Депутати зареєстрували в парламенті проект Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо запровадження відповідальності за виведення конденсату від розміщених на фасадах будинків (будівель, споруд) приладів охолодження (кондиціонерів) у не пристосовані для цього місця.
Законопроект зареєстровано 21.01.2021 під номером 4619.
Основні положення законопроекту
Пропонується внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення:
1) Кодекс доповнюється новою статтею 96-3, відповідно до якої:
- запроваджується відповідальність за «виведення конденсату від розміщених на фасадах будинків (будівель, споруд) приладів охолодження (кондиціонерів) у місця, які не є спеціально пристосованими для цього місцями».
Санкція за це правопорушення передбачається у вигляді штрафу, який накладатиметься на громадян – власників приладів охолодження (кондиціонерів) або на посадових осіб підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, які є власниками приладів охолодження (кондиціонерів), у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- повторне протягом року вчинення такого ж порушення матиме наслідком накладення штрафу у розмірі вже двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- у «примітці» до статті 96-3 розкривається, які місця вважаються спеціально пристосованими місцями для виведення конденсату від приладів охолодження (кондиціонерів), розміщених на фасадах будинків (будівель, споруд).
Це:
1) зливова каналізація;
2) побутова каналізація (в разі виведення конденсату з розривом струмини через гідрозатвор);
3) резервуари, обладнані та розміщені таким чином, щоб збирати конденсат та не допускати його витоку або поширення іншим чином.
Таким чином власникам приладів охолодження (кондиціонерів) надається широкий вибір способу забезпечення належного виведення і збору конденсату, враховуючи при цьому суспільні інтереси.
2) У статтю 222 «Органи Національної поліції» до переліку справ про адміністративні правопорушення, передбачених КУпАП, які розглядаються органами Національної поліції, додається запроваджена стаття 96-3.
3) У статтю 244-6 «Органи державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» до переліку справ про адміністративні правопорушення, передбачених КУпАП, які розглядаються органами державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, додається запроваджена стаття 96-3.
Також вносяться зміни, які передбачають, що справи про адміністративні правопорушення, вказані в диспозиції статті 96-3, від імені органу державного архітектурно-будівельного нагляду мають право розглядати головні інспектори будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Набрання чинності Законом передбачається з 1 червня 2021 року, з метою надання достатнього часу власникам приладів охолодження (кондиціонерів) для підготовки та облаштування спеціально пристосованих місць для виведення конденсату.
Автор законопроекту, нардеп Сергій Гривко називає цілями і завданнями законопроекту:
- захист навколишнього середовища населених пунктів, громадського порядку, законних прав та інтересів громадян;
- встановлення на законодавчому рівні чітких правил виведення конденсату від розміщених на фасадах будинків (будівель, споруд) приладів охолодження (кондиціонерів);
- запровадження відповідальності за виведення конденсату від розміщених на фасадах будинків (будівель, споруд) приладів охолодження (кондиціонерів) у не пристосовані для цього місця;
- стимулювання дотримання фізичними та юридичними особами всіх вимог стосовно виведення конденсату, запобігання завданню шкоди навколишньому середовищу, іншим фізичним та юридичним особам.
Проблема, яка потребує вирішення, полягає в такому.
Інколи власники відповідних приладів розміщують їх таким чином, що конденсат з них замість належним чином облаштованого та акуратного відведення і збору попадає в навколишнє середовище: на голови перехожих; на дахи чи фасади поруч розташованих будівель; на дахи балконів, створюючи при цьому ритмічний шум від капання; його розносить вітер тощо. Крім того, в конденсаті, який виводиться, не виключається наявність забруднюючих речовин.
Такі дії власників приладів охолодження (кондиціонерів) часто стають об’єктом скарг. У багатьох випадках справи доходять до судового розгляду в прагненні позивачів усунути дію шкідливих факторів, спричинених виведенням конденсату від розміщених на фасадах будинків (будівель, споруд) приладів охолодження (кондиціонерів) у не пристосовані для цього місця, а також відшкодувати завдану шкоду.
На рівні законодавства жодні вимоги (обмеження) відносно виведення конденсату від розміщених на фасадах будинків (будівель, споруд) приладів охолодження (кондиціонерів) на даний час не встановлені. Відповідальність за порушення у цій сфері також не передбачена.
Одночасно існують такі вимоги ДБН В.2.5-67:2013 «Опалення, вентиляція та кондиціонування» з цього приводу:
- «п. 7.12.44 Не допускається виводити конденсат від приладів охолодження на фасад будівлі»;
- «п. 7.12.45 Слід застосовувати систему загального збору та відведення конденсату в зливову каналізацію від приладів охолодження. Допускається виводити конденсат в побутову каналізацію з розривом струмини через гідрозатвор.
Напірний конденсатопровід від убудованого в прилад охолодження насоса слід підводити до каналізації індивідуально. Допускається такі конденсатопроводи об’єднувати або приєднувати до системи загального збору конденсату з розривом струмини».
Раніше із цивільного кодексу пропонують виключити штрафну неустойку, а відсотки рахувати по-новому.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.