Постановою Кабінету Міністрів України від 10 червня 2022 р. № 663 затверджено Порядок проведення комплексного огляду системи соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих)
Захисників та Захисниць України.
Нижче наводимо зміст порядку.
1. Цей Порядок визначає механізм проведення Мінветеранів комплексного огляду системи соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України (далі — комплексний огляд).
2. Комплексний огляд проводиться Мінветеранів один раз на три роки.
3. Комплексний огляд проводиться з метою оцінювання стану і готовності органів державної влади, підприємств, установ та організацій до виконання функціональних завдань за призначенням, стану їх кадрового, фінансового, матеріально-технічного та інших видів забезпечення, а також наявних спроможностей щодо ефективного реагування на поточні і прогнозовані проблеми соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України.
За результатами комплексного огляду розробляються та уточнюються нормативно-правові акти з питань розвитку системи соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, її складових, визначаються заходи, спрямовані на досягнення складовими системи соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України необхідних спроможностей в умовах виникнення поточних і прогнозованих проблем з урахуванням фінансово-економічних можливостей держави.
4. Завданнями комплексного огляду є:
1) аналіз стану системи соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, її складових, перспектив розвитку спроможностей щодо забезпечення їх соціального захисту шляхом надання пільг і гарантій соціального захисту відповідно до законодавства;
2) аналіз обліку ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, існуючих проблем у сфері їх соціального захисту та прогнозу їх вирішення на середньострокову перспективу;
3) планування ресурсів, необхідних для забезпечення утримання наявних спроможностей органів державної влади, підприємств, установ, організацій у сфері соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України;
4) підготовка пропозицій до нормативно-правових актів, що регулюють відносини в сфері соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України;
5) розроблення заходів, спрямованих на досягнення складовими системи соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України необхідних спроможностей в умовах виникнення поточних і прогнозованих проблем з урахуванням фінансово-економічних можливостей держави.
5. Проведення комплексного огляду ґрунтується на принципах:
1) централізації управління;
2) об’єктивності;
3) гласності та прозорості, забезпечення здійснення громадського контролю у сфері соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України;
4) системності заходів комплексного огляду;
5) колегіальності прийняття рішень за результатами його проведення;
6) узгодженості заходів комплексного огляду із заходами, спрямованими на досягнення складовими системи соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України необхідних спроможностей в умовах виникнення поточних і прогнозованих проблем з урахуванням фінансово-економічних можливостей держави;
7) наукової обґрунтованості;
8) фінансово-економічних можливостей держави.
6. Для здійснення заходів з проведення комплексного огляду Мінветеранів видає наказ про організацію проведення комплексного огляду, яким затверджуються план заходів з проведення комплексного огляду та склад робочої групи з проведення комплексного огляду (далі — робоча група).
До складу робочої групи входять представники (на рівні керівників самостійних структурних підрозділів) Мінветеранів, Міноборони, Мінфіну, Мінекономіки, Мінсоцполітики, МОН, МОЗ, МВС, Адміністрації Держприкордонслужби, Національної поліції, Національної гвардії, ДСНС, Адміністрації Держспецзв’язку, СБУ (за згодою), Служби зовнішньої розвідки (за згодою), Управління державної охорони (за згодою).
7. У плані заходів з проведення комплексного огляду визначаються етапи, завдання, заходи та ресурсне забезпечення їх проведення, строки здійснення, відповідальні за виконання та очікувані результати здійснення заходів комплексного огляду.
8. Загальне керівництво комплексним оглядом здійснює Міністр у справах ветеранів.
9. Комплексний огляд здійснюється за такими етапами:
1) організаційно-підготовчий;
2) основний;
3) заключний.
10. У ході організаційно-підготовчого етапу здійснюється:
1) вивчення проекту плану заходів з проведення комплексного огляду;
2) доведення плану заходів з проведення комплексного огляду до відома органів державної влади, органів військового управління, які залучаються для проведення комплексного огляду;
3) вивчення та аналіз законодавства, вітчизняного та зарубіжного досвіду проведення комплексних оглядів;
4) організація проведення конференцій, семінарів, нарад тощо, зокрема із залученням іноземних експертів.
11. У ході основного етапу здійснюється:
1) аналіз стану системи соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, її складових, перспектив розвитку спроможностей щодо забезпечення їх соціального захисту шляхом надання пільг і гарантій соціального захисту відповідно до законодавства, а саме:
стану наявних спроможностей органів державної влади, підприємств, установ, організацій у сфері соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України;
необхідних спроможностей органів державної влади, підприємств, установ, організацій у сфері соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України та перспективи їх набуття з урахуванням фінансово-економічних можливостей держави для гарантованого виконання завдань;
2) аналіз обліку ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, існуючі проблеми у сфері їх соціального захисту та прогнозу їх вирішення на середньострокову перспективу;
3) планування ресурсів, а саме:
прогнозування вартісних показників необхідних спроможностей органів державної влади, підприємств, установ, організацій у сфері соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, ресурсів та видатків на їх потреби;
визначення потреби для створення необхідних спроможностей органів державної влади, підприємств, установ, організацій у сфері соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України;
аналіз ресурсів, які необхідні для забезпечення утримання наявних спроможностей органів державної влади, підприємств, установ, організацій у сфері соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України;
формування переліку мінімально необхідних спроможностей органів державної влади, підприємств, установ, організацій у сфері соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України для максимального збалансування їх вартості з фінансово-економічними можливостями держави;
визначення потреби в додаткових фінансових ресурсах для забезпечення розвитку спроможностей, зокрема за рахунок залучення міжнародної технічної допомоги;
визначення альтернативних варіантів досягнення необхідних спроможностей органів державної влади, підприємств, установ, організацій у сфері соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України;
4) розроблення пропозицій щодо підготовки проектів необхідних законодавчих та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України;
5) розроблення заходів, спрямованих на досягнення складовими системи соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України необхідних спроможностей в умовах виникнення поточних і прогнозованих проблем з урахуванням фінансово-економічних можливостей держави.
12. Заключний етап комплексного огляду включає узагальнення результатів виконання робочою групою плану заходів з проведення комплексного огляду та підготовку проекту звіту про результати проведення комплексного огляду.
13. У ході заключного етапу комплексного огляду здійснюється:
1) підготовка проекту звіту про результати проведення комплексного огляду та подання його на розгляд і затвердження Міністру у справах ветеранів;
2) відпрацювання інформаційно-аналітичного матеріалу, який узагальнює результати комплексного огляду та який використовується під час прийняття рішень щодо забезпечення соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України;
3) завершення підготовки пропозицій щодо розроблення нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України;
4) завершення розроблення заходів, спрямованих на досягнення складовими системи соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України необхідних спроможностей в умовах виникнення поточних і прогнозованих проблем з урахуванням фінансово-економічних можливостей держави.
14. Методичне забезпечення проведення комплексного огляду здійснюється Мінветеранів.
15.Інформаційне забезпечення проведення комплексного огляду здійснюється шляхом обміну необхідною робочою інформацією між органами державної влади, підприємствами, установами, організаціями.
Робоча група може отримувати в установленому порядку від центральних органів виконавчої влади та інших заінтересованих державних органів, які виконують завдання у сфері забезпечення соціального захисту ветеранів війни та членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, інформацію, необхідну для виконання плану заходів з проведення комплексного огляду.
16. Інформування громадськості про хід комплексного огляду здійснюється через засоби масової інформації та офіційний веб-сайт Мінветеранів.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.