Постановлением Кабинета Министров Украины от 16 августа 2022 г. №937 в новой редакции утверждено Положение о Едином государственном веб-портале электронных услуг.
Настоящее Положение определяет цель, основные задачи, функциональные возможности и субъектов Единого государственного веб-портала электронных услуг (Портал Дія), содержание размещенной на нем информации и порядок ее внесения, порядок ведения Реестра административных услуг, а также другие вопросы функционирования Портала Дія.
Ниже приводим текст положения (на языке оригинала).
У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
користувач — будь-яка фізична або юридична особа, яка після проходження ідентифікації та автентифікації в порядку, встановленому цим Положенням, використовує засоби Порталу Дія відповідно до їх функціонального призначення;
суб’єкт розгляду звернень — державний орган, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, державні, комунальні підприємства, установи, організації та інші суб’єкти, уповноважені відповідно до законодавства надавати публічні (електронні публічні) послуги, розглядати заяви (звернення, запити), адміністративну справу або скаргу; фінансові установи; інший суб’єкт, до якого користувачі звертаються з використанням Порталу Дія для вирішення питань, отримання інформації (консультацій), здійснення доступу до благодійної (волонтерської) діяльності;
технічний адміністратор — державне підприємство “ДІЯ”, що належить до сфери управління Мінцифри;
підсистема перевірки даних — підсистема Порталу Дія для перевірки інформації в заявках, поданих особою на отримання гуманітарної, благодійної та іншої допомоги у грошовій формі та/або отримання особою гуманітарної, благодійної та іншої допомоги у грошовій формі від інших організацій, що реалізують програми гуманітарної, благодійної та іншої допомоги у грошовій формі;
користувачі підсистеми перевірки даних — організації, що реалізують програми гуманітарної, благодійної та іншої допомоги у грошовій формі, яким надано доступ до підсистеми перевірки даних.
Портал Дія має офіційну адресу в Інтернеті — diia.gov.ua.
Користування Порталом Дія здійснюється на безоплатній основі цілодобово сім днів на тиждень, крім випадків проведення модернізації або планових і позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних із усуненням технічних та/або методологічних недоліків чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається технічним адміністратором із повідомленням власнику (держателю).
Плата за надання публічних (електронних публічних) послуг, зокрема адміністративних послуг, із використанням Порталу Дія справляється відповідно до закону.
Власником (держателем) Порталу Дія та виключних майнових прав інтелектуальної власності на його програмне забезпечення є держава в особі Мінцифри.
Програмне забезпечення Порталу Дія використовується державним підприємством “ДІЯ”.
Портал Дія створений з метою реалізації права кожного на доступ до електронних публічних послуг та інших послуг, звернення до органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (зокрема відповідно до Закону України “Про звернення громадян”), благодійної (волонтерської) діяльності, отримання інформації з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, яка необхідна для надання послуг, а також для проведення моніторингу та оцінки якості послуг у випадках, визначених цим Положенням.
Основні завдання Порталу Дія
Портал Дія виконує такі основні завдання:
1) надання електронних публічних послуг, зокрема комплексних електронних публічних послуг, надання їх в автоматичному режимі з отриманням та використанням у разі потреби інформації з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, яка необхідна для надання таких послуг;
2) ведення інформаційних (автоматизованих) систем, інформаційно-комунікаційних систем, реєстрів, баз даних;
3) забезпечення користувачам доступу до отримання фінансових послуг;
4) забезпечення через електронний кабінет користувача доступу до інформації з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, зокрема про користувача;
5) забезпечення користувачів інформацією про публічні (електронні публічні) послуги, зокрема комплексні електронні публічні послуги, надані в автоматичному режимі, із використанням Порталу Дія;
6) забезпечення офіційного електронного листування під час надання публічних (електронних публічних) послуг, розгляду звернень та адміністративних справ (справ, що розглядаються органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, іншими суб’єктами, які відповідно до закону уповноважені виконувати публічно-владні управлінські функції, з метою прийняття рішень індивідуальної дії, спрямованих на набуття, зміну, припинення чи реалізацію прав та обов’язків особи, а також захисту її прав), а також під час розгляду з використанням Порталу Дія інших питань;
7) сплата адміністративного збору за надання публічних (електронних публічних) послуг, зокрема комплексних електронних публічних послуг, наданих в автоматичному режимі, штрафів за адміністративні правопорушення, державного мита, інших платежів, розрахунків під час їх отримання та надання благодійних внесків;
8) забезпечення користувачів інформацією про перебіг та результати надання електронних публічних послуг, розгляду звернень та адміністративних справ у режимі реального часу, надсилання інших сповіщень;
9) отримання користувачами результатів надання електронних публічних послуг, розгляду звернень та адміністративних справ;
10) подання скарг за результатами надання публічних (електронних публічних) послуг, розгляду звернень та адміністративних справ, забезпечення офіційного електронного листування під час проведення процедур оскарження, забезпечення оскаржувача інформацією про перебіг та результати розгляду скарги в режимі реального часу, а також отримання ним зазначених результатів;
11) формування засобами Порталу Дія електронних відображень інформації, що міститься в документах, які можуть пред’являтися (надаватися) особою через мобільний додаток Порталу Дія (Дія);
12) формування та передача засобами Порталу Дія до інших інформаційно-комунікаційних систем за бажанням особи електронної копії електронного відображення інформації, що міститься в документах;
13) передача засобами Порталу Дія до інших інформаційно-комунікаційних систем, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), за бажанням особи окремої інформації, відомостей, даних, що містяться в електронному відображенні інформації, що міститься в документах;
14) формування засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), за бажанням особи електронної копії електронного відображення інформації, що міститься в документах, для подальшої можливості її передачі електронною поштою;
15) проведення опитування щодо ініціатив, спрямованих на вирішення питань державного управління у різних сферах суспільного життя;
16) отримання за бажанням особи інформації, що становить кредитну історію, з бюро кредитних історій;
17) трансляція теле- і радіопрограм та/або теле- і радіопередач засобами Порталу Дія;
18) розміщення мультимедійного, інформаційного, пізнавального та ігрового контенту;
19) забезпечення доступу до різних видів благодійної діяльності, зокрема волонтерської;
20) отримання та збір інформації від користувачів, що може стати підставою для прийняття рішення суб’єктами розгляду звернень;
21) проведення моніторингу та оцінки якості публічних (електронних публічних) послуг, які надаються з використанням Порталу Дія, у центрах надання адміністративних послуг або суб’єктами розгляду звернень безпосередньо;
22) захист даних (зокрема персональних) Порталу Дія від несанкціонованого доступу, знищення, модифікації;
23) подання електронних звернень через Портал Дія;
24) виконання інших завдань, визначених законодавством.
Функціональні можливості Порталу Дія
Відповідно до завдань Портал Дія має такі функціональні можливості:
1) електронна ідентифікація та автентифікація користувачів, зокрема з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису/печатки, та/або інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу;
2) забезпечення віддаленої ідентифікації фізичних осіб (без їх особистої присутності) за допомогою мобільного додатка Порталу
Дія (Дія) з метою безоплатного надання кваліфікованих електронних довірчих послуг, пов’язаних із використанням віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис” (“Дія ID”);
3) електронна ідентифікація та автентифікація користувачів із використанням механізмів, передбачених для безконтактних електронних носіїв, імплантованих до паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, посвідки на постійне проживання чи посвідки на тимчасове проживання відповідно до рекомендацій Міжнародної організації цивільної авіації;
4) забезпечення функціонування інформаційних (автоматизованих) систем, інформаційно-комунікаційних систем, реєстрів, баз даних;
5) застосування інтерфейсів, адаптованих для осіб з інвалідністю, зокрема для осіб із порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, мовлення та інтелектуального розвитку, а також із різними комбінаціями порушень;
6) користування Порталом Дія через комп’ютер, а також за допомогою електронного пристрою, критерії якого підтримують використання мобільного додатка Порталу Дія (Дія);
7) завантаження, заповнення та подання заяв (звернень, запитів) та інших документів засобами Порталу Дія з використанням електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису/печатки, та/або інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу заявника:
до органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління;
до виконавців житлово-комунальних послуг з питань надання ними зазначених послуг, зокрема із встановлення, обслуговування, заміни та повірки вузлів обліку;
8) автоматичне заповнення форм (полів) документів, які створюються засобами Порталу Дія, відомостями, отриманими в порядку електронної інформаційної взаємодії з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем;
9) автоматична перевірка повноти заповнення форм (полів) документів, які створюються засобами Порталу Дія, а також у разі, коли законодавством визначені відповідні алгоритми автоматичної перевірки, — достовірності наданих у таких документах відомостей;
10) забезпечення віддаленої ідентифікації фізичних осіб (без їх особистої присутності) із використанням віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис” (“Дія ID”) під час передачі засобами Порталу Дія до інших інформаційно-комунікаційних систем, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), за бажанням особи електронної копії електронного відображення інформації, що міститься в документах;
11) забезпечення накладення віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис” (“Дія ID”) особи та кваліфікованої електронної печатки технічного адміністратора Порталу Дія з відповідною кваліфікованою електронною позначкою часу на електронну копію електронного відображення інформації, що міститься в документах;
12) відображення інформації щодо переданих електронних копій (відомостей, даних) електронного відображення інформації, що міститься в документах, а саме ідентифікатора запиту, інформації про отримувача запиту, дати запиту та виду документа, що запитувався;
13) здійснення процедури розпізнавання обличчя особи шляхом порівняння фотозображення особи, створеного нею засобами Порталу Дія, із відцифрованим образом обличчя відповідної особи, переданим з Єдиного державного демографічного реєстру засобами єдиної інформаційної системи МВС до мобільного додатка Порталу Дія (Дія) під час проходження електронної ідентифікації та автентифікації для формування електронних відображень інформації, що міститься в документах.
Під час проходження такої процедури розпізнавання можуть застосовуватися комбінації різних засобів електронної ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу користувача;
14) систематизація та пошук електронних публічних послуг за типовими, зокрема життєвими, ситуаціями;
15) морфологічний пошук, за частиною слова, без урахування регістру введення;
16) класифікація, кодифікація, пошук та аналіз відомостей Порталу Дія, які використовуються для моніторингу та оцінки якості послуг;
17) електронна інформаційна взаємодія між системою електронної взаємодії державних електронних ресурсів та системою електронної взаємодії органів виконавчої влади, системами електронного документообігу суб’єктів розгляду звернень (далі — системи електронної взаємодії); взаємодія між інтегрованою системою електронної ідентифікації; можливість отримання через зазначені системи відомостей про показники якості послуг;
18) взаємодія з теле- або радіоорганізаціями, провайдерами програмних послуг, сервісами відеохостингу та прямої трансляції;
19) передача/прийняття та оброблення інформації в режимі реального часу, безперервність роботи Порталу Дія;
20) розмежування та контроль доступу до інформації, яка міститься на Порталі Дія;
21) перевірка повноважень користувачів і надання їм права на виконання певних дій із захищеними ресурсами (читання, модифікація, знищення, введення інформації тощо);
22) моніторинг відвідувань, реєстрація подій, що відбуваються на Порталі Дія і стосуються його безпеки, блокування несанкціонованих дій щодо захищених ресурсів та автоматичне інформування технічного адміністратора про вчинення таких дій;
23) збір інформації від користувачів, надання інформаційних та/або консультаційних послуг користувачам;
24) обробка персональних даних користувачів, зокрема передача інформації про користувачів, що є у володінні та розпорядженні суб’єктів розгляду звернень, національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, єдиних інформаційних системах та системах електронного документообігу суб’єктів розгляду звернень;
25) отримання та передача в електронній формі інформації, що є у володінні та розпорядженні суб’єктів розгляду звернень, національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, єдиних інформаційних системах та системах електронного документообігу суб’єктів розгляду звернень, про користувачів, які виявили бажання отримати таку інформацію в повному або частковому обсязі або подати таку інформацію до інших інформаційних систем, засобами Порталу Дія, в порядку електронної інформаційної взаємодії відповідно до пунктів 16 і 17 цього Положення;
26) обробка інформації із обмеженим доступом, зокрема персональних даних користувачів, переданих із національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, єдиних інформаційних систем та систем електронного документообігу суб’єктів розгляду звернень до Порталу Дія з метою надання можливості щодо застосування інформації, що є у володінні та розпорядженні суб’єктів розгляду звернень, у порядку, визначеному законодавством про захист персональних даних та захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах;
27) інформування користувачів, які зареєструвалися на Порталі Дія та виявили бажання застосувати інформацію, що є у володінні та розпорядженні суб’єктів розгляду звернень, національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, єдиних інформаційних системах та системах електронного документообігу суб’єктів розгляду звернень, про обробку інформації про них, зокрема їх персональних даних, а також про передачу зазначених даних від/до Порталу Дія в установленому законодавством порядку;
28) інші функціональні можливості, необхідні для виконання завдань Порталу Дія.
Суб’єкти Порталу Дія
Суб’єктами Порталу Дія є:
користувач;
суб’єкт розгляду звернень;
власник (держатель);
технічний адміністратор.
Користувач використовує Портал Дія для отримання електронних публічних послуг, інформації, розгляду заяв (звернень, запитів) та адміністративних справ, проходження опитування, доступу до благодійної (волонтерської) діяльності, перегляду теле- і радіопрограм та/або теле- і радіопередач, отримання інформації з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, єдиних інформаційних систем та систем електронного документообігу.
Користувач має право:
користуватися Порталом Дія безоплатно та цілодобово, зокрема створювати особистий електронний кабінет користувача;
зберігати в електронному кабінеті користувача створені засобами Порталу Дія документи та їх чернетки, відцифрований образ обличчя особи, фото-, відеоматеріали та електронні документи;
отримувати в електронному кабінеті користувача інформацію щодо перебігу надання замовлених електронних публічних послуг, розгляду заяв (звернень, запитів) та адміністративних справ із національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, єдиних інформаційних систем, систем електронного документообігу та публічних електронних реєстрів, проходження опитування, здійснення доступу до благодійної (волонтерської) діяльності;
надавати інформацію щодо себе, яка може бути використана для прийняття рішень суб’єктами розгляду звернень;
отримувати інформаційну підтримку щодо порядку користування Порталом Дія;
звертатися до технічного адміністратора та власника (держателя) із пропозиціями (зауваженнями) щодо функціонування Порталу Дія;
користуватися іншими функціональними можливостями Порталу Дія.
Користувач зобов’язаний:
додержуватися встановленого порядку ведення Порталу Дія;
не використовувати Портал Дія, зокрема електронний кабінет користувача, для вчинення протиправних діянь.
Суб’єкт розгляду звернень:
має право доступу (підключення робочих місць) до Порталу Дія, право на отримання від технічного адміністратора Порталу Дія безоплатних консультацій з питань підключення до Порталу Дія, здійснення електронної інформаційної взаємодії з Порталом Дія, порядку користування Порталом Дія, а також право на безоплатне навчання із зазначених питань;
застосовує встановлені єдині інформаційні довідники, реєстри, класифікатори та ідентифікатори;
своєчасно надає (оновлює) інформацію на Порталі Дія;
забезпечує проведення в межах своїх повноважень постійного моніторингу актів, які є джерелом розміщеної на Порталі Дія інформації, з метою її своєчасного оновлення;
отримує за згодою користувача або без його згоди у передбачених законом випадках електронні документи, відцифрований образ обличчя особи, фото-, відеоматеріали, які зберігаються в особистому електронному кабінеті користувача;
надає користувачам консультації, зокрема в режимі реального часу, стосовно питань, які вирішуються з використанням Порталу Дія; за зверненням Мінцифри готує та надає для опублікування на Порталі Дія відповіді на питання, які є актуальними для користувачів.
Власник (держатель) Порталу Дія:
забезпечує розроблення та прийняття нормативно-правових актів щодо функціонування Порталу Дія;
забезпечує створення, розвиток, ведення, належне функціонування Порталу Дія, а також зберігання даних та захист інформації на Порталі Дія;
проводить аналіз та здійснює контроль за якістю функціонування Порталу Дія;
встановлює єдині інформаційні довідники, реєстри, класифікатори та ідентифікатори, що застосовуються під час функціонування Порталу Дія;
розглядає пропозиції (зауваження) щодо удосконалення функціонування Порталу Дія.
Технічний адміністратор здійснює створення, модернізацію, розвиток, адміністрування та забезпечення функціонування Порталу Дія, що включає в себе, зокрема:
розроблення, створення, модернізацію, розвиток, впровадження та супроводження програмного забезпечення Порталу Дія;
придбання апаратних засобів, необхідних для функціонування Порталу Дія;
технічне, технологічне супроводження функціонування Порталу Дія;
проведення моніторингу роботи Порталу Дія, баз даних (довідників) та національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, підключених до нього;
захист Порталу Дія, зокрема захист цілісності його бази даних, апаратного та програмного забезпечення, достовірність даних Порталу Дія, захист від несанкціонованого доступу, незаконного використання, незаконного копіювання, спотворення, знищення даних Порталу Дія, безпеку персональних даних.
Технічний адміністратор забезпечує:
залучення в установленому законодавством порядку суб’єктів господарювання з метою забезпечення виконання основних завдань Порталу Дія (у разі необхідності);
проведення навчання та надання суб’єктам розгляду звернень консультацій із питань щодо підключення до Порталу Дія, здійснення інформаційної взаємодії з Порталом Дія, порядку користування Порталом Дія, якщо власником (держателем) не визначено інший орган (установу, заклад, організацію, підприємство), який проводитиме навчання;
ведення робочих довідників та класифікаторів;
збирання з використанням Порталу Дія даних, які використовуються для моніторингу та оцінки якості публічних (електронних публічних)
послуг; здійснення безперебійної передачі зазначених даних суб’єктам моніторингу та органам, які беруть участь у проведенні моніторингу;
закупівлю робіт і послуг із проведення моніторингу оцінювання користувачами якості надання адміністративних послуг;
розгляд пропозицій (зауважень) щодо удосконалення функціонування Порталу Дія та надання відповідних пропозицій власнику (держателю);
надання доступу організаціям, що реалізують програми гуманітарної, благодійної та іншої допомоги у грошовій формі, до підсистеми перевірки даних.
Технічний адміністратор за погодженням із власником (держателем) визначає:
порядок створення та функціонування кабінету користувача;
складові та функції електронного кабінету користувача, підсистем та програмних модулів Порталу Дія, а також функції мобільного додатка Порталу Дія (Дія);
порядок надання/припинення доступу (підключення робочих місць) до Порталу Дія посадових осіб суб’єктів розгляду звернень;
порядок надання/припинення доступу уповноваженим особам користувачів підсистеми перевірки даних до підсистеми перевірки даних;
порядок ведення підсистеми перевірки даних.
Технічний адміністратор здійснює інші заходи щодо функціонування Порталу Дія.
Структура Порталу Дія та його взаємодія з національними електронними інформаційними ресурсами, іншими інформаційно-комунікаційними системами
Портал Дія — інформаційно-комунікаційна система, яка організаційно та функціонально складається з Реєстру адміністративних послуг, електронного кабінету користувача, мобільного додатка Порталу Дія (Дія), підсистеми перевірки даних, інших підсистем та програмних модулів.
Реєстр адміністративних послуг є єдиною базою даних про адміністративні послуги, яка формується з метою ведення обліку адміністративних послуг та надання інформації про них. Для обробки відомостей про адміністративні послуги засобами Порталу Дія найменування послуг кодуються у визначеному Мінцифри порядку. Суб’єкти розгляду звернень та органи, що утворили центри надання адміністративних послуг, зобов’язані застосовувати кодування під час документування процедур надання адміністративних послуг.
Електронна інформаційна взаємодія Порталу Дія з національними електронними інформаційними ресурсами, іншими інформаційно-комунікаційними системами здійснюється через системи електронної взаємодії у визначеному законодавством порядку.
Електронна інформаційна взаємодія між Порталом Дія та національними електронними інформаційними ресурсами, іншими інформаційно-комунікаційними системами суб’єктів розгляду звернень, які не підключені до систем електронної взаємодії, здійснюється в порядку електронної інформаційної взаємодії, встановленому Мінцифри, з урахуванням вимог законодавства у сфері захисту інформації.
Суб’єкти розгляду звернень, які не мають власних національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, використовують для надання послуг, розгляду звернень, адміністративних справ та інших питань електронні кабінети користувача, які вони створюють на Порталі Дія.
Перелік інформації та порядок її внесення
На Порталі Дія використовується така інформація:
1) відомості Реєстру адміністративних послуг згідно з додатком 1 — інформація вноситься відповідно до пункту 28 цього Положення;
2) відомості про центри надання адміністративних послуг згідно з додатком 2 — інформація подається органами, що утворили центри надання адміністративних послуг;
3) відомості про суб’єктів розгляду звернень (крім інформації про суб’єктів надання адміністративних послуг та центри надання адміністративних послуг, яка подається згідно з додатками 1 і 2) — інформація подається суб’єктами розгляду звернень за переліком та в порядку, що визначаються Мінцифри;
4) відомості про показники якості послуг — інформація подається суб’єктами та органами, зазначеними у підпунктах 1—3 цього пункту, а також користувачами (за бажанням). Порядок подання інформації, її перелік та рекомендації щодо формування показників якості послуг визначаються Мінцифри;
5) відомості про структурний підрозділ (посадову особу), що відповідає за своєчасне подання інформації на Портал Дія, згідно з додатком 3 — інформація подається суб’єктами та органами, зазначеними у підпунктах 1—3 цього пункту;
6) електронні форми заяв (звернень, запитів) та інших документів, необхідних для отримання публічних (електронних публічних) послуг, подання інформації або посилання на національні електронні інформаційні ресурси, інші інформаційно-комунікаційні системи, на яких зазначені форми доступні для завантаження, заповнення та подання;
7) посилання на національні електронні інформаційні ресурси, інші інформаційно-комунікаційні системи суб’єктів розгляду звернень;
8) відомості щодо реквізитів рахунків для сплати адміністративного збору за надання публічних (електронних публічних) послуг — інформація подається суб’єктами розгляду звернень у визначеному Мінцифри порядку;
9) відомості щодо доступу до благодійної (волонтерської) діяльності;
10) інша інформація відповідно до визначених цим Положенням завдань та функціональних можливостей Порталу Дія.
Подання на Портал Дія інформації, зокрема шляхом внесення до неї змін, здійснюється через системи електронної інформаційної взаємодії або через встановлену електронну інформаційну взаємодію з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем суб’єктів розгляду звернень.
У разі коли електронна інформаційна взаємодія з Порталом Дія не встановлена, суб’єкти розгляду звернень подають інформацію через електронні кабінети користувача, які вони створюють на Порталі Дія.
Опублікування інформації, що використовується на Порталі Дія, здійснюється у визначених Мінцифри форматах даних.
Суб’єкти розгляду звернень повинні забезпечити подання (оновлення) інформації на Портал Дія не пізніше ніж протягом наступного робочого дня за днем набрання чинності відповідним актом (рішенням, дією), який є джерелом зазначеної інформації.
Суб’єкти розгляду звернень відповідають за достовірність, повноту і своєчасність інформації, поданої ними для використання на Порталі Дія.
На Порталі Дія також використовується (обробляється) інформація, яка подається користувачем та/або надходить до Порталу Дія в порядку електронної інформаційної взаємодії з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем відповідно до визначених цим Положенням завдань та функціональних можливостей Порталу Дія.
Порядок ведення Реєстру адміністративних послуг
Формування та ведення Реєстру адміністративних послуг забезпечується Мінцифри шляхом:
1) збирання, групування, накопичення, оброблення інформації про адміністративні послуги;
2) внесення відомостей до Реєстру адміністративних послуг та змін до них.
Доступ до публічної інформації у формі відкритих даних Реєстру адміністративних послуг реалізується на Порталі Дія через програмний засіб “Гід з державних послуг”, який має офіційну адресу в Інтернеті — guide.diia.gov.ua.
Програмний засіб “Гід з державних послуг” забезпечує користувачів інформацією про адміністративні, а також про інші публічні послуги, які надаються в різних сферах суспільного життя.
Для отримання права доступу для внесення відомостей до Реєстру адміністративних послуг державний колегіальний орган, центральний орган виконавчої влади або його територіальний орган, який є суб’єктом надання адміністративних послуг, інший державний орган подає в електронній формі (у форматі XLSX) на визначену Мінцифри електронну пошту інформацію згідно з додатком 3.
Доступ до Реєстру адміністративних послуг надається після електронної ідентифікації та автентифікації користувачів із використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації.
До Реєстру адміністративних послуг інформація вноситься:
1) центральними органами виконавчої влади, державними колегіальними органами та іншими державними органами (суб’єктами надання послуг) — про всі адміністративні послуги, які надаються ними та/або їх територіальними органами, невідкладно, але не пізніше п’яти робочих днів з дня набрання чинності відповідними нормативно-правовими актами;
2) Мінцифри — про адміністративні послуги, які надаються місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування.
Відомості про адміністративні послуги, суб’єктами надання яких є місцеві держадміністрації та органи місцевого самоврядування, подаються Мінцифри обласними держадміністраціями, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим згідно з додатком 1.
Інформація для внесення відомостей до Реєстру адміністративних послуг подається в електронній формі (у форматі XLSX) на визначену Мінцифри електронну пошту невідкладно, але не пізніше п’яти робочих днів з дня набрання чинності відповідними нормативно-правовими актами.
Мінцифри перевіряє достовірність та повноту отриманої інформації та вносить до Реєстру адміністративних послуг невідкладно, але не пізніше п’яти робочих днів з дня її надходження до Мінцифри.
У разі коли нормативно-правовий акт, згідно з яким послуга була внесена до Реєстру адміністративних послуг, визнано таким, що втратив чинність, Мінцифри вилучає з публічного доступу інформацію щодо цієї послуги.
Підсистема перевірки даних
Підсистема перевірки даних ведеться на основі відомостей, внесених уповноваженими особами користувачів підсистеми перевірки даних, про програми, у рамках яких надається гуманітарна, благодійна та інша допомога у грошовій формі, у порядку, визначеному технічним адміністратором.
Для отримання права доступу до підсистеми перевірки даних користувач підсистеми перевірки даних визначає уповноважену особу в порядку, визначеному технічним адміністратором.
Підключення користувача підсистеми перевірки даних та його уповноваженої особи до підсистеми перевірки даних здійснюється за дорученням власника (держателя) на підставі пропозицій, наданих Мінсоцполітики.
Підсистема перевірки даних містить інформацію щодо надання гуманітарної, благодійної та іншої допомоги у грошовій формі лише у знеособленому вигляді.
Автор: Наталья Мамченко
Подписывайтесь на наш telegram-канал t.me/sudua и на Twitter, а также на нашу страницу в Facebook и в Instagram, чтобы быть в курсе самых важных событий.