Консультант Ульяны Супрун, который вместе с ней занимался медицинской реформой в Украине, Глеб Битюков, сам побывал в больнице и фактически признал, что с медицинской реформой что-то не вышло.
Также он обвинил врачей больницы Мечникова в Днепре, которая первая принимает раненых военных, в том, что они не работают 24 часа в сутки,
Ниже приводим цитаты из его статьи для «НВ».
«Персонал лікарні має дуже патерналістичний підхід і вважає, що всі пацієнти — воїни, а значить ані допомога, ані турбота їм не потрібні, вони мають терпіти біль геройськи, переживати його як в американських бойовиках, а тому навіть ще трохи болю додати не завадить. Так буде навіть краще. Тому часто болючі процедури проходять без знеболення і навіть без спроб цей біль зменшити. Зайвий раз підійти, чи запитати що необхідно пацієнту не потрібно. Самі докличуться. Якщо зможуть.
Таке ставлення змушує пацієнтів почуватися непотрібними і виховує почуття провини. Починаючи з самого факту присутні в лікарні, так наче ми самі обрали варіант бути пораненими і лежати в душних палатах, які своїми стінами дають відчути власну непотрібність. З перших днів госпіталізації, воїни почувають себе зайвими в цьому житті.
В західній медицині всі послуги в системі охорони здоров’я обертаються навколо пацієнта.
Йому надається право вирішувати власну долю і для цього він отримує всю інформацію про свій стан. Це називається пацієнт-орієнтований підхід.
Також в цьому підході закладений комфорт і безпека пацієнта. Коли виходячи з потреб пацієнта формується догляд за ним. Звісно, враховуючи складений, разом з цим пацієнтом, план лікування.
Окрім того пацієнт-орієнтована модель має економічну обґрунтованість. Якщо пацієнт, обізнаний в своїй хворобі і знає як здійснювати само менеджмент, він потребує значно меншої уваги лікаря і відповідно менших витрат.
Розмови лікарів з пораненими відбуваються «на бігу», мабуть для того, щоби пацієнт не встиг поставити додаткові питання. Але зазвичай бійці не розбираються у своїх проблемах, тому і додаткових запитань не виникає. І справа не у великому потоці пацієнтів. Статистика показує, що середня тривалість спілкування лікаря з пацієнтом не перевищує двох хвилин. Справа в повазі і емпатії до кожного з них. Зазвичай лікарський персонал у відділеннях покидає лікарню близько шостої вечора. Приблизно в цей час посилювалися обстріли позицій, на яких я був, і потім не вщухали до ранку. Чи важко працювати лікарям? Все пізнається в порівнянні. Чи важко захищати країну, коли твій день триває 24 години під обстрілами?» - пишет он.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.