Верховна Рада України офіційно оприлюднила текст законопроекту Давида Арахамії та Данила Гетманцева «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо тимчасового незастосування фінансових санкцій та встановлення понижених розмірів фінансових санкцій для платників єдиного податку» (реєстр. № 6561 від 27.01.2022).
Законопроектом планується внести зміни до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», згідно з якими тимчасово, до фізичних осіб-підприємців - платників єдиного податку другої-четвертої груп, які згідно з пунктом 61 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України до 1 січня 2022 року були звільнені від обов’язку застосувати реєстратори розрахункових операцій/програмні реєстратори розрахункових операцій, та в яких з 1 січня 2022 року такий обов’язок виник, за умови, що такі фізичні особи-підприємці до 1 квітня 2022 року зареєстрували та почали використовувати реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій, за вчинення правопорушень, зазначених у статті 17 цього Закону:
до 31 січня 2022 року (включно) - фінансові санкції не застосовуються;
з 1 лютого 2022 року до 31 грудня 2022 (включно) - фінансові санкції застосовуються у розмірі 10 відсотків розміру фінансових санкцій, встановлених статтею 17 цього Закону за відповідні правопорушення.
Нагадаємо, що статтею 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено аж сім штрафів за порушення операцій з РРО, а саме:
1) у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання:
100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;
150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення;
2) п’ятдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - якщо у випадках, визначених цим Законом, при здійсненні розрахункових операцій суб’єкт господарювання не використовує, використовує незареєстровані належним чином, порушує встановлений порядок використання або не зберігає протягом встановленого строку книги обліку розрахункових операцій та/або розрахункові книжки;
3) тридцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі якщо контрольну стрічку не надруковано або не створено в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій або виявлено спотворення даних про проведені розрахункові операції, інформація про які міститься на такій контрольній стрічці;
4) триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій без використання режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості;
5) двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі порушення порядку проведення розрахунків через каси підприємств, установ і організацій, в яких ці операції повинні проводитися з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій у встановленому порядку, або у разі порушення порядку оформлення розрахункових і звітних документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті;
6) триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі застосування при здійсненні розрахункових операцій реєстратора розрахункових операцій, в конструкцію чи програмне забезпечення якого внесені зміни, не передбачені конструкторсько-технологічною та програмною документацією виробника;
7) тридцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі неподання до контролюючих органів звітності, пов’язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з реєстраторів розрахункових операцій через дротові або бездротові канали зв’язку в разі обов’язковості її подання.
Закон, якщо за нього проголосують депутати, набере чинності з дня, наступного за днем опублікування.
Як повідомив у соцмережах нардеп Ярослав Железняк, Верховна Рада може розглянути законопроект уже у вівторок 1 лютого.
Також правоохоронний Комітет Ради переглянув власний висновок щодо законопроекту про підслідність ДБР.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook, Viber та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.