Несмотря на то, что Верховная Рада ушла на каникулы, парламентарии продолжают регистрировать новые законопроекты.
В частности, в парламенте появился законопроект 5819 под названием «О рейтинговании» авторства «Слуги народа» Роксоланы Пидласы.
На первый взгляд, он регулирует вопросы деятельности рейтинговых агентств. Однако, судя по изменениям в пенсионное законодательство, данный законопроект также призван подготовить почву для пенсионной реформы.
Как отмечается, «закон устанавливает правила организации и управления рейтинговыми агентствами для обеспечения их независимости и избежания конфликта интересов, повышения качества присвоенных рейтингов для достижения высокого уровня защиты пользователей рейтинга» и пр.
В законе определяются различные термины:
инициативный рейтинг – рейтинг, который присваивается рейтинговым агентством по собственной инициативе исключительно на основании публичной информации;
пользователи рейтинга – государство, инвесторы, в том числе институциональные, эмитенты и финансовые учреждения;
ведущий рейтинговый аналитик – лицо, основной задачей которого является формирование рейтинга или осуществления переговоров с рейтингуемыми субъектами по отдельному рейтингу, и подготовка рекомендаций рейтинговому комитету;
прогноз рейтинга – суждения рейтингового агентства относительно вероятного направления изменения рейтинга в краткосрочной или среднесрочной перспективе или в обеих перспективах;
рейтинговое агентство – юридическое лицо, преобладающим видом деятельности которой является присвоение рейтингов на профессиональной основе и так далее.
При этом данный законопроект предлагает внести изменения в ряд действующих законов.
В частности, в Закон Украины «Об общеобязательном государственном пенсионном страховании».
Так, из статьи 88 закона исключаются следующие запреты при управлении пенсионными активами (исключаются нижеприведенные нормы):
«1. Під час провадження діяльності з управління пенсійними активами забороняється:
...
4) тримати в грошових коштах на поточному банківському рахунку, на банківських депозитних рахунках та в ощадних сертифікатах банків, депозитних сертифікатах банків більше ніж 50 відсотків загальної вартості пенсійних активів, при цьому не більше ніж 10 відсотків загальної вартості пенсійних активів у зобов'язаннях одного банку;
5) придбавати або додатково інвестувати в цінні папери одного емітента більше ніж 5 відсотків загальної вартості пенсійних активів та тримати у своїх активах більше ніж 10 відсотків у цінних паперах одного емітента (крім цінних паперів, погашення та отримання доходу за якими гарантовано Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, та облігацій міжнародних фінансових організацій, що розміщуються на території України);
6) придбавати або додатково інвестувати у цінні папери, погашення та отримання доходу за якими гарантовано Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим більше ніж 50 відсотків загальної вартості пенсійних активів;
6-1) придбавати або додатково інвестувати в облігації міжнародних фінансових організацій, що розміщуються на території України, більше ніж 50 відсотків загальної вартості пенсійних активів;
7) придбавати або додатково інвестувати в облігації місцевих позик більше ніж 10 відсотків загальної вартості пенсійних активів;
8) придбавати або додатково інвестувати в корпоративні облігації - резидентів більш як 40 відсотків загальної вартості пенсійних активів;
9) придбавати або додатково інвестувати в акції українських емітентів більше ніж 40 відсотків загальної вартості пенсійних активів;
10) придбавати або додатково інвестувати у цінні папери, погашення та отримання доходу за якими гарантовано урядами іноземних держав, більше ніж 20 відсотків загальної вартості пенсійних активів;
11) придбавати або додатково інвестувати в акції та облігації іноземних емітентів, які допущені до торгів на регульованих фондових ринках іноземних держав, більше ніж 20 відсотків загальної вартості пенсійних активів;
12) придбавати або додатково інвестувати в інші активи, не заборонені законодавством України, але не зазначені у цій статті, більше ніж 5 відсотків загальної вартості пенсійних активів;
13) придбавати або додатково інвестувати у цінні папери, погашення та отримання доходу за якими гарантовано урядом однієї іноземної держави, більше ніж 10 відсотків загальної вартості пенсійних активів;
…
20) придбавати або додатково інвестувати в іпотечні облігації українських емітентів більш як 40 відсотків загальної вартості пенсійних активів.
…
2. Кошти Накопичувального фонду, що розміщуються на депозитних рахунках у комерційних банках, не можуть бути розміщені менше ніж у трьох комерційних банках. При цьому розподіл коштів за депозитними рахунками банків повинен бути таким, щоб різниця відхилення в сумах становила не більше ніж 10 відсотків».
Вместо этого прописывается, что «вимоги до структури активів Накопичувального фонду встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку».
Также исключается норма о том, что пенсионные активы в финансовых инструментах не могут включать ценные бумаги, не допущенные к торгам на регулируемом фондовом рынке (кроме облигаций международных финансовых организаций, размещаемых на территории Украины и ценных бумаг, погашение и получение дохода по которым гарантированы в соответствии с законодательством государством, органами местного самоуправления или третьими лицами).
Вместе с тем, предусматривается, что требования к структуре пенсионных активов негосударственных пенсионных фондов устанавливаются Национальной комиссией по ценным бумагам и фондовому рынку.
Ниже приводим сравнительную таблицу в части изменений в законы, касающиеся пенсионного аспекта.
Подписывайтесь на наш Telegram-канал и на Twitter, чтобы быть в курсе самых важных событий.