Міністерство культури та інформаційної політики розробило проект постанови КМУ «Про внесення змін до Методики розрахунків розмірів ліцензійного збору за видачу або продовження строку дії ліцензії на мовлення, ліцензії провайдера програмної послуги, визначення розміру плати за переоформлення ліцензії та видачу дубліката ліцензії на мовлення, ліцензії провайдера програмної послуги».
Метою прийняття акта є визначення формули для ліцензійного збору за видачу (продовження) ліцензії на багатоканальне мовлення з використанням радіочастотного ресурсу, порядку сплати при переоформленні ліцензії у зв’язку із переходом від аналогового до цифрового (багатоканального) мовлення, забезпечення інформаційних потреб суспільства, що проживає у населених пунктах, на території яких здійснювалась антитерористична операція, в адміністративно-територіальних одиницях, що межують з Автономною Республікою Крим, в районах, що межують з Російською Федерацією, а також залучення провайдерів програмної послуги, що використовують технологію ОТТ, до ліцензування їх діяльності.
Проект акта розроблено за ініціативи Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.
Відповідно до підпункту 1 пункту 1 Методики розрахунків розмірів ліцензійного збору за видачу або продовження строку дії ліцензії на мовлення, ліцензії провайдера програмної послуги, визначення розміру плати за переоформлення ліцензії та видачу дубліката ліцензії на мовлення, ліцензії провайдера програмної послуги, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 № 412 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1014), ліцензійного збору за видачу (продовження) ліцензії на ефірне та/або багатоканальне мовлення з використанням радіочастотного ресурсу (окремо для кожного каналу (програми)/частоти) за такою формулою:
У зазначеній формулі використовувався коефіцієнт потенціалу мережі (k), значення якого залежить від потужності передавача (Вт). Водночас відповідний коефіцієнт є актуальним і доцільним при розрахунку ліцензійного збору за видачу (продовження) ліцензії на ефірне мовлення з використанням радіочастотного ресурсу, враховуючи, що потужність передавачів для аналогового мовлення значно вище показників потужності для передавачів для цифрового мовлення.
У зв’язку з цим, запропоновано визначити нову формулу для ліцензійного збору за видачу (продовження) ліцензії на багатоканальне мовлення з використанням радіочастотного ресурсу.
Крім цього, постановою Кабінету Міністрів від 16 грудня 2020 р. № 1263 «Деякі питання використання радіочастотного ресурсу України» встановлено, що використання радіотехнології, передбаченої позицією 38 розділу I Плану використання радіочастотного ресурсу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 червня 2006 р. № 815, для визначених Національною радою з питань телебачення і радіомовлення каналів мовлення на територіях, що межують з Російською Федерацією та тимчасово окупованими територіями, відновлюється на період до відновлення суверенітету та територіальної цілісності України, а для каналів мовлення телерадіоорганізацій місцевого мовлення, які не мають ліцензій на цифрове мовлення, - до 31 березня 2021 року.
У зв’язку з цим виникла необхідність визначити порядок сплати при переоформленні ліцензії у зв’язку із переходом від аналогового до цифрового (багатоканального) мовлення, встановивши, що новий розрахунок розміру ліцензійного збору проводиться відповідно до формули, що передбачає видачу ліцензії на такий вид мовлення з урахуванням раніше сплаченої суми.
Крім цього, для можливості забезпечення населення програмною послугою, здійснення кабельного мовлення, ефірного аналогового радіомовлення та багатоканального телевізійного мовлення у населених пунктах, на території яких здійснювалась антитерористична операція, в адміністративно-територіальних одиницях, що межують з Автономною Республікою Крим, розмір ліцензійного збору зменшується на 70 відсотків. Варто зазначити, що для можливості забезпечення населення програмною послугою наразі зменшено розмір ліцензійного збору на 70 відсотків лише у районі проведення антитерористичної операції.
Для захисту телерадіоінформаційного простору України запропоновано в районах, що межують з Російською Федерацією, розмір ліцензійного збору для провайдерів програмної послуги зменшити на 70 відсотків, крім провайдерів програмної послуги, що надають програмну послугу на всю територію України.
Відповідно до частини першої статті 36 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» ліцензії на ефірне мовлення видаються на строк, визначений Національною радою відповідно до заяви про видачу ліцензії, але не менш як на 7 років. На сьогодні деякі телерадіоорганізації мають ліцензії на ефірне мовлення, що засвідчує їх право здійснювати мовлення на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь, які тимчасово окуповані Російською Федерацією. У зв’язку з цим, з метою забезпечення продовження строку дії ліцензій на ефірне мовлення пропонується зменшити розмір ліцензійного збору на 90 відсотків за продовження строку таких ліцензій. Така умова діятиме до моменту деокупації території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь.
Крім цього, пропонується зменшити на 80 відсотків ліцензійний збір для провайдерів програмної послуги, що використовують технологію ОТТ, оскільки чинний розмір (більше 2 млн грн) стримує провайдерів програмної послуги отримувати відповідну ліцензію, зазначає Мінкульт.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.