Розробка та впровадження інструментів оцінювання ефективності роботи працівників пробації планується через впровадження інституту інспекцій підрозділів пробації за міжнародними стандартами і дієвими практиками. Про це заявив заступник міністра юстиції України Денис Чернишов, передає прес-служба відомства.
«Повинна відбутися трансформація сприйняття інституту інспекцій, відходячи від ідеї пошуку недоліків у роботі персоналу пробації і покарання винних, а навпаки, до ідеї оцінки рівня відповідності роботи персоналу з суб'єктами пробації відповідним стандартам», — наголосив Д. Чернишов. Зазначена робота, за його словами, має відповідати 102 параграфу правил Ради Європи про пробацію та 76 правилу, що міститься в рекомендаціях Ради Європи щодо громадських санкцій та заходів, відповідно до яких служба пробації повинна створити надійну систему моніторингу, удосконалювати свою діяльність та забезпечити її відповідність встановленим нормам.
«Ця філософія сповідується в Англії та Уельсі. Тому для підготовки проекту українських стандартів інспектування підрозділів пробації з досудової, наглядової і пенітенціарної пробації вивчено саме досвід Англії та Уельсу за підтримки проекту ЄС «Pravo-Justice» із залученням міжнародного експерта інспекторату з питань пробації Великобританії. Активна фаза комунікацій з представником цієї служби розпочалася восени 2018 року», — додав заступник міністра.
Він також розповів, що в Англії не шукають недоліків у роботі, щоб притягнути до відповідальності працівника, а навпаки, намагаються «побачити та відчути», наскільки менеджмент відповідає ефективній моделі. З метою оцінки рівня ефективності роботи персоналу пробації в Англії і Уельсі інспектори інспекторату з питань пробації здійснюють на системній основі перевірку якості роботи персоналу служби пробації за відповідними стандартами. Останній перегляд таких стандартів відбувся у квітні 2018 року, в їх основу покладено метод ASPIRE.
«Іншими словами, під час перевірки інспектором інспекторату перевіряється, як офіцер пробації працює з клієнтом пробації, чи достатньо застосував знань і вмінь під час роботи з правопорушником: оцінюється належність проведеної оцінки ризиків і криміногенних потреб правопорушника та рівня його небезпеки для суспільства, належність планування заходів і інтервенцій, що мають випливати з проведеної оцінки ризиків, достатність реалізації запланованих заходів і наявного банку послуг, перегляд плану у разі зміни криміногенних потреб правопорушника, оцінка досягнутого прогресу у зміні поведінки правопорушника та, відповідно, мінімізація ризиків для суспільства з боку правопорушника»,— зауважив Денис Чернишов.
У лютому 2019 року, як поінформував заступник міністра юстиції, розроблено проекти двох українських стандартів інспектування підрозділів пробації з досудової і наглядової пробації. Обговорення проекту цих стандартів заплановано з практичними працівниками філій на квітень 2019 року.
«Державна установа «Центр пробації» має забезпечити наявність надійних систем моніторингу і вдосконалення своєї практики, забезпечення відповідності вимогам стандартів, включаючи моніторинг дотримання законодавства та політики з питань виконання покарань і пробації. Зазначена система сприятиме підвищенню якості роботи персоналу пробації та менеджменту підрозділами пробації», — підкреслив чиновник. Саме у такий спосіб, на його переконання, підвищиться потенціал української пробації щодо забезпечення безпеки суспільства, збільшення довіри громади до служби пробації.
Нагадаємо, раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що в Україні активно працюють санкції проти тих, у кого є заборгованість по аліментах.