1 січня 2019 року стартував черговий етап електронного декларування в Україні.
Нагадаємо, що 7 листопада 2018 року набрав чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги», а Закон України «Про електронний цифровий підпис» втратив чинність. Це потрібно враховувати при отриманні послуг електронного цифрового підпису.
Рекомендації щодо складення, подання та оприлюднення Декларації про доходи:
1. Перевірте адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у Вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).
Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за цією адресою за допомогою власного електронного цифрового підпису, перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail».
Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий електронний цифровий підпис (ЕПЦ).
2. Перевірте термін дії та працездатність Вашого електронного цифрового підпису для роботи з Реєстром.
Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (АЦСК), в якому Ви отримали ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП.
Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. Якщо термін дії сертифіката сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавати електронні документи до Реєстру.
Щоб отримати новий електронний цифровий підпис необхідно звернутись до АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись за посиланням.
Після отримання нового ЕЦП Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ».
Нагадуємо, що на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції у розділі «Декларування» Ви можете ознайомитись із Рекомендаціями при роботі з Реєстром, відповідями на поширені питання при роботі з Реєстром та іншими матеріалами з питань електронного декларування.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що сектор з питань запобігання та виявлення корупції Державної установи «Центр пробації» інформує, що з 1 січня 2019 року, відповідно до статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 року №1700-VII, розпочався черговий щорічний етап подання декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2018 рік.
Крім того, в грудні НАЗК направило до правоохоронних органів 90 обґрунтованих висновків щодо виявлення ознак кримінального правопорушення — декларування недостовірної інформації та незаконного збагачення.