31 травня Верховна Рада ухвалила зміни до Закону «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» щодо управління активами під час дії воєнного стану (законопроект 7342).
Даним законом Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА) наділяється правом мати рахунки в депозитарних установах та придбавати за рахунок грошових коштів розміщених на депозитних рахунках АРМА облігації внутрішньої державної позики. Передбачається, якщо дохід за облігаціями буде більшим, ніж розмір процентної ставки за договором банківського вкладу, то різниця між ними перераховуватиметься АРМА до Державного бюджету. Також авторами передбачалося забезпечити можливість примусової передачі АРМА активів для потреб держави в умовах правового режиму воєнного стану.
Після врахування поправок зміст закону виглядає наступним чином.
Встановити, що тимчасово, з дня введення воєнного стану, на період до припинення або скасування воєнного стану, а також протягом одного місяця з дня його припинення або скасування:
У разі надходження винесеного у межах наданих законом повноважень рішення прокурора або судового рішення, що набрало законної сили, яким скасовано арешт розміщених на рахунках Національного агентства грошових коштів, які було спрямовано на придбання облігацій внутрішньої державної позики «Військові облігації», за умови наявності судового рішення у Єдиному державному реєстрі судових рішень, АРМА, за погодженням із законним власником грошових коштів, протягом десяти робочих днів приймає рішення про продаж військових облігацій або про передачу законному власнику грошових коштів цих облігацій.
У разі прийняття АРМА, за погодженням із законним власником грошових коштів, рішення про продаж військових облігаці законному власнику протягом 10 робочих днів з дати такого продажу повертаються грошові кошти у розмірі, що відповідає розміру грошових коштів, на які був накладений арешт, а також дохід за облігаціями у розмірі, що не перевищує розміру доходу за договором банківського вкладу, укладеним АРМА з державним банком.
Якщо дохід за облігаціями є більшим, ніж дохід за договором банківського вкладу, укладеним Національним агентством з державним банком, різниця між ними перераховується Національним агентством до Державного бюджету протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем продажу облігацій внутрішньої державної позики.
Порядок розрахунку розміру доходу, який підлягає перерахуванню законному власнику грошових коштів, та частки доходу, яка підлягає перерахуванню до Державного бюджету встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, за поданням Національного агентства.
Правочини щодо облігацій внутрішньої державної позики «Військові облігації», передбачені цим Законом, здійснюються із залученням юридичної особи - професійного учасника ринків капіталів та організованих товарних ринків, що отримала ліцензію на провадження відповідного виду професійної діяльності на ринках капіталу та 100 відсотків акцій (часток) якого належать державі.
У разі прийняття Національним агентством за погодженням із законним власником грошових коштів рішення про передачу облігацій внутрішньої державної позики "Військові облігації" законному власнику грошових коштів такі облігації передаються йому протягом 10 робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.
Правила, передбачені цим підпунктом, також застосовуються у випадку придбання Національним агентством облігацій за рахунок грошових коштів, отриманих в результаті реалізації активів, щодо яких було скасовано арешт, у встановленому цим Законом порядку.
З дня припинення або скасування воєнного стану АРМА припиняє придбання облігацій внутрішньої державної позики.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.