У четвер, 1 листопада, відбулось засідання Антимонопольного комітету України, де було прийнято декілька рішень, передає прес-служба АМКУ.
Зокрема, АМКУ хвалив рішення, яким:
Під час розслідування встановлено, що Підприємство відповідно до чинних нормативно-правових актів визначено єдиним адміністратором Реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України.
Протягом 2016 і 2017 років ДП «НАІС» щомісячно стягувало з акредитованих суб’єктів державної реєстрації і, починаючи з 2017 року, з приватних виконавців кошти у розмірі 1350 грн за послугу з технічної підтримки роботи з Системою (та її оновлення) за кожного ідентифікованого співробітника Користувача.
Інші користувачі, які виконують аналогічні реєстраційні дії у Державному реєстрі речових прав на нерухоме, майно сплачували послуги за тарифами, які були встановлені відповідним наказом Мін’юсту і діяли до 03.10.2017, а в подальшому — за аналогічними тарифами, встановленими відповідним наказом Підприємства, а саме:
- за підключення (разово) до Систем у розмірі 1500 грн;
- інформаційно-консультативні послуги Підприємства з навчання роботі з Системами — 51 грн за 1 академічну годину;
- послуги з технічного обслуговування автоматизованого робочого місця — 180 грн за одну годину надання послуг.
Тобто ДП «НАІС» були застосовані різні умови доступу та користування Реєстрами.
Також у зв’язку зі змінами у законодавстві, згідно з якими зобов’язано нотаріусів під час вчинення нотаріальних дій використовувати відомості, зокрема, Державного реєстру актів цивільного стану громадян, у 2017 року ДП «НАІС» було стягнуто з кожного з нотаріусів кошти у розмірі 1500 грн.
При тому, що більшість нотаріусів вже були підключені до Систем і вже сплатили за цю разову послугу.
Під час розгляду справи Підприємство припинило порушення.
Так, з 9.10.2018 набрав чинності наказ Мінюсту від 5.10.2018 №3140/5 «Про затвердження Змін до Порядку надання ідентифікаторів доступу до Єдиних та Державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України».
Підприємством внесені зміни до договорів, які пропонуються до укладення користувачам реєстрів.
На сьогодні умовами договорів не передбачено оплату разової послуги за підключення до Систем у розмірі 1 500 грн і щомісячну послугу з технічної підтримки роботи з Системою (та її оновлення) у розмірі 1 350 грн за кожного ідентифікованого співробітника Користувача, що сплачували акредитовані суб’єкти державної реєстрації і приватні виконавці.
Натомість залишено лише дві послуги:
- послуги з технічного обслуговування автоматизованого робочого місця у розмірі 360 грн за одну годину надання послуг;
- інформаційно-консультативні послуги Підприємства з навчання роботі з Системами у розмірі 135 грн за одну академічну годину (45 хвилин) з розрахунку за одну фізичну особу.
Отже, з 9.10.2018 у договорах, які ДП «НАІС» пропонує для укладання користувачам Єдиних та Державних реєстрів, установлено однакові умови надання послуг із забезпечення доступу та користування Системами.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що підозрюване в монополізації ринку торгівлі арештованим майном держпідприємство Мін'юсту вже третій рік уникає антимонопольних санкцій.