала надійно, держава має забезпечити контроль над тим, щоб усі передбачені законодавством механізми захисту працювали на практиці.
У цьому напрямку є законодавчі ініціативи щодо посилення інституційної спроможності НКЦПФР та рішучі кроки нового складу НКЦПФР щодо посилення контролю на ринку навіть в рамках поточних повноважень», - зазначають в Мінсоцполітики.
Друге завдання – це потреба у розширенні кола надійних інвестиційних інструментів, через які пенсійні накопичення дійсно будуть спрямовані в економіку, в зростання ВВП, створення нових робочих місць, з урахуванням ключових економічних реформ та пріоритетних напрямків розвитку економіки. При цьому, зростання обсягу внутрішніх довгострокових інвестиційних ресурсів, якими є пенсійні накопичення, стимулюватиме пропозицію таких інструментів. Тому це взаємозалежний поступовий процес.
«Тут потрібна цілеспрямована спільна робота економічного блоку уряду та фінансових регуляторів.
В цьому напрямку дуже важливим кроком є меморандум, підписаний нещодавно Урядом з міжнародними партнерами щодо розвитку інфраструктури фондового ринку», - наголошують в Міністерстві.
Третє завдання - це додатковий захист пенсійних активів, які інвестовані в підприємства та банки, від неповернення під час процедур ліквідації підприємств або банків, визнання їх неплатоспроможними. Зокрема, під час таких процедур повернення пенсійних активів має відбуватись одразу після сплати податків державі та зарплати працівникам, в третій черзі – задоволення вимог кредиторів, як соціально важливі кошти. Це суттєво покращило б захист пенсійних накопичень.
«Також має безумовно забезпечуватись виконання рішень судів щодо повернення пенсійних активів, за цим має бути особливий контроль, можливо, окрема бюджетна програма за зразком бюджетної програми виконання судових рішень щодо пенсійних справ у солідарній системі. Адже зараз з цим є проблеми, зокрема, з ФГВФО», - підсумовують в Мінсоцполітики.
У цьому напрямку важлива спільна робота Мінюсту з фінансовими регуляторами.
Також «Судово-юридична газета» писала, як підтвердити джерело надходження коштів для покупки землі.
Додамо, що Зеленського просять врегулювати питання перерахунку пенсій держслужбовцям.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.