Визначаючи предметну підсудність ми встановлюємо, який саме та як суд першої інстанції повинен вирішувати конкретну адміністративну справу. Важливо, що й окружні адмінсуди, і місцеві загальні суди можуть розглядати спори як адміністративні суди. При цьому розмежування компетенції за правилами предметної підсудності здійснюється залежно від предмета спору (ст. 20 КАСУ), йдеться у повідомленні Сьомого апеляційного адміністративного суду.
Так, місцевим загальним судам підсудні:
- спори щодо рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;
- виборчі спори стосовно уточнення списку виборців, оскарження дій чи бездіяльності ЗМІ та інших інформресурсів, що порушують законодавство про вибори та референдум тощо;
- адміністративні справи, пов’язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України, продовження строку їхнього затримання, примусового видворення за межі України тощо;
- справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у вказаних вище справах;
- адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".
Усі інші публічно-правові спори підсудні окружним адміністративним судам.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.