Звертаючись до суду, особа просила суд визнати протиправними дії відповідача - Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, які полягали у зменшенні розміру пенсії за рахунок виплати з 5 березня 2019 року по 31 грудня 2019 року 75 % суми підвищення пенсії, визначеного станом на 1 березня 2018 року; зобов'язати відповідача здійснити перерахунок та виплату (із врахуванням раніше виплачених сум) пенсії позивачеві з 5 березня 2019 року з урахуванням 100 % суми підвищення пенсії, визначеного станом на 1 березня 2018 року.
Враховуючи подання подання судді Дніпропетровського окружного адміністративного суду, а також той факт, що у провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебуває 18 типових справ, відповідачем у яких є один і той самий суб`єкт владних повноважень, спір у яких виник з аналогічних підстав, у відносинах, що регулюються одними нормами права та у яких позивачами заявлені аналогічні вимоги, Верховний Суд розглянув цю справу як зразкову, що відповідає нормі пункту 21 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України.
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду позовні вимоги задовольнив.
Рішення суду мотивовано тим, що у зв'язку зі скасуванням п. 2 постанови Кабміну від 21 лютого 2018 року № 103 рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 грудня 2018 року у справі № 2826/3858/18 обмеження щодо часткової виплати суми підвищення до пенсії скасовано. Отже, з 5 березня 2019 року пенсія позивачу підлягає виплаті у розмірі 100 % суми підвищення пенсії.
Суд зауважив, що п. 1, 2 постанови Кабміну № 103 врегульовані строки виплати пенсій, а не порядок проведення перерахунку. У зв'язку з цим, питання строків виплати доплат до пенсії за результатами проведеного перерахунку, тобто частини пенсії особи, а також розмірів такої доплати не охоплюються поняттям "порядок проведення перерахунку пенсії".
Заслуговує на увагу той факт, що суд вважав за необхідне встановити судовий контроль за виконанням судового рішення у цій зразковій справі шляхом зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області подати звіт про виконання судового рішення у місячний строк з дати набрання цим рішенням законної сили.
У зв’язку з цією справою доречно нагадати згадуване рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва, який, зокрема зазначив що «пункти 1, 2 спірної Постанови № 103 щодо складових грошового забезпечення для перерахунку пенсій, звужують зміст та обсяг існуючих прав і свобод, з огляду на те, що скасовують надбавки, доплати, підвищення і премії, які отримував військовий пенсіонер під час служби, та які враховувались при попередніх перерахунках пенсій».
Отже, Кабінет Міністрів, визначаючи новий порядок перерахунку раніше призначених пенсій, з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, не враховував всі види грошового забезпечення військовослужбовців, вичерпний перелік яких встановлений законом. З огляду на наведене, суд зазначив, що пункти 1, 2 Постанови № 103 є протиправними та такими, що не відповідають правовим актам вищої юридичної сили.
Із повним текстом постанови КАС ВС можна ознайомитися у Єдиному реєстрі судових рішень за номером справи №160/3586/19 від 06.08.19.
Нагадаємо, раніше «Судово-юридична газета» писала, що Пенсійний фонд повідомив важливу новину про виплату пенсій.