Кабінет Міністрів України підтримав постанову про запровадження експериментального проекту щодо отримання державними реєстраторами відомостей про держреєстрацію права власності на нерухоме майно, які перебувають у розпорядженні комунальних підприємств БТІ на паперових носіях. Про це повідомив Міністр юстиції України Денис Малюська, передає офіційний сайт відомства.
За словами Міністра, це дозволить спростити реєстраційні процедури у сферах державної реєстрації нерухомості та обтяжень рухомого майна, та забезпечить громадян і юридичних осіб зручними та доступними адміністративними послугами, у тому числі в електронній формі.
«Незважаючи на те, що Державний реєстр речових прав містить великий обсяг інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно та на об’єкти незавершеного будівництва, про їх обтяження, про об’єкти та суб’єкти цих прав, водночас відомості цього реєстру є неповними, оскільки частина інформації перебуває у розпорядженні підприємств БТІ на паперових носіях, адже до 01 січня 2013 року вони мали право здійснювати державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно. Тому отримання органами державної реєстрації прав та нотаріусами інформації, яка зберігається у реєстрових книгах і реєстраційних справах, що формувалися підприємствами БТІ, є вкрай необхідним для цілей належного проведення державної реєстрації прав та надання в повному обсязі інформації про речові права на нерухоме майно», - зазначив Міністр юстиції.
У зв’язку з цим Міністерство юстиції спільно з Міністерством цифрової трансформації внесло пропозицію стосовно реалізації протягом 2021-2023 років експериментального проекту щодо отримання державним реєстратором прав на нерухоме майно за допомогою Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомостей про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно, що перебувають у розпорядженні підприємств бюро технічної інвентаризації на паперових носіях.
Денис Малюська уточнив, що отримання необхідних відомостей передбачається програмними засобами Державного реєстру прав, що зменшить кількість необхідних візитів заявника та позбавить його необхідності збору документів у паперовій формі.
«Очікується, що результатом пілотного проекту стане економія коштів та часу для громадян, юридичних осіб, органів державної влади та органів місцевого самоврядування та створення зручних умов для одержання ними адміністративних послуг», - додав очільник відомства.
Загалом зміни, передбачені постановою, передбачають:
Послуга реалізується за підтримки швейцарсько-української програми «Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади» (EGAP) Фонду Східна Європа.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що в Україні працюють над створенням е-документообігу нотаріусів з БТІ.
Також нотаріусам надали рекомендації для безпечної роботи у ЄДР.
Нагадаємо, нотаріусам роз’яснили зміни до порядку зняття заборони на відчуження нерухомості.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.