Щодня до Офісу протидії рейдерству надходять десятки звернень щодо отримання інформації з державних реєстрів, зокрема – з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ДРП). Однак, таку інформацію можна отримати онлайн. Процедура надання інформації з Державного реєстру прав має певні особливості в залежності від того, хто і з якою метою хоче її отримати.
Як відбувається алгоритм надання інформації з ДРП фізичним та юридичним особам повідомляє пресслужба Міністерства юстиції України.
Інформація за об’єктом нерухомого майна та суб’єктом речового права надається в електронній формі (за умови ідентифікації такої особи з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП) чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи) або в паперовій формі.
Для отримання інформаційної довідки з ДРП в електронній формі потрібно:
▪️ адресою;
▪️ реєстраційним номером об'єкту нерухомості;
▪️ кадастровим номером земельної ділянки.
Також можна знайти інформацію стосовно суб’єкта речового права, обтяження – фізичної або юридичної особи.
Якщо громадянин чи юридична особа хоче отримати відповідну інформацію в паперовій формі, потрібно звернутися до надавача такої інформації — державного реєстратора прав на нерухоме майно, уповноваженої особи найближчого Центру надання адміністративних послуг або нотаріуса.
У цьому випадку потрібно надати документ, за яким здійснюється встановлення особи, та документ, що підтверджує сплату адміністративного збору.
Плата за надання інформації з ДРП у паперовій формі складає 0,025 прожиткового мінімуму для працездатних осіб з розрахунку за кожні 25 сторінок, тобто за інформацію, яка розміщена на не більш як 25 аркушах паперу форматом А4, в 2021-му році потрібно сплатити 60 грн.
«Міністерство юстиції України не наділено повноваженнями надавати інформацію із ДРП, тому громадянам, юридичним особам, посадовцям чи іншим уповноваженим суб’єктам у випадку необхідності отримання відомостей щодо зареєстрованих речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень потрібно послуговуватися відповідними алгоритмами», - додають у міністерстві.
Також «Судово-юридична газета» писала, що оновили платформу, на якій працюють реєстри Мін’юсту – має "літати".
Крім того, запустили Telegram-бот, який допоможе знайти корисну інформацію щодо роботи реєстрів Мін’юсту.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.