Бюро економічної безпеки повинно розпочати роботу наприкінці листопада 2021 року. Первісний строк його запуску був призначений на 25 вересня 2021 року, проте цей термін був перенесений згідно із Законом «Про внесення змін до статті 11 Закону України «Про валюту та валютні операції» щодо виконання банками функцій агентів валютного нагляду», який Верховна Рада ухвалила 22 вересня.
Для того, щоб Бюро запрацювало, необхідно зробити ще багато чого: знайти будівлю, затвердити купу нормативних актів, визначити підслідність, затвердити бюджет Бюро і, головне, провести конкурси з набору співробітників.
Директор Бюро Вадим Мельник вже направив до Кабміну листа з проханням виділити для центрального апарату БЕБ приміщення на вулиці Шолуденка, 31 у місті Києві (це приміщення Слідчого управління фінансових розслідувань ДФС).
«Це питання зараз у Кабміні розглядається. Але ситуація з розглядом цієї проблеми затягується. Тож мине десять днів, і нам не буде де розмістити своїх перших працівників», – поскаржився ЗМІ директор БЕБ.
Крім того, автоматичне переведення співробітників з інших органів до БЕБ не передбачається, тож доведеться всіх набирати через конкурс.
Кабінет Міністрів України Постановою від 6 жовтня 2021 р. № 1068 «Деякі питання організації діяльності Бюро економічної безпеки України» вніс зміни до Постанови від 5 квітня 2014 р. № 85 «Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів» і затвердив граничну численність працівників апарату та територіальних органів БЕБ в кількості 4 000 осіб. 700 осіб буде працювати в Центральному апараті, 3300 — в територіальних органах.
За словами директора БЕБ Вадима Мельника, планується до 25 листопада набрати 30% від складу центрального апарату, щоб офіційно запустити роботу Бюро. Вже потім буде оголошений конкурс на атестованих працівників: детективів та аналітиків. У листопаді стартує конкурс на керівників територіальних управлінь, з тим розрахунком, щоб до кінця року їх обрати.
З перших чисел січня новообрані керівники повинні будуть розпочати вже свої конкурси територіальних управлінь.
Наприкінці лютого кількість працівників БЕБ має досягти 1600-1800 осіб.
Про перший конкурс стало відомо 23 жовтня 2021 року. Бюро шукало кандидатів на зайняття 30 вакантних посад державної служби категорії «В»: юристів, бухгалтерів, кадровиків, діловодів, спеціалістів сектору внутрішнього аудиту та відділу господарського забезпечення.
А також спеціалістів відділів запобігання та виявлення корупції, відділу режиму та секретного діловодства режимно-секретного управління, відділу спеціального зв’язку, технічного та криптографічного захисту інформації.
Останній термін подачі документів — до 17 год. 00 хв. 2 листопада. За цей період необхідно зібрати наступні документи:
1) заява про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів щодо зайняття посади;
2) резюме;
3) заява, в якій особа повідомляє, що до неї не застосовуються заборони, визначені Законом України «Про очищення влади», та надає згоду на проходження перевірки та на оприлюднення відомостей стосовно неї;
4) копія Державного сертифіката про рівень володіння державною мовою.
Інформація приймається через Єдиний портал вакансій державної служби НАДС.
Для кандидатів на ці посади достатньо мати ступінь освіти бакалавра, крім того, для них відсутні вимоги для стажу роботи.
З 4 листопада вже почнеться тестування кандидатів, також з ними будуть проводитися співбесіди.
А вже 28 жовтня 2021 був оголошений конкурс на зайняття ще 76 посад, серед яких аналітики відділу оперативного аналізу ризиків, відділу стратегічного аналізу загроз та ризиків у сфері економічної безпеки держави, відділу аналітичного супроводження, а також детективи, оперуповноважені та інспектори відділів та секторів. Це гласні штатні працівники БЕБ, які мають спеціальні звання.
Документи кандидатів на ці посади приймаються з 28 жовтня по 07 листопада 2021 року до 17 годин 00 хвилин. Документи можна подати особисто через скриньку за адресою м. Київ, вул. Грушевського, 12/2, а можна відправити поштою.
Складання кандидатами кваліфікаційного іспиту (тестування) на знання законодавства буде проведено 11-15 листопада.
Також конкурсна комісія проведе з ними співбесіди, потім вони пройдуть психологічне тестування, психофізіологічне дослідження із застосуванням поліграфу.
Для того щоб пройти співбесіду і перейти до інших етапів конкурсу, необхідно набрати прохідні 3 бали.
Для того щоб взяти участь в конкурсі, кандидати подають наступні документи:
Особи, які претендують на зайняття посад аналітиків та детективів, повинні мати вищу юридичну або економічну освіту та ступінь освіти не нижче магістра. Як правило, вимагається наявність стажу оперативно-розшукової або слідчої роботи не менше одного року (для окремих посад не менше двох років). Деякі посади стажу роботи не вимагають.
Відповідно до закону про БЕБ зарплата для держслужбовців має становити від 25 тисяч 700 гривень плюс надбавки. Для атестованих працівників (детектива чи аналітика) посадовий оклад стартує від 42-43 тисяч гривень плюс надбавка за звання, стаж і таємність.
Напередодні першого конкурсу був затверджений склад Конкурсної комісії БЕБ, до якої увійшли три представники Ради громадського контролю при БЕБ та п’ять представників центральних органів державної влади. Конкурсну комісію очолив М.М. Штендера - начальник управління забезпечення діяльності Комісії з питань вищого корпусу державної служби Національного агентства України з питань державної служби.
Також «Судово-юридична газета» писала, що затвердили структуру центрального апарату Бюро економічної безпеки.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Youtube Право ТВ, щоб бути в курсі найважливіших подій.