Комітет з питань антикорупційної політики погодив законопроект про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо платіжних послуг) № 4366 від 12.11.2020.
В проекті не знайшли ані корупційних ризиків, ані порушень антикорупційного законодавства.
Законопроект розмежовує доходи надавачів платіжних послуг та кошти користувачів платіжних послуг, а також визначає які з них підлягають оподаткуванню.
Небанківські надавачі платіжних послуг отримають право відкривати розрахункові рахунки клієнтам.
Сплату податків та зборів дозволять здійснювати не тільки в готівковій або безготівковій формі, а у тому числі з використанням електронних грошей, крім випадків, передбачених Податковим Кодексом або законами з питань митної справи (зміни до п. 35.2 статті 35 ПКУ).
Крім того, платники єдиного податку першої - третьої груп отримають право здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) з використанням електронних грошей, які погашаються в безготівковій формі (зміни до п. 291.6. статті 291 ПКУ). Проте будь-які інші форми розрахунків, окрім грошовій, як і раніше, залишаться для них забороненими.
Проти цих норм повстало ГНЕУ, яке у висновку до законопроекту зазначило, що викликає застереження безумовне, без будь-яких обмежень, застосування для цілей сплати податків, інших обов’язкових платежів, що зараховуються до відповідних бюджетів, електронних грошей, враховуючи особливості їх використання, зокрема, погашення.
Тут треба звернути увагу, що Законом України «Про платіжні послуги» передбачено використання як засобу платежу не тільки електронних, але й окремо цифрових грошей (електронна форма грошової одиниці України, емітентом якої є Національний банк України). Але про цифрові гроші автори законопроекту № 4366 чомусь забули.
Якщо Закон ухвалять, він набере чинності та буде введений в дію одночасно з набранням чинності та введенням в дію Закону України «Про платіжні послуги».
Останній був ухвалений Верховною Радою 30.06.2021 і буде введений в дію 01.08.2022 року.
Одночасно, на розгляді Верховної Ради знаходиться проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо адміністративної та кримінальної відповідальності за порушення, пов'язані з платіжними послугами № 6295 від 08.11.2021, яким пропонується визнати злочинними окремі операції з електронними грошима.
Цим законопроектом пропонується врегулювати такі основні питання:
1) запровадити адміністративну відповідальність за порушення порядку зайняття діяльністю на платіжному ринку та наділити уповноважених посадових осіб Національного банку України повноваженнями складати протоколи про такі адміністративні правопорушення, а розгляд справ цієї категорії віднести до повноважень судів;
2) посилити кримінальну відповідальність за незаконні дії з платіжними інструкціями, платіжними інструментами та іншими засобами доступу до банківських та/або платіжних рахунків, електронних гаманців;
3) встановити кримінальну відповідальність за здійснення операцій з електронними грошима особами, які не пройшли авторизацію діяльності відповідно до законодавства України.
Адміністративна відповідальність встановлюється за порушення законів України та нормативно-правових актів Національного банку України:
Кримінальний кодекс планують доповнити статтею 2001 «Незаконні дії з електронними грошима», яка передбачає кримінальну відповідальність за надання послуг з випуску електронних грошей та виконання платіжних операцій із електронними грошима, у тому числі відкриття та обслуговування електронних гаманців, особами, які не пройшли авторизацію діяльності.
Покарання за такі операції буде передбачати штраф від трьох до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до двох років.
За ті ж самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб покарають штрафом від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Досудове розслідування у таких справах буде провадити скоріш за все Бюро економічної безпеки України (в оригіналі законопроекту зазначено, що вони розслідуються слідчими органів, що здійснюють контроль за додержанням податкового законодавства).
Раніше також розповідалося як буде влаштована робота домашніх працівників.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook, Viber та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.