Верховна Рада готова до ухвалення у другому читанні і в цілому законопроекту Уряду про адміністративну процедуру 3475. Про це повідомив Олег Немчінов, Міністр Кабінету міністрів України.
«17 березня під час засідання Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування повторно розглянули у другому читанні та підтримали внесений Урядом проект Закону України про адміністративну процедуру.
Проект Закону про адміністративну процедуру – це:
- єдині правила у взаємовідносинах між державою та громадянами і бізнесом;
- послуги без корупції і бюрократії;
- рівноправні відносини між державою та громадянином.
Адмінпроцедура покликана стати єдиним алгоритмом швидких і передбачуваних дій для надання/отримання державних послуг. Зараз для отримання кожної державної послуги діє особливий порядок, визначений окремим законом, урядовим актом чи внутрішньою інструкцією міністерства. На практиці це ускладнює громадянам та бізнесу процес отримання послуги від держави, сприяє маніпуляціям та корупції.
Закон запроваджує єдині прості та прозорі правила дій при прийнятті рішень органами виконавчої влади чи місцевого самоврядування про права та обов’язки фізичних та юридичних осіб.
Закон призведе до спрощення процесів в органах державного управління та уникнення зайвого бюрократичного тягаря. Наприклад, він суворо забороняє органам державного управління вимагати від громадян та підприємств подання довідок та подібних документів, які підтверджують факти, що зберігаються в офіційних реєстрах. Органи державного управління зобов'язані отримувати доступ до цих даних самостійно, а в бек-офісі повинні бути встановлені електронні способи обміну даними», - зазначив він.
Слід зазначити, що Головне юридичне управління Верховної Ради висловило до тексту законопроекту величезну кількість зауважень.
«Згідно з пунктом 1 частини другої статті 1 проекту «дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час розгляду звернень осіб, що містять пропозиції, рекомендації про формування державної та регіональної політики, вирішення питань місцевого значення (місцевої політики), а також щодо врегулювання суспільних відносин». Однак, ні Конституція України, ні закони України не містять такого терміну як «регіональна політика» та не дають його визначення.
Натомість низка законів містить термін «державна регіональна політика» (закони України «Про засади зовнішньої і внутрішньої політики України», «Про державну регіональну політику», «Про стимулювання розвитку регіонів» тощо).
Більш того, з огляду на унітарний (а не федеративний) устрій України спроба запровадження у законодавчий обіг такої юридичної категорії як «регіональна політика», а тим більше як самостійний об’єкт - шляхом перерахування поряд із терміном «державна політика» є неправомірним та не випливає з положень Конституції України», - зазначає ГЮУ ВР.
Нижче наводимо текст законопроекту до другого читання станом на 16.03 та зауваження ГЮУ ВР.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.