Парламент отримав від Кабміну два законопроекти, спрямовані на захист платного цифрового контенту:
- про захист послуг, що надаються із застосуванням системи умовного доступу № 5870 від 27.08.2021;
- про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо захисту послуг, що надаються із застосуванням системи умовного доступу № 5871 від 27.08.2021.
Система умовного доступу (CAS) – це послуга з оплатою за перегляд, відноситься до технологічного рішення для захисту мережі зв'язку та мовлення і обмеження доступу споживачів до мультимедійного та інформаційного вмісту. Зазвичай встановлюється в цифрових приставках глядачів, що допомагає запобігти несанкціонованому доступу або вторгненню до аудіо- і відеоконтенту.
Влада за допомогою цих законопроектів планує протидіяти виробництву, продажу, користуванню та іншій незаконній діяльності із застосуванням незаконної системи умовного доступу та захисту послуг, що надаються із застосуванням системи умовного доступу.
Функція незаконно діючих засобів умовного доступу - обходити системи умовного доступу та надавати доступ до цифрового контенту без жодних попередніх авторизацій та підписок, що у свою чергу загрожує економічній діяльності організації (провайдера), яка надає послуги в галузі мовлення та інформаційних послуг, а отже, може впливати на різноманітність програм і послуг, що надаються населенню.
За що будуть платити українці
Умовним доступом, що надається за відповідну плату, визначаються:
1) послуги телебачення (телемовлення);
2) послуги радіомовлення;
3) постачання програмної послуги у сфері телебачення радіомовлення.
Споживач отримує умовний доступ після внесення оплати у встановленому мовником/провайдером програмної послуги розмірі, якщо інше не передбачено договором між мовником/провайдером програмної послуги та споживачем такої послуги.
Що буде заборонено
Забороняється:
За порушення законодавства про захист умовного доступу до cy6’ектів господарювання будуть застосовувати санкції у вигляді штрафу в разі:
1) виробництва, зберігання з метою збуту a6o збуту незаконної системи умовного доступу — у розмірі десяти тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією незаконної системи умовного доступу;
2) імпорту, експорту, розповсюдження, продажу, передачі в оренду чи іншої оплатної передачі незаконної системи умовного доступу — у розмірі від однієї до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією незаконної системи умовного доступу;
3) встановлення, обслуговування a6o заміни незаконної системи умовного доступу — у розмірі від п'ятиста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією незаконної системи умовного доступу;
4) реклами, а також будь-якої іншої діяльності з рекламування незаконної системи умовного доступу a6o послуг, пов’язаних з такою системою — у розмірі від ста до двохсот п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Притягувати до відповідальності суб’єктів господарювання та фізичних осіб будуть посадові особи Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.
Також з’ясувалося, що Рада може змінити статус НАБУ та порядок призначення його Директора вже на початку нової сесії
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.