Заступниця міністра юстиції Ольга Оніщук повідомила, що Мін’юст наразі діє у превентивній площині, зокрема встановлює більш жорсткий контроль за діяльністю реєстраторів, передає Lb.ua.
Насамперед мова йде про підвищення кваліфікаційних вимог до таких фахівців – необхідність мати повну вищу юридичну освіту і стаж роботи в сфері права не менше трьох років. Важливим завданням для міністерства є також проведення спеціальної перевірки діяльності державних реєстраторів, щоб надати доступ до державних реєстрів тільки тим, хто гідно працював і чиї дії не несуть небезпеки для громадян та бізнесу. Як повідомила Ольга Оніщук, наразі є 150 запитів на проведення такої перевірки і лише 25 днів для її здійснення.
Заступниця міністра розповіла, що для перевірки реєстраторів розроблено близько 12 критеріїв. Серед іншого передбачається проведення моніторингу ЗМІ, Єдиного державного реєстру судових рішень, кримінальних проваджень щодо незаконних дій того чи іншого реєстратора, скарг в сфері державної реєстрації тощо.
Крім того, щодо кожного реєстратора чи нотаріуса, у роботі якого виявляються очевидні порушення закону, котрі призводять до рейдерського захоплення майна чи бізнесу, до правоохоронних органів подається заява про вчинення злочину. За словами Ольги Оніщук, наразі розпочато багато кримінальних проваджень, щодо яких проводиться досудове розслідування.
«Звичайно, якщо державні реєстратори, вина яких доведена, будуть покарані, це допоможе Міністерству юстиції остаточно подолати проблему рейдерства в державних реєстрах. Власне, в Мін’юсті боротьба з рейдерством тільки починається, а закінчувати її мають правоохоронні органи і суди», – резюмувала Ольга Оніщук.
Нагадаємо, «Судово-юридична газета» писала, що Мін’юст надаватиме українцям юридичні поради на Telegram-каналі.
Також була інформація, що Мін’юст поширює медіацію у системі безоплатної правової допомоги.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.