У січні на Полтавщині 77-річна мешканка Гребінки віддала телефонному шахраєві усі свої заощадження. Взагалі, з початку року почастішали випадки телефонного шахрайства. Про це повідомляє прес-служба Судової влади України, посилаючись на Гребінківський районний суд Полтавської області.
Так, зловмисники діють, переважно, за стандартною схемою: телефонують у нічний час, повідомляють, що з вашими рідними сталася біда та пропонують сплатити певну суму коштів для вирішення проблеми. На жаль, чимало громадян «попадаються на гачок» шахраїв, як пенсіонерка із Полтавської області.
Отже, якщо вам телефонують з невідомого (частіше за все прихованого) номера телефону, представляються вашими рідними, або просто повідомляють, що хтось із близьких потрапив у біду, просять чи вимагають гроші для залагодження ситуації – не поспішайте виконувати ці вимоги. Обов’язково уточніть дані того, хто телефонує та попросіть передати трубку вашому родичу. Коли вам представилися вашим знайомим – перепитайте ім’я та будь-яку інформацію, яка не може бути відомою стороннім.
Якщо ж є ймовірність, що з близькою людиною дійсно в цей час могла статися ситуація про яку вам повідомили в розмові – негайно спробуйте зв’язатися з нею, аби з’ясувати, де зараз вона перебуває. Якщо вам не відповідають – одразу телефонуйте до на лінію «102».
У жодному разі не перераховуйте грошей на вказані аферистами рахунки.
У повідомленні наголошується, що про такі шахрайські схеми треба інформувати рідних, у першу чергу осіб поважного віку. Оскільки, у переважній більшості випадків, серед жертв телефонних шахрайств – саме люди старшого віку.
Окрім того, необхідно бути обачними та не довіряти беззастережно незнайомцям, аби вберегти себе, родичів та свої заощадження.
Нагадаємо, «Судово-юридична газета» повідомляла, що у Києві затримали телефонного шахрая, який незаконно заволодів майже мільйоном гривень.