Народні депутати від партії "Голос" внесли до парламенту законопроект № 5381, яким пропонують встановити особливі вимоги до відомостей про кандидата чи кандидатки на посаду Міністра оборони України, перелік яких вноситься разом із поданням про призначення. З цією метою законопроект передбачає доповнення статті 9 Закону «Про Кабінет Міністрів України» новою частиною.
Автори пропонують визначити, що подання президента про призначення особи на посаду очільника оборонного відомства обов’язково має супроводжуватися такими документами:
Такий перелік документів виглядає доволі резонним для кандидата не лише на посаду міністра оборони, але й на міністерську посаду в цілому – крім відомостей про участь у бойових діях, звісно. І видається дивним, що таких вимог наразі немає. Проте є одне «але» – більшість з цих вимог вже існують у тому ж законі і навіть у тій самій статті, які депутати пропонують доповнити.
Так, частина 5 закону, яка у редакції законопроекту буде знаходитися прямо перед новими положеннями, визначає вимоги до переліку документів, які супроводжують подання про призначення кандидатів на посади усіх міністрів. І в цьому положенні вже передбачені документи з пп. 1-7, що описані вище. Таким чином, вся «новація» законопроекту зводиться до п. 8 – вимоги подавати інформацію про статус УБД, відомості про участь у АТО/ООС та про волонтерську діяльність для армії.
Саме на цьому аспекті та важливості посади міністра оборони в умовах збройної агресії акцентують увагу автори законопроекту у пояснювальній записці. Зокрема, вони пишуть, що в нинішніх умовах міністр «має відповідати додатковим вимогам щодо обізнаності про стан справ у ЗСУ та інших військових формуваннях з метою ефективного прийняття управлінських рішень щодо питань формування у сфері державної політики та оборони України». Хоча це жодним чином не пояснює, чому автори вирішили механічно продублювати вже наявні у законі положення замість встановити лише додаткові вимоги до міністра оборони.
Також варто звернути увагу на те, що пропонується встановити ці вимоги «до настання факту остаточного виведення та повної відсутності всіх збройних формувань Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях». Не зовсім очевидно, чому після деокупації Донецької та Луганської областей наявність досвіду участі у бойових діях чи волонтерській діяльності із забезпечення війська перестане бути перевагою, яку варто брати до уваги під час призначення міністра оборони. Щонайменше через те, що деокупація Донецької та Луганської областей ще не обов’язково означатиме деокупацію Криму та зникнення загрози російської агресії.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що депутати подали до парламенту законопроект, яким пропонують у сто разів збільшити штрафи за порушення карантину.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.