Управление государственной регистрации ЦГУ МЮ г. Киев объяснило, как происходит регистрация постоянно действующих третейских судов. Об этом говорится в пресс-службе ведомства.
«Основними нормативними актами, що регламентують порядок державної реєстрації постійно діючого третейського суду є:
Закон України «Про третейські суди», прийнятий Верховною Радою України 11.05.2004 року № 1701-IV (із змінами);
Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», прийнятий Верховною Радою України 15.05.2003 № 755-IV (із змінами).
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 2 Закону України «Про третейські суди» третейський суд – недержавний незалежний орган, що утворюється за угодою або відповідним рішенням заінтересованих фізичних та/або юридичних осіб у порядку, встановленому цим Законом, для вирішення спорів, що виникають із цивільних та господарських правовідносин.
Постійно діючі третейські суди можуть утворюватися та діяти при зареєстрованих згідно з чинним законодавством України:
- всеукраїнських громадських організаціях;
- всеукраїнських організаціях роботодавців;
- операторах організованих ринків, саморегулівних організаціях професійних учасників ринків капіталу;
- торгово-промислових палатах;
- всеукраїнських асоціаціях кредитних спілок, Центральній спілці споживчих товариств України;
- об’єднаннях, асоціаціях суб’єктів підприємницької діяльності - юридичних осіб, у тому числі банків.
Постійно діючі третейські суди не можуть утворюватися та діяти при органах державної влади та органах місцевого самоврядування.
Для державної реєстрації постійно діючого третейського суду подаються такі документи:
- заява про державну реєстрацію постійно діючого третейського суду (Форма 7);
- примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління засновника про створення постійно діючого третейського суду;
- установчі документи постійно діючого третейського суду (положення, регламент третейського суду);
- список третейських суддів;
- копія статуту засновника третейського суду.
Положення про постійно діючий третейський суд та регламент третейського суду затверджуються його засновником і публікуються.
Положення про постійно діючий третейський суд повинно містити відомості про його найменування, місцезнаходження, відомості про засновника третейського суду, склад, компетенцію та порядок створення органів самоврядування третейських суддів, порядок обрання голови третейського суду, підстави та порядок припинення діяльності третейського суду.
Положення про постійно діючий третейський суд може містити інші положення, визнані засновником за необхідні для забезпечення належної діяльності третейського суду відповідно до цього Закону.
Порядок та правила розгляду справ у постійно діючих третейських судах встановлюються цим Законом та регламентом третейського суду.
Регламент третейського суду повинен визначати порядок та правила звернення до третейського суду, порядок формування складу третейського суду, правила вирішення спорів третейським судом, інші питання, віднесені до компетенції третейського суду цим Законом.
Регламент третейського суду може містити положення, які хоча і не передбачені цим Законом, але не суперечать принципам організації та діяльності третейського суду, визначеним цим Законом, і є необхідними для належного здійснення третейським судом повноважень з третейського вирішення спорів.
Адміністративний збір за державну реєстрацію постійно діючих третейських судів не сплачується.
Розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо постійно діючого третейського суду, здійснюється не пізніше 15 робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації», — сказано в сообщении.
Ранее мы писали об обжаловании решений третейских судов и выдаче приказов на принудительное исполнение решений третейских судов: практика ВС.
Подписывайтесь на наш telegram-канал t.me/sudua и на Twitter, а также на нашу страницу в Facebook и в Instagram, чтобы быть в курсе самых важных событий.