Сьогодні, 16 січня, набула чинності 30 стаття закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», яка зобов'язує всіх постачальників послуг в Україні комунікувати з клієнтами виключно державною мовою.
Однак закон все ж передбачає персональне обслуговування іншою мовою «на прохання клієнта».
«Підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи-підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів (крім випадків, встановлених частиною третьою цієї статті), здійснюють обслуговування та надають інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою. Інформація державною мовою може дублюватися іншими мовами.
На прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін», - сказано в тексті закону.
Стосується даний закон: супермаркетів, ТРЦ, інтернет-магазинів, кав'ярень, банків, АЗС, аптек, спортзалів, салонів тощо.
У разі порушень з боку працівників сфери послуг або компаній кожен громадянин зможе звернутися до уповноваженого із захисту державної мови Тараса Креміня. Він виносить суб'єкту господарювання попередження з 30-денним терміном на його усунення.
У разі систематичних порушень мовного законодавства на порушників будуть накладати штрафи у розмірі 300-400 неоподаткованих мінімумів доходу громадян - від 5100 до 6800 грн.
Зауважимо, що штрафи за порушення «мовного закону» у магазинах та ресторанах платитимуть не безпосередні працівники, які порушили закон, а власники.
Раніше «Судово-юридична газета» детально аналізувала статтю 30 закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.