17 грудня Верховна Рада проводить пленарне засідання. Детальний аналіз питань порядку денного представив депутат Павло Фролов на своїй сторінці у Facebook.
«Аналіз порядку денного пленарного засідання Верховної Ради, яке відбудеться у четвер 17 грудня 2020 року з 10:00 до 15:00 /всього 49 питань/:
ЗА (+) 3890: передумови до більш відповідального ставлення бізнесу до карантинних обмежень; поліпшення ситуації із поширенням COVID – 19.
ПРОТИ (-) 3890: штраф завеликий; складність доведення такого правопорушення; ймовірність успішного оскарження таких штрафів у судовому порядку; збільшення витрат людино-годин працівників СЕС, а також суддів та адвокатів.
---
---
ЗА (+) 3656: підтримка конкретних виробників сільськогосподарської продукції; зміщується точка контролю за сплатою ПДВ з аграрія на переробника чи трейдера, адже переробника легко проконтролювати, наприклад, скільки муки він виробив із певної кількості зерна, а трейдера, відповідно, скільки зерна він купив і продав; не зменшення надходжень до бюджету від ПДВ, адже ПДВ фактично сплачує кінцевий споживач і до прилавків дійдуть тільки товари із зерна вже по ставці 20%; суттєве зменшення скруток і махінацій.
ПРОТИ (-) 3656: привілейоване становище для окремої галузі в оподаткуванні ПДВ; невідповідність Директиві Ради ЄС про спільну систему ПДВ, згідно з якою знижені ставки можуть поширюватись на товари для безпосереднього споживання кінцевим споживачем; додаткове навантаження на систему адміністрування внаслідок збільшення кількості ставок ПДВ.
---
ЗА (+) 3760: механізми захисту інвесторів, додаткові надходження до бюджету від реалізації проектів, розвиток галузей економіки, створення додаткових робочих місць, зменшення рівня безробіття.
ПРОТИ (-) 3760: підтримка державою окремих проектів, означає додаткове навантаження на бюджет; галузі економіки розвиваються не рівномірно, тому преференції в деяких галузях, наприклад ІТ, виглядають нелогічними.
---
ЗА (+) 4065: впровадження прозорого механізму запобігання ухиленню від оподаткування прибутку контрольованої іноземної компанії; визначення правил оподаткування контрольованих іноземних компаній через їх постійні представництва; надання права контролюючим органам здійснювати заходи стягнення за ведення нерезидентом господарської діяльності на території України шляхом звернення до компетентного органу іноземної держави; виконання домовленостей Президента із «ФіліпМоріс» щодо поступовості підвищення акцизу твени для запобігання контрабанди цієї сигаретної продукції (одразу збільшення у 2,2 рази, а потім через 3 роки поступово до +320%)
ПРОТИ (-) 4065: відстрочення оподаткування контрольованих іноземних компаній (починаючи з 2023 року); відстрочення застосування штрафів для платників акцизного податку (норми набрали чинності в 2020 році); звільнення від сплати військового збору доходів у грошовій/натуральній формі, отриманих внаслідок ліквідації/припинення іноземної юр. особи; зменшення надходжень до держбюджету від акцизу на твени.
---
---
---
---
ЗА (+) 3913: забезпечення повсюдності та безперервності влади на всі території України; узгодження Закону про військово-цивільні адміністрації із реаліями адміністративно-територіальної реформи.
ПРОТИ (-) 3913: невідповідність Конституції, згідно з якою місцеве самоврядування здійснюється через сільські, селищні, міські ради, а не ради об’єднаних територіальних громад, повноваженнями яких пропонується наділити відповідні ВЦА.
---
10. Проекти Законів 3009а (С. Іонушас), 3009а-1 (М. Павлюк), 3009а-2 (Г. Мамка) (перше читання, Комітет пропонує 3009а прийняти за основу) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО КРИМІНАЛЬНОГО ПРОЦЕСУАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ У ЧАСТИНІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ФУНКЦІЙ ПРОКУРАТУРИ – 3009а доповнює КПК термінами «заява, повідомлення про кримінальне правопорушення», «організація досудового розслідування» та «процесуальне керівництво досудовим розслідуванням»; розкриваються та розширюються повноваження прокурора на стадії досудового розслідування, судового провадження, виконання судових рішень, у сфері міжнародного співробітництва; передбачає обов’язкову участь прокурора під час розгляду слідчим суддею клопотання про скасування арешту майна, а також у суді, крім випадків письмового провадження; вносяться зміни до переліку підстав для затримання особи, підозрюваної у вчиненні злочину, за який передбачено покарання у вигляді позбавлення волі без ухвали слідчого судді, суду; скасовується зобов’язання слідчого, прокурора щодо закриття кримінальних проваджень щодо тяжкого чи особливо тяжкого злочину проти життя та здоров’я особи у разі спливу строку їхнього розслідування для проваджень, де жодній особі не було повідомлено про підозру; пропонується збільшити розмір предмета правопорушення або завданої ним шкоди задля віднесення розслідування до підслідності НАБУ з 1,1 до 11 млн грн.
ЗА (+) 3009а: удосконалення деяких положень КПК щодо проведення досудового розслідування; запровадження в КПК та ЗУ «Про прокуратуру» терміна «підтримання публічного обвинувачення у суді», що відповідатиме Конституції.
ПРОТИ (-) 3009а: фактичне повернення органам прокуратури функції досудового розслідування; створення механізмів для зловживань з боку слідчих/прокурорів шляхом надання їм права суб’єктивного визначення достатності даних про злочин в заяві/повідомленні для внесення в ЕРДР, а також на усунення слідчого від здійснення ДР; необґрунтоване розширення повноважень прокурорів в частині надання доступу до баз даних та на виконання інших повноважень під час КП, передбачених іншими законами.
---
11. Проекти Законів 4413 (Є. Кравчук) та 4413-1 (Ю. Павленко) (перше читання, Комітет рекомендує прийняти в цілому 4413) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО СУСПІЛЬНЕ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ» ЩОДО УСУНЕННЯ КОЛІЗІЇ В ПИТАННІ ПРИЗНАЧЕННЯ ТА ЗВІЛЬНЕННЯ ЧЛЕНІВ НАГЛЯДОВОЇ РАДИ НАЦІОНАЛЬНОЇ СУСПІЛЬНОЇ ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЇ УКРАЇНИ ДЕПУТАТСЬКИМИ ФРАКЦІЯМИ І ГРУПАМИ – 4413 пропонує, щоб депутатські фракції (групи) не обирали представника до наглядової ради НСТУ, а делегували. Такі представники делегуються на 5 років. Депутати поточного скликання делегують нових членів не пізніше, ніж за два місяці до кінця терміну, на який попередніх представників делегував попередній склад ВР.
ЗА (+) 4413: усуває колізії в питанні призначення та звільнення членів Наглядової ради НСТУ депутатськими фракціями і групами, що важливо, оскільки у січні 2021 року спливають повноваження більшості членів Наглядової ради.
ПРОТИ (-) 4413: процедура обрання передбачає вибір за певними критеріями, а при делегуванні критерії нівелюються.
---
12. Проект Закону 3411 (Кабмін) (перше читання, Комітет пропонує прийняти за основу) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ ЩОДО ВДОСКОНАЛЕННЯ ПОРЯДКУ УТВОРЕННЯ ТА ДІЯЛЬНОСТІ ТРЕТЕЙСЬКИХ СУДІВ З МЕТОЮ ВІДНОВЛЕННЯ ДОВІРИ ДО ТРЕТЕЙСЬКОГО РОЗГЛЯДУ – встановлює вимоги до третейського суду, організацій, при яких такі суди можуть утворюватися, до інформації, що має бути розміщена на вебсайті суду; пропонує, що для реєстрації суду потрібен буде висновок Третейської палати України (ТПУ) щодо відповідності вимогам ЗУ «Про третейські суди»; скасовує обмеження щодо розгляду третейським судом справ у спорах щодо нерухомого майна; дозволяє електронну форму позовної заяви; строк оскарження ухвали про відмову у видачі виконавчого документа збільшується до 20 днів (було 15); розширює повноваження Третейської палати.
ЗА (+) 3411: вдосконалення діяльності третейських судів потенційно сприятиме відновленню довіри до таких судів; приведення норм профільного ЗУ у відповідність з ЦПК, ГПК; розширення підвідомчості справ, які можуть розглядати третейські суди; зменшення навантаження на загальні суди.
ПРОТИ (-) 3411: частина положень збігається з 3045-1; ТПУ є самоврядною організацією, тому надання/ненадання висновку плати не може бути визначальною умовою для Мін'юсту в питання реєстрації/відмови в реєстрації Третейського суду.
---
13. Проект Закону 3045-1 (О. Кулініч) (перше читання, Комітет пропонує відхилити) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ (ЩОДО ВДОСКОНАЛЕННЯ ПОРЯДКУ ДІЯЛЬНОСТІ ТРЕТЕЙСЬКИХ СУДІВ ТА ПІДВИЩЕННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ТРЕТЕЙСЬКИХ СУДДІВ З МЕТОЮ ВІДНОВЛЕННЯ ДОВІРИ ДО ТРЕТЕЙСЬКОГО РОЗГЛЯДУ) – визначає Мін'юст єдиним суб’єктом державної реєстрації постійно діючих третейських судів (раніше мали право і територіальні органи Мін'юсту); встановлює вимоги, що для реєстрації суду потрібен буде висновок Третейської палати України (ТПУ) щодо відповідності вимогам ЗУ «Про третейські суди» та про забезпечення такого суду приміщенням та матеріально-технічною базою; змінює порядок утворення ТС; встановлює добровільність виконання сторонами рішення ТС для вирішення конкретного спору (ad hoc); поширює юрисдикції адмінсудів на справи щодо оскарження актів, дій та бездіяльності Третейської палати; розширює компетенції Всеукраїнського з’їзду третейських суддів щодо порядку утворення ТС та вимог до його засновника, складу (11 осіб), повноважень та порядку утворення і функціонування Третейської палати.
ЗА (+) 3045-1: обмеження можливості чинному судді суду України бути третейським суддею; розширення підвідомчості справ до ТС, що розвантажить суди України; врегульовання порядку притягнення до дисциплінарної відповідальності третейського судді.
ПРОТИ (-) 3045-1: частина положень збігається з проектами 3411 та 3460; встановлення порядку функціонування Третейських судів та Третейської палати віднесено до компетенції Всеукраїнського з’їзду третейських суддів.
---
14. Проект Закону 3460 (М. Дирдін) (перше читання, Комітет пропонує відхилити) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ТРЕТЕЙСЬКІ СУДИ» ЩОДО ПРИВЕДЕННЯ НОРМ ЗАКОНУ ДО ВИМОГ МІЖНАРОДНИХ ПРАВИЛ АРБІТРАЖУ ТА ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА, ПІДВИЩЕННЯ ПРОЗОРОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ТРЕТЕЙСЬКИХ СУДІВ, РОЗШИРЕННЯ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ ЮРИДИЧНИМИ ТА ФІЗИЧНИМИ ОСОБАМИ – приводить у відповідність з ЦПК та ГПК підвідомчість та підсудність справ, пов’язаних з третейським розглядом; розширює коло справ, що можуть розглядатися Третейським судом (далі – ТС), зокрема щодо захисту прав споживачів; зобов’язує публікувати основні відомості про ТС на їх офіційній вебсторінці; строк оскарження ухвали про відмову у видачі виконавчого документа збільшується до 20 днів (було 15); не підлягають оскарженню ували про примусове виконання рішення ТС.
ЗА (+) 3460: розширення підвідомчості справ до ТС, що розвантажить суди України; підвищення прозорості у діяльності ТС; виключення норми про створення та регулювання організації третейського самоврядування.
ПРОТИ (-) 3460: частина положень збігається з 3411 та 3045-1.
---
15. Проект Закону 2014 (М. Цимбалюк) (перше читання, Комітет рекомендує повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТТІ 13 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ОХОРОНУ ДИТИНСТВА» ЩОДО ЗБІЛЬШЕННЯ ПІЛЬГ ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ БАГАТОДІТНИХ СІМЕЙ – пропонує збільшити ряд знижок для багатодітних сімей, зокрема, за користування житлом, комунальними послугами, паливом, абонентським телефоном до 70% (було 50); встановлює пільгу на першочергове лікування за кордоном; безоплатне відвідування закладів культури та спорту державної та комунальної форм власності; виключається положення, згідно з яким право на користування пільгами надається за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні 6 місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу.
ЗА (+) 2014: додатковий соціальний захист багатодітних сімей;
ПРОТИ (-) 2014: суттєві видатки с бюджету (близько 18 млрд грн на рік); не зрозуміла логіка законотворців щодо встановлення 70% пільги.
---
16. Проект Закону 3206 (Т. Рябуха) (перше читання, Комітет рекомендує направити на повторне перше читання) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ УКРАЇНИ ЩОДО СПРОЩЕННЯ ПРОЦЕДУРИ РОЗГЛЯДУ СУДОВИХ СПРАВ, ПОВ'ЯЗАНИХ ІЗ ЗАХИСТОМ ПРАВ ДІТЕЙ – під час скасування усиновлення за рішенням суду у зв’язку з тим, що таке усиновлення суперечить інтересам дитини, суд одночасно має вирішувати питання про позбавлення усиновлювача батьківських прав стосовно цієї дитини; судова справа про усиновлення вирішуватиметься у складі одного судді без залучення присяжних; на підготовку до розгляду судової справи про усиновлення - не більше 5 днів з дня відкриття провадження у справі; справи про усиновлення дитини розглядатимуться судом протягом розумного строку, але не більше 30 днів з дня відкриття провадження.
ЗА (+) 3206: спрощення процедури розгляду судових справ про усиновлення дитини; розвиток та підтримка сімейних форм виховання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування.
ПРОТИ (-) 3206: скорочення строку апеляційного оскарження рішення суду про усиновлення дитини з 30 до 10 днів ускладнить подання апеляції, внаслідок чого можуть бути порушені як права сторін справи, так і права та законні інтереси дитини; замалий строк - 5 - для підготовки справи до розгляду про усиновлення з дня відкриття провадження у справі, адже орган опіки та піклування, напевно, не встигне підготувати якісний висновок про доцільність усиновлення із додаванням акта обстеження умов життя заявника, медичного висновку про стан здоров’я дитини, її фізичний і розумовий розвиток.
---
17. Проект Постанови 2454 (І. Климпуш-Цинцадзе) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОСТАНОВИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ «ПРО ПЕРЕЛІК, КІЛЬКІСНИЙ СКЛАД І ПРЕДМЕТИ ВІДАННЯ КОМІТЕТІВ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ДЕВ'ЯТОГО СКЛИКАННЯ» – змінює назву Комітету з питань інтеграції України з Європейським Союзом (буде інтеграція не «з ЄС», а «до ЄС») та технічно уточнює окремі питання предмета відання цього комітету. Зауваження: відсутні зміни до іншої Постанови ВР - «Про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів ВР 9-го скликання», а в ній також зазначені назви Комітетів ВР.
---
18. Проект Закону 0850 (І. Алексеєв НДУ 8 скл.) (друге читання, Комітет пропонує прийняти в другому в цілому) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ УКРАЇНИ (ЩОДО ЄДИНОЇ ПРАВОВОЇ ДОЛІ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ ТА РОЗМІЩЕНОГО НА НІЙ ОБ'ЄКТА НЕРУХОМОСТІ) - врегульовує перехід прав користування земельною ділянкою, зокрема, встановлює процедуру, за якою набуття права власності на об'єкт нерухомості забезпечує новому власнику також права на земельну ділянку, на якій розміщений відповідний об'єкт, без будь-якої кореляції між розмірами і вартістю придбаного об'єкта нерухомості та розмірами і вартістю земельної ділянки, на якій він розміщений.
ЗА (+) 0850: спростить процедуру переходу права користування земельною ділянкою у разі набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розміщені на ній; можливість для громадян у позасудовому порядку набути право власності та зменшення навантаження на суди.
ПРОТИ (-) 0850: заволодіння земельними ділянками, розмір та вартість яких є неадекватно великими порівняно з розміщеними на них об'єктами нерухомості; порушення принципу самостійності об’єктів, які встановлені Земельним та Цивільним кодексами; виникнення прав власності/користування земельною ділянкою без вчинення щодо неї окремого правочину може бути використано для незаконного прихованого продажу земель; значне зменшення здійснення нотаріусами правочинів зменшить надходження до бюджету.
---
19. Проект Закону 3623 (Кабмін) (друге читання, Комітет пропонує прийняти в цілому) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ УКРАЇНИ ЩОДО ОБЛІКУ ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАЦІВНИКА В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ – трудова діяльність працівників та сплата ними соц. внесків обліковуватиметься не в паперових трудових книжках, а в електронній формі - у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру соціального страхування. Встановлюється 5-річний перехідний період для включення до Держреєстру відомостей з паперових трудових книжок. Сканування та оцифрування копій трудових книжок та довідок здійснюватиметься працівником і роботодавцем із обов’язковим накладенням кваліфікованого електронного підпису. Оригінал паперової трудової книжки буде повернуто працівнику після внесення усіх відомостей до держреєстру.
ЗА (+) 3623: діджиталізація обліку трудового стажу; неможливість підробки трудових книжок та махінацій з малювання «ліпового» стажу та зарплат; автоматичне призначення пенсій та визначення найбільш вигідного варіанту; право особи на збільшення розміру пенсії при відтермінуванні строку виходу на пенсію; усунення негативних наслідків втрати паперової трудової книжки.
ПРОТИ (-) 3623: роботодавець на вимогу працівника робитиме записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення і у паперові трудові книжки також; відсутність надійного кібер-захисту великого об’єму інформації, що містить конфіденційну інформацію та персональні дані; неможливість для працівника проконтролювати правильність внесення його даних до реєстру.
---
20. Проект Закону 4298 (В. Безгін) (перше читання, Комітет рекомендує прийняти за основу) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО МІСЦЕВІ ДЕРЖАВНІ АДМІНІСТРАЦІЇ» ТА ДЕЯКИХ ІНШИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ УКРАЇНИ ЩОДО РЕФОРМУВАННЯ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ В УКРАЇНІ – нова редакція Закону «Про місцеві державні адміністрації»; створення передумов для функціонування МДА префектурного типу до внесення відповідних змін до Конституції щодо децентралізації влади; приведення законодавства про МДА у відповідність до проведеної в Україні адмінреформи.
ЗА (+) 4298: надання головам МДА статусу держ. службовців; обмеження перебування на посаді у межах одного району 3-річним строком з можливістю подальшої ротації в іншу адміністративно-територіальну одиницю зменшить корупцію; формування кадрового резерву сприятиме ефективному управлінню.
ПРОТИ (-) 4298: значне розширення дискреційних повноважень місцевої державної адміністрації може сприяти зловживанням; запровадження механізму призупинення та/або скасування актів місцевого самоврядування не узгоджується з Конституцією.
--
21. Проект Закону 3503 (С. Кузьміних) (перше читання, Комітет рекомендує прийняти за основу) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО КОДЕКСУ УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ЩОДО ОСОБЛИВОСТЕЙ СКЛАДЕННЯ ПРОТОКОЛУ ПРО АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВОПОРУШЕННЯ СТОСОВНО НЕДОДЕРЖАННЯ ВСТАНОВЛЕНИХ ЗАКОНОМ СТРОКІВ (ТЕРМІНІВ) НАДАННЯ ВІДПОВІДІ НА ЗВЕРНЕННЯ АБО ЗАПИТ НАРОДНОГО ДЕПУТАТА УКРАЇНИ – визначає особливості складення протоколу про адмін. правопорушення щодо недодержання встановлених законом термінів надання відповіді на звернення/запит народного депутата України; спрощує процедури фіксації порушення в умовах, коли особа, яка складає такий документ, територіально віддалена від особи, яка притягується до відповідальності; особа, яка притягається до відповідальності, має право впродовж 3 роб. днів з моменту отримання протоколу подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу.
ЗА (+) 3503: створення механізму реалізації права нардепів на запит та звернення для ефективного державотворення; посилення контрольної функції парламенту.
ПРОТИ (-) 3503: можливість зловживання депутатами запитами/зверненнями без жодної відповідальності; не зазначається термін складання протоколу про адмін. правопорушення.
---
22. Проект Закону 3742 (Ю. Кісєль) (перше читання, Комітет рекомендує прийняти за основу) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ УКРАЇНИ ЩОДО ОКРЕМИХ ПИТАНЬ ЗДІЙСНЕННЯ ГАБАРИТНО-ВАГОВОГО КОНТРОЛЮ – врегульовує питання габаритно-вагового контролю (ГВК) та стягнення сплати за проїзд перевантаженими фурами; встановлює вимоги до оформлення ТТН, запроваджує електронний реєстр накладних; встановлює права/обов’язки вантажовідправника та отримувача; в 10 разів (до 1 тис. НМДГ) збільшує штрафи за перевезення вантажів/пасажирів без документів, а також вводить відповідальність за відмову від передачі документів уповноваженим особам; диференціює відповідальність за ступенем «перегрузу» на 6 категорій: до 2%, 2-5%, 5-10%, 10-20%, 20-30%, понад 30%.
ЗА (+) 3742: врегулювання прав та обов’язків учасників вантажовідправлення; вдосконалення ГВК сприятиме меншій зношеності дорожнього покриття, як наслідок економії коштів на утримання та ремонт автодоріг.
ПРОТИ (-) 3742: видатки держави на виконання вимог проекту; суттєве збільшення штрафів буде обтяжливим для перевізників; проект 3742 системно пов'язаний з проектом 3743, але вони не розглядаються разом.
---
23. Проект Закону 3683 (Кабмін) (перше читання, Комітет рекомендує за основу) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ ЩОДО УДОСКОНАЛЕННЯ ПОРЯДКУ РОЗРОБЛЕННЯ, ПРИЙНЯТТЯ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ АВІАЦІЙНИХ ПРАВИЛ УКРАЇНИ - визначає, що авіаційні правила України розробляються, приймаються і впроваджуються відповідно до стандартів і рекомендованої практики Міжнародної організації цивільної авіації, нормативних актів Міжнародної асоціації повітряного транспорту, Європейської асоціації з безпеки аеронавігації (Євроконтролю), Європейського агентства з безпеки польотів, інших міжнародних авіаційних організацій та з урахуванням законодавства Європейського Союзу у галузі цивільної авіації. Такі правила можуть прийматися мовою оригіналу та мають містити положення стандартів та вимог для сертифікації, нагляду та експлуатації повітряних суден, і вони ж є нормативно-технічними документами.
ЗА (+) 3683: удосконалення порядку розроблення, прийняття та впровадження авіаційних правил України, впровадження у національне законодавство актів Європейського Союзу у галузі цивільної авіації.
ПРОТИ (-) 3683: прийняття мовою оригіналу авіаправил може призвести до звуження обсягів використання державної мови у відповідній сфері.
---
24. Проект Закону 3716 (П. Павловський) (перше читання, Комітет рекомендує за основу) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОВІТРЯНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ ЩОДО УДОСКОНАЛЕННЯ ЗАКОНОДАВЧОГО ВРЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ БЕЗПІЛОТНИХ ПОВІТРЯНИХ СУДЕН ЦИВІЛЬНОЇ АВІАЦІЇ - визначає терміни «безпілотна авіаційна система», «безпілотне повітряне судно», «дистанційний пілот»; передбачає, що авіаційні правила визначають вимоги до компетентностей дистанційного пілота, його підготовки, перепідготовки, підтвердження/відновлення та підвищення кваліфікації, а також обов’язковість страхування відповідальності за шкоду, заподіяну третім особам експлуатантом безпілотного повітряного судна; встановлює необов’язковість отримання сертифіката експлуатанта для використання БПС.
ЗА (+) 3716: виокремлює вимоги до експлуатантів БПС, підвищує рівень їх обізнаності та відповідальність, зменшує складність вимог до БПС, що дозволить бізнесу використовувати «дрони».
ПРОТИ (-) 3716: деякі положення проекту сформульовані некоректно.
---
25. Проекти Законів 2713 (М. Заблоцький), 2713-1 (Д. Наталуха), 2713-2 (О. Дубінський), 2713-3 (А. Дубнов) та 2713-д (О. Марусяк) (перше читання, Комітет пропонує прийняти за основу 2713-д) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОДАТКОВОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ ЩОДО ОПОДАТКУВАННЯ ДОХОДІВ ВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ АЗАРТНИХ ІГОР – проектом 2713-д пропонується встановити ставку податку на дохід (валовий ігровий дохід), отриманий від організації та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет та ігор в покер в мережі Інтернет в розмірі 10%, для діяльності з організації та проведення азартних ігор у казино та залах гральних автоматів – 12,5%, для букмекерської діяльності – 5%, випуску та проведення лотерей – 10%. Сплачуватиметься також податок на прибуток за загальною ставкою 18%. Виграші в азартні ігри та лотереї звільнятимуться від оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.
ЗА (+) 2713д: позитивний вплив на дохідну частину бюджетів шляхом виведення з тіні та легалізації роботи сфери азартних ігор в Україні; утворення сприятливих умов для сплати податків шляхом використання стимулюючої ролі оподаткування.
ПРОТИ (-) 2713д: порушує принцип рівності платників податків; надає вигідніші умов для оподаткування діяльності лотерей у порівнянні з іншими видами діяльності; створює передумови ухилення від сплати податків.
---
26. Проект Закону 2805-Д (А. Ніколаєнко) (перше читання, Комітет пропонує прийняти за основу) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ УКРАЇНИ ЩОДО ФУНКЦІОНУВАННЯ ТА ОБІГУ АГРАРНИХ РОЗПИСОК - аграрні розписки визначаються як боргові неемісійні цінні папери у формі електронного документа в Реєстрі аграрних розписок або в бездокументарній формі у вигляді облікових записів на рахунках у цінних паперах в системі депозитарного обліку цінних паперів; розширюється перелік суб’єктів, які можуть видавати аграрні розписки; оновлюються обов’язкові реквізити аграрних розписок тощо.
ЗА (+) 2805-Д: розширення кіл виробників сільськогосподарської продукції та кредиторів за агарними розписками; доступ інвесторів до інформації, що міститься в Депозитарній системі України; особливі вимог до осіб, які бажають бути кредитором/боржником за такою розпискою.
ПРОТИ (-) 2805-Д: не визначено коло осіб, які разом з боржником несуть солідарну відповідальність за аграрною розпискою; звуження впливу КМУ щодо діяльності і функціонування реєстру аграрних розписок.
---
27. Проекти Законів 3091 (О. Маріковський) та 3091-1 (С. Кузьміних) (перше читання, Комітет пропонує 3091 відправити на повторне перше читання) – ПРО ДЕРЖАВНИЙ ЕКОЛОГІЧНИЙ КОНТРОЛЬ – 3091 визначає правові та організаційні засади, основні завдання, принципи, порядок здійснення державного екоконтролю; повноваження ЦОВВ, що реалізуватиме державну політику із здійснення такого нагляду (Держкомнагляд) та його територіальних органів, правовий статус державних інспекторів з охорони довкілля; передбачає створення автоматизованої системи збирання, накопичення та систематизації інформації про заходи держекоконтролю; розширює контроль з впровадженням планових/позапланових перевірок, реагування на виклики, рейдові перевірки та патрулювання, встановлює підстави та порядок притягнення до відповідальності суб’єктів господарювання за порушення природоохоронного законодавства, а також вносяться зміни до 35 інших законодавчих актів.
ЗА (+) 3091: гарантування екологічної безпеки та збереження природних територій та об'єктів, що підлягають особливій охороні; об’єднання в одному органі контролюючих функцій усіх діючих держорганів у сфері охорони довкілля: Держрибагентства, Держводагентства, Держлісагентства, Державної служби морського та річкового транспорту тощо; усунення дублювання контрольних функцій існуючих органів державного нагляду (контролю).
ПРОТИ (-) 3091: можливість додаткового тиску на суб’єктів господарювання з боку ЦОВВ, який зконцетрує величезні повноваження у держекоконтролі і нагляді; несистемність у правовому регулюванні суспільних відносин щодо екологічного контролю, адже у базовому у сфері екології Законі «Про охорону навколишнього природного середовища» порядок здійснення контролю за охороною навколишнього природного середовища та використанням природних ресурсів визначається цим Законом та іншими законами України. Неузгодженість проекту з Законом «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», який регулює ті самі відносини.
---
28. Проект Закону 2351 (О. Маріковський) (повторне друге читання, Комітет рекомендує повернути на повторне друге читання) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ УКРАЇНИ (ЩОДО ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ПОЛОЖЕНЬ ДЕЯКИХ МІЖНАРОДНИХ УГОД ТА ДИРЕКТИВ ЄС У СФЕРІ ОХОРОНИ ТВАРИННОГО ТА РОСЛИННОГО СВІТУ) – забороняє: винищувати бездомних тварин, бити, вбивати, отруювати або калічити бездомних і домашніх тварин; жебрацтво із бездомними, свійськими та дикими тваринами; дарувати домашніх тварин як призи, нагороди чи премії, завдання їм болю або страждання, дресирування тварин способом, який завдає шкоди здоров'ю та її загальному стану, топити, душити тварин, труїти і використовувати електричний струм; утримувати в неволі тварин, які становлять загрозу для людей, або тварин, занесених до Червоної книги; використання тварин для реклами, надавати фотопослуги з дикими тваринами, крім зоопарків, цирків і дельфінаріїв тощо. Передбачено також посилення кримінальної та адміністративної відповідальності за жорстоке поводження з тваринами. Визначаються повноваження органів місцевого самоврядування у галузі захисту тварин від жорстокого поводження.
ЗА (+) 2351: виконання Україною міжнародних зобов’язань; сприяння гуманного ставленню до тварин; посилення боротьби із жорстоким поводженням з тваринами та браконьєрством.
ПРОТИ (-) 2351: передача повноважень Мінекології (Мінприроди) щодо визначення видів і порядку охорони тварин органам місцевого самоврядування (облрадам) може погіршити захист тварин; розгляд справ про жорстоке поводження виключно судами збільшить навантаження на суддів.
---
29. Проекти Законів 2360 (С. Литвиненко), 2360-1 (О. Тарасов) (Комітет рекомендує відправити на доопрацювання). ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ УКРАЇНИ ЩОДО ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ХУТРОВОГО ВИРОБНИЦТВА В УКРАЇНІ – 2360 пропонує заборону з 1 січня 2025 року діяльності з розведення хутрових тварин з метою виробництва хутра; включити до першої категорії діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, потужності для вирощування хутрових тварин від 1 тис. голів, менше 1 тис. голів - до другої категорії; запроваджує на строк до 1 січня 2025 року ліцензування цієї діяльності. Проект 2360-1 містить перелік умов для ведення діяльності з розведення хутрових тварин з метою виробництва хутра та відповідальність за їх порушення, а також доручає Кабміну розробити та затвердити Держ. програму з розвитку виробництва хутра для забезпечення функціонування галузі;
ЗА (+): матиме позитивний екологічний ефект через зменшення використання хімікатів, що використовують при обробці хутра.
ПРОТИ (-): основні норми проекту вступають в силу лише в 2025 році; пропозиції стосовно хутрових тварин вносяться до положення, яке стосується розведення великої рогатої худоби; положення проекту суперечливі між собою та не узгоджуються ні з законодавством України, ні з положеннями Регламенту Ради ЄС.
---
30. Проект Закону 3072-1 (Н. Королевська) (перше читання, Комітет пропонує повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТТІ 121 КОДЕКСУ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ УКРАЇНИ ЩОДО ДОПОМОГИ НА ПОХОВАННЯ І КОМПЕНСАЦІЇ МАТЕРІАЛЬНИХ ВИТРАТ НА РИТУАЛЬНІ ПОСЛУГИ ТА СПОРУДЖЕННЯ НАДГРОБКА – пропонує передбачити мат. допомогу на поховання за загибель працівника цив. захисту не тільки під час виконання службових обов’язків, а й під час всього періоду проходження служби у розмірі 20 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
ЗА (+) 3072-1: соц. захист родин загиблих, зменшення фінансового тягаря на родини загиблих;
ПРОТИ (-) 3072-1: додаткові видатки з бюджету, розрахунки потенційних витрат не проведені; фактично дублює положення проектів 3950, 3950-1.
---
31. Проект Закону 3386 (Кабмін) (перше читання, Комітет рекомендує направити на повторне перше читання) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЦИВІЛЬНОГО ПРОЦЕСУАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ ЩОДО СКОРОЧЕННЯ СТРОКІВ РОЗГЛЯДУ СУДОМ СПРАВ, ПОВ'ЯЗАНИХ ІЗ ЗАХИСТОМ ПРАВ ДІТЕЙ, ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ ПОРЯДКУ РОЗГЛЯДУ СПРАВ ОКРЕМОГО ПРОВАДЖЕННЯ - скорочує процесуальні строки судового розгляду справ, що стосуються усиновлення, встановлення опіки, піклування, позбавлення батьківських прав, відібрання дитини від батьків без позбавлення їх батьківських прав, а також вдосконалює порядок розгляду справ окремого провадження, виключивши положення щодо участі присяжних у процесі їх розгляду.
ЗА (+) 3386: захист дітей, допомога їм швидше отримати опіку і нормальну сім’ю; зменшення; розумний строк але не більше 30 днів на розгляд справи про усиновлення зупинить ситуацію, коли діти знаходяться в небезпечних умовах або в інтернатах, допоки пройдуть усі довготривалі бюрократичні процедури.
ПРОТИ (-) 3386: виключення інституту присяжних із цивільного судочинства на сьогоднішньому етапі судової реформи може бути передчасним, адже розгляд зазначеної категорії справ може мати певні корупційні ризики; без застереження, що у конкретно визначених виняткових випадках може бути збільшений процесуальний строк розгляду окремих категорій справ (про позбавлення батьківських прав або про усиновлення) не сприятиме повному, всебічному та об'єктивному з'ясуванню обставин справи, зокрема ставлення батьків до дітей.
---
32. Проекти Законів 1193 (М. Величкович) та 1193-1 (Ю. Кісєль) (перше читання, Комітет рекомендує 1193-1 направити на повторне перше читання) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ ЩОДО ПРИВЕДЕННЯ ЇХ У ВІДПОВІДНІСТЬ ІЗ ЗАКОНОДАВСТВОМ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ У СФЕРІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ НЕБЕЗПЕЧНИХ ВАНТАЖІВ – Міністерству інфраструктури передаються повноваження стосовно дорожнього перевезення небезпечних вантажів, більш чітко визначаються права та обов’язки відправника, перевізника та одержувача, деталізується понятійний апарат учасників перевезення небезпечних вантажів; уточнюється компетенція Укртрансбезпеки у сфері перевезення небезпечних вантажів автомобільним і залізничним транспортом та Морської адміністрації – морським та річковим транспортом. КУпАП доповнюють статтею щодо порушень у сфері перевезення небезпечних вантажів залізничним, морським та річковим транспортом (стаття 132-2) та щодо невиконання вимог посадових осіб ЦОВВ, що реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті (стаття 188-52), з покладанням повноважень зі складання протоколів на посадових осіб Укртрансбезпеки і Морської адміністрації та штрафом до 34000 грн.
ЗА (+) 1193-1: підвищення рівня безпеки перевезень небезпечних вантажів. Встановлення єдиних правил для безпечного міжнародного перевезення небезпечних вантажів. Імплементація Директиви № 2008/68/ЄС про внутрішні перевезення небезпечних вантажів.
ПРОТИ (-) 1193-1: не визначена відповідальність уповноважених з перевезення небезпечних вантажів. Не передбачено солідарної відповідальності у випадку настання аварії, нещасного випадку та іншого порушення перевезення вантажів. Дозволятиметься перевезення небезпечних вантажів територією України відповідно до міжнародних договорів, на обов'язковість яких Верховна Рада не надала згоди.
---
33. Проект Закону 2201 (В. Ватрас) (Комітет пропонує повернути суб’єкту законодавчої ініціативі на доопрацювання) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ДОРОЖНІЙ РУХ» ЩОДО СТВОРЕННЯ НАЛЕЖНИХ УМОВ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВА ГРОМАДЯН НА ДОПУСК ДО СКЛАДАННЯ ІСПИТУ, КЕРУВАННЯ ТРАНСПОРТНИМИ ЗАСОБАМИ ТА ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ПІДГОТОВКИ ВОДІЇВ – створює умови для реалізації права громадян на самостійне вивчення правил дорожнього руху, допуску до складання іспиту керування транспортним засобом та підвищення рівня підготовки водіїв шляхом усунення протиріч із вимогами ПДР, забороняє навчання водінню транспортних засобів осіб, які не склали теоретичний іспит на автомобільних дорогах та вулицях загального користування.
ЗА (+) 2201: надання альтернативної пропозиції для реалізації права громадян на самостійне вивчення ПДР та на допуск їх до складання теоретичного іспиту.
ПРОТИ (-) 2201: знизиться рівень підготовки водіїв транспортних засобів, що негативно впливатиме на рівень безпеки дорожнього руху.
---
34. Проект Закону 3921 (Л. Шпак) (Комітет пропонує повернути суб’єкту законодавчої ініціативі на доопрацювання) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ» ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМУЛЬНОГО РОЗПОДІЛУ СУБВЕНЦІЇ НА ДОРОГИ – пропонує нову формулу розподілу субвенції на дороги/вулиці. 70% - між обласними бюджетами залежно від протяжності доріг, 20% - між містами обласного значення та ОТГ, а 10% - місту Києву.
ЗА (+) 3921: розподіл коштів одразу між всіма місцевими бюджетами.
ПРОТИ (-) 3921: реалізація законопроекту матиме наслідком необхідність розподілу субвенції між близько 980 місцевими бюджетами (раніше 25), що призведе до значного ускладнення процесу планування та виконання заходів з розвитку доріг; суперечить «дорожній» децентралізації; пропорції розподілу субвенції сфера Бюджетного кодексу; не зрозуміло, чому саме такі відсотки.
---
35. Проект Закону 2353 (С. Мінько) (перше читання, Комітет пропонує повернути суб’єкту законодавчої ініціативі на доопрацювання) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ УКРАЇНИ ЩОДО ОКРЕМИХ ПИТАНЬ ЗДІЙСНЕННЯ ГАБАРИТНО-ВАГОВОГО КОНТРОЛЮ НА ВУЛИЦЯХ І ДОРОГАХ МІСТ ТА ІНШИХ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ - попереджає передчасне руйнування вулиць і доріг міст та інших населених пунктів перевантаженими транспортними засобами; надає виконавчим органам міських рад делеговані повноваження по здійсненню габаритно-вагового контролю ТЗ та розглядати справи про адміністративні правопорушення в частині такого контролю.
ЗА (+) 2353: зменшення навантаження на Укртрансбезпеку, розширення повноважень ОМС на ввіреній їм території щодо вагового контролю. Зменшення шкоди дорожньому полотну у містах України від перевантажених фур.
ПРОТИ (-) 2353: складність реалізації стаціонарних постів на вулицях міст з населенням від 500 тис. – створення додаткових заторів, негативний соціальний ефект. Вагові комплекси, що зважують в русі, є дороговартісними (близько 13 млн грн з проектом та виконанням робіт). Для їх встановлення доведеться переробляти дорожнє полотно, а це суттєві видатки з бюджетів. Збільшення витрат людино-годин посадових осіб ОМС на розгляд відповідних адмін. справ. Затримання відповідних ТЗ без участі поліції.
---
36. Проекти законів 3236 (С. Демченко) та 3236-1 (Д. Гетманцев) (перше читання, Комітет пропонує 3236-1 прийняти за основу) ПРО ВНЕСЕСННЯ ЗМІН ДО ДЕКРЕТУ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ «ПРО ДЕРЖАВНЕ МИТО« – 3236-1 збільшує ставки держ. мита за вчинення нотаріальних дій - за посвідчення заповіту в 50 разів; за засвідчення вірності копій документів, справжності кожного підпису, за видачу дублікатів посвідчених документів, за реєстрацію та розірвання шлюбу в 100 разів.
ЗА (+) 3236: додаткові надходження до бюджету.
ПРОТИ (-) 3236: додаткове фін. навантаження на українців, негативний соціальний ефект у суспільстві.
---
37. Проект Закону 3337 (О. Дунда) (перше читання, Комітет рекомендує прийняти за основу) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО РЕГУЛЮВАННЯ МІСТОБУДІВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ» ЩОДО ГЕНЕРАЛЬНОЇ СХЕМИ ПЛАНУВАННЯ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ – визначає основні засади планування території на державному рівні, порядок прийняття рішення про розроблення Генеральної схеми, визначення розробника, замовника, переліку вихідних даних та порядку забезпечення ними, інструменти моніторингу та контролю реалізації документації з планування.
ЗА (+) 3337: функціонування Генеральної схеми на основі провідних геоінформаційних технологій; удосконалення правового регулювання у сфері містобудівної діяльності.
ПРОТИ (-) 3337: неврегульованість питання технічного розміщення, функціонування та адміністрування Генеральної схеми як «інтерактивної системи комплексу геопросторових моделей».
---
38. Проект Закону 4017 (О. Федієнко) (перше читання, Комітет рекомендує прийняти за основу та в цілому) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІНИ ДО СТАТТІ 10 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ДЕРЖАВНІ НАГОРОДИ УКРАЇНИ» (ЩОДО ЗАПРОВАДЖЕННЯ ПОЧЕСНОГО ЗВАННЯ «ЗАСЛУЖЕНИЙ ПРАЦІВНИК СФЕРИ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙ УКРАЇНИ») – пропонується перелік почесних звань доповнити новим почесним званням «Заслужений працівник сфери телекомунікацій України».
ЗА (+) 4017: визнання державою досягнень працівників сфери телекомунікацій та телекомунікаційних послуг; стимулювання до досягнення працівниками цієї сфери високих показників у виконанні завдань та планів.
ПРОТИ (-) 4017: додаткові видатки на виготовлення нагрудних знаків, посвідчень, здійснення виплат та надбавок до посадового окладу та пенсійне забезпечення нагороджених.
---
39. Проект Закону 4203 (О. Бакумов) (перше читання, Комітет рекомендує прийняти за основу) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО НАЦІОНАЛЬНУ ПОЛІЦІЮ» (ЩОДО ВІДРЯДЖЕННЯ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ ДО ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ, ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ, ОРГАНІЗАЦІЙ, ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦИФІЧНИМИ УМОВАМИ НАВЧАННЯ ТА ПРИСВОЄННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗВАНЬ ВІДРЯДЖЕНИМ (ПРИКОМАНДИРОВАНИМ) ПОЛІЦЕЙСЬКИМ) – регулює питання, пов’язані з проходженням служби поліцейськими, відрядженими до органів державної влади, підприємств, установ та організацій; присвоєння чергових спец. звань відбуватиметься за умов відповідності граничному спец. званню за посадою, яку поліцейський займає у цьому закладі вищої освіти; до спец. звання «підполковника поліції» включно – присвоюється ректором (керівником) такого закладу вищої освіти, «полковник поліції» - керівником поліції за поданням ректора (керівника) такого ЗВО; вищого складу поліції - Президентом України за поданням Міністра внутрішніх справ.
ЗА (+) 4203: посилення ролі керівників навчальних закладів у процесі залучення кваліфікованих викладачів серед поліцейських, присвоєння спеціальних звань викладачам навчальних закладів як фактор додаткової мотивації йти викладати.
ПРОТИ (-) 4203: неузгодженість текстів змін до статей 80 і 83 ЗУ «Про Нацполіцію»; різні умови мотивації праці для звичайних викладачів та відкомандированих поліцейських; можливість потрапляння під дію закону установ, які не мають безпосереднього відношення до поліцейської діяльності.
---
40. Проект Закону 3964 (Кабмін) (перше читання, Комітет рекомендує прийняти в цілому) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ ЩОДО ПЕРЕЙМЕНУВАННЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ІНВАЛІДІВ І ПРИВЕДЕННЯ ТЕРМІНОЛОГІЇ У ВІДПОВІДНІСТЬ ІЗ ЗАКОНОДАВСТВОМ У СФЕРІ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ – проект суто технічний назву Фонду соціального захисту інвалідів замінює на Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю.
ЗА (+) 3964: приведення законодавства України у відповідність із термінологією Конвенції ООН 2006 року про права осіб з інвалідністю, яка ратифікована Законом України «Про ратифікацію Конвенції про права осіб з інвалідністю і Факультативного протоколу до неї» від 16.12.2009 та до загальноприйнятої практики.
ПРОТИ (-) 3964: відсутні.
---
41. Проекти Законів 4147 (О. Коваль) та 4147-1 (Ю. Грішина) (перше читання, Комітет рекомендує 4147 прийняти за основу) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ УКРАЇНИ ЩОДО ФУНКЦІОНУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ СИСТЕМИ КВАЛІФІКАЦІЙ – 4147 врегульовує питання формування, оцінювання та присвоєння професійних кваліфікацій, відносин між умовами праці та професійною кваліфікацією людини, розроблення та введення в дію професійних стандартів, формування Реєстру видів занять та кваліфікацій; виключає участь Державної служби зайнятості в організації підтвердження неформального навчання; унормовує діяльність Галузевих рад з розроблення професійних стандартів тощо.
ЗА (+) 4147: дозволить вибудувати ефективну систему управління ринком праці та впливатиме на скорочення безробіття; створить якісну систему кваліфікацій для об'єктивного оцінювання якості людського капіталу, що надасть кожному право на працю та достойну винагороду; стимулюватиме громадян до постійного професійного вдосконалення та до самоосвіти впродовж всього життя.
ПРОТИ (-) 4147: зміна порядку підтвердження оцінювання та присвоєння професійних кваліфікацій, оцінювання результатів неформального професійного навчання осіб за робітничими професіями тощо сприятимуть збільшенню трудової міграції; збільшення витрат державного та місцевих бюджетів; термінологічне неузгодження проекту із діючим законодавством.
---
42. Проект Закону 2038 (В. Рубльов) (перше читання, Комітет рекомендує прийняти за основу) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ УКРАЇНИ ЩОДО ВИЗНАННЯ ДЕПОРТОВАНИМИ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ, ЯКІ У 1944-1951 РОКАХ БУЛИ ПРИМУСОВО ПЕРЕСЕЛЕНІ З ТЕРИТОРІЇ ПОЛЬСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ – передбачає поширення поняття «депортація» на переселених осіб українського походження у 1944-1951 рр. з місць їх проживання на території Польської Народної Республіки на підставі рішень, прийнятих органами СРСР та Польської Народної Республіки; поширює на депортованих осіб пільги, передбачені Законом «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», як для учасників війни, а на членів сімей депортованих осіб – пільги, передбачені Законом для членів сімей учасників війни. Передбачає нові пільги для відповідних осіб та учасників війни - безплатний проїзд усіма видами міського пасажирського, автомобільного транспортом загального користування в сільській місцевості, а також залізничним, водним транспортом приміського сполучення та автобусами міських, приміських, міжміських та міжобласних маршрутів, незалежно від відстані та місця проживання, безплатний проїзд один раз на два роки (туди і назад) залізничним, водним, повітряним, міжміським автомобільним транспортом незалежно від наявності залізничного сполучення або один раз на рік з 50% знижкою.
ЗА (+) 2038: відновлення соціальної справедливості, встановлення історичної справедливості, зняття соціальної напруги щодо вказаного питання, відшкодування моральних та матеріальних збитків, передбачення соціальних пільг для людей, що постраждали внаслідок депортації.
ПРОТИ (-) 2038: частково питання вже врегульовано в чинному законодавстві, ряд термінів не узгоджуються між собою в самому проекті та з вже чинними законами; з норм проекту не зрозуміло, йдеться про разову компенсацію чи про щорічну; додаткові видатки з бюджету.
---
43. Проект Закону 0958 (О. Порошенко–НДУ 8 скл.) (повторне друге читання, Комітет рекомендує прийняти в цілому ) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ УКРАЇНИ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ НАДМІРНОМУ ТИСКУ НА СУБ'ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ ЗАХОДІВ ДЕРЖАВНОГО НАГЛЯДУ (КОНТРОЛЮ) ЗА ДОДЕРЖАННЯМ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ПРАЦЮ ТА ЗАЙНЯТІСТЬ НАСЕЛЕННЯ – позбавляє органи місцевого самоврядування повноважень щодо здійснення перевірок за додержанням підприємствами законодавства про працю та зайнятість населення (залишаться лише ініціювати такі перевірки); встановлює адмін. відповідальність посадових осіб органів державного нагляду (контролю) за винесення приписів, розпоряджень, рішень про накладення фінансових стягнень, якщо вони будуть скасовані в адміністративному чи судовому порядку.
ЗА (+) 0958: зменшення адміністративного тиску та фінансового навантаження на бізнес; визначення граничних строків накладення фінансових санкцій за порушення законодавства про працю та зайнятість населення; зменшення можливостей для зловживань з боку контролюючих органів щодо суб'єктів господарювання.
ПРОТИ (-) 0958: втрата актуальності окремих положень через вже зменшення штрафних санкцій за порушення законодавства про працю; зменшення можливостей виявляти та захищати права найманих працівників.
---
44. Проект Закону 3969 (З. Андрійович) (перше читання, Комітет пропонує прийняти за основу) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ВОДНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ ЩОДО УТОЧНЕННЯ ПЕРЕЛІКУ ПЕРВИННИХ ВОДОКОРИСТУВАЧІВ – до первинних водокористувачів пропонують віднести осіб, що мають власні водозабірні споруди/обладнання для забору води та отримують воду з каналів, водосховищ/водогосподарських систем, водогонів міжбасейнового та внутрішньобасейнового перерозподілу водних ресурсів; таких осіб пропонують зобов’язати укласти договір поставки води з підприємствами, які є балансоутримувачем або забезпечують перекидання води у маловодні регіони.
ЗА (+) 3969: обов'язковість укладення господарських договорів первинними водокористувачами; збільшення фінансування таких балансоутримувачів, як наслідок покращення мат. бази підприємств, що постачають воду.
ПРОТИ (-) 3969: мета проекту привести законодавство у відповідність до постанови КМУ, але має бути навпаки, підзаконні акти приводяться у відповідність до законів; проект не враховує ситуацію, коли балансоутримувач та суб’єкт, що забезпечує перекидання води у маловодні регіоні, - різні юр. особи - не зрозуміло, з ким саме має заключатися договір.
---
45. Проекти Законів 3950 (Кабмін) та 3950-1 (Н. Королевська) (перше читання, Комітет пропонує 3950 прийняти за основу) – ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІНИ ДО СТАТТІ 121 КОДЕКСУ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ УКРАЇНИ – пропонує передбачити компенсацію за загибель працівника цив. захисту не тільки під час виконання службових обов’язків, а під час всього періоду проходження служби.
ЗА (+) 3950: соц. захист родин загиблих, зменшення фінансового тягаря на родини загиблих.
ПРОТИ (-) 3950: додаткові видатки з бюджету.
---
46. Проект Закону 4079 (Кабмін) (перше читання, Комітет пропонує прийняти за основу) – ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ГЕОГРАФІЧНІ НАЗВИ» ЩОДО УДОСКОНАЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ, ПОВ'ЯЗАНОЇ ІЗ ВСТАНОВЛЕННЯМ, УНОРМУВАННЯМ, ОБЛІКОМ, РЕЄСТРАЦІЄЮ, ВИКОРИСТАННЯМ ТА ЗБЕРЕЖЕННЯМ ГЕОГРАФІЧНИХ НАЗВ – унормовує облік, реєстрацією, використання та збереження географічних назв, упорядковує та розмежовує повноваження органів державної влади та ОМС, суб’єктів господарювання.
ЗА (+) 4079: скасування застарілої системи; функціонування реєстру географічних назв в електронному вигляді підвищить його ефективність, створить безперешкодний та безкоштовний доступ до реєстру в онлайн-форматі; більша ефективність держорганів та ОМС – швидші рішення щодо встановлення та реєстрації географічних назв.
ПРОТИ (-) 4079: надання декільком органам подібних повноважень, в т.ч. з проведення експертизи пропозицій та рішень органів державної влади може створити деякі бюрократичні бар’єри та вимагатиме додаткових витрат з державного бюджету.
---
47. Проект Закону 4221 (Г. Лічман) (перше читання, Комітет пропонує прийняти за основу) – ПРО САМОРЕГУЛЮВАННЯ ГОСПОДАРСЬКОЇ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ – встановлює загальні засади саморегулювання господарської та професійної діяльності, що здійснюється через саморегулівні організації, визначає правовий статус таких організацій, принципи і порядок їх утворення та діяльності, засади державного регулювання і державного контролю; встановлює рамкову основу для делегування саморегулівним організаціям окремих повноважень (функцій) органів державної влади та ОМС з регулювання господарської та професійної діяльності.
ЗА (+) 4221: застосування європейської практики сприятиме розвитку господарської діяльності, створенню репутаційної вигоди і формуванню довіри споживача до суб’єкта господарювання та суб’єкта професійної діяльності, до якості продукції, робіт чи послуг; сприяння вступу українських виробників до міжнародних СРО; покращення інвестиційної привабливості, ділового клімату та конкурентоспроможності держави; зменшення адміністративного тиску на бізнес.
ПРОТИ (-) 4221: нині діючі СРО вимушені протягом трьох років привести свою перереєстрацію; надання саморегулівним організаціям надто широких повноважень шляхом делегування їм повноважень органів державної влади, НБУ з контролю та/або регулювання господарської або професійної діяльності може привести до зловживань.
---
48. Проект Закону 3805 (О. Горенюк) (перше читання, Комітет рекомендує прийняти за основу) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО КОДЕКСУ УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ТА КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ ЩОДО ПОСИЛЕННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ПОРУШЕННЯ ПОРЯДКУ ВИДАЛЕННЯ ЗЕЛЕНИХ НАСАДЖЕНЬ – посилює адмін. відповідальність за знищення/пошкодження зелених насаджень чи інших об’єктів озеленення, що не віднесені до лісового фонду, шляхом збільшення розмірів штрафів в 10 разів (1700 – 8500 грн), встановлює кримінальну відповідальність за знищення або пошкодження зелених насаджень.
ЗА (+) 3805: приведення штрафів до тих розмірів, за які держава зможе частково покрити нанесені збитки, посилення відповідальності за незаконну вирубку зелених насаджень.
ПРОТИ (-) 3805: поширення незаконної вирубки набуло таких масштабів здебільшого через відсутність невідворотності покарання, а не через замалу відповідальність.
---
49. Проект Закону 3196-д (А. Завітневич) (повторне перше читання, Комітет пропонує прийняти за основу) ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО СЛУЖБУ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ» ЩОДО УДОСКОНАЛЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВИХ ЗАСАД ДІЯЛЬНОСТІ СЛУЖБИ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ - проект замінює закони України «Про Службу безпеки України» і «Про загальну структуру і чисельність Служби безпеки України» та передбачає зміни до 26 законів і кодексів; вводяться нові стандарти соціального та правового захисту осіб залучених до конфіденційного співробітництва; надаються повноваження проводити спеціальні інформаційні операції та протидіяти проведенню проти України спеціальних інформаційних операцій; ліквідація спецпідрозділів СБУ по боротьбі із корупцією та організованою злочинністю (ГУ БКОЗ, т. зв. "К"); обмежується правоохоронна функція СБУ шляхом поступової (до 2024 року) передачі функції досудового розслідування до ДБР; часткова демілітаризацію СБУ з переходом на спеціальні звання.
ЗА (+) 3196-д: звільнення СБУ від непритаманних для неї функцій; переорієнтація роботи спецслужби на протидію розвідувально-підривній діяльності та боротьбу із тероризмом; розширення контррозвідувальних спроможностей СБУ та можливістю превентивного реагування на ризики національній безпеці.
ПРОТИ (-) 3196-д: скорочення особового складу СБУ до 17 тис. чол.; суттєве збільшення фін. навантаження на бюджет в т.ч. при виплатах особам, які будуть звільнені; можливе зловживання СБУ при втручанні у роботу ЗМІ; негативна оцінка проекту від діючого голови СБУ, який вважає негативом позбавлення СБУ функцій досудового розслідування та відсторонення спецслужби від економічних злочинів, що загрожуватиме об'єктам критичної інфраструктури та реалізації спроб встановлення транснаціональними корпораціями контролю над стратегічними підприємствами», — розповів Фролов.
«Судово-юридична газета» веде текстову трансляцію засідання Ради 17 грудня.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.