Минуло вже немало часу після того, як відгримів так званий «дизельґейт» – скандал, у рамках якого компанію Volkswagen звинувачували у тому, що програмне забезпечення їх автомобілів навмисно занижувало рівень викидів у атмосферу. Крапкою у цьому скандалі стало рішення Федерального Верховного суду ФРН, який задовольнив вимоги покупця такого авто на повну компенсацію його вартості. Йшлося про близько 60 тисяч подібних справ та 11 мільйонів авто по всьому світу.
Втім, проблеми із контролем викидів мав не лише Volkswagen. Також минулого року з подібними проблемами стикнулася і компанія Daimler, яка займається виробництвом автомобілів Mercedes. Компанії довелося виплатити 2,2 мільярда доларів, щоб залагодити скандал щодо свідомого заниження показників викидів під час тестування. New York Times повідомляє, що цього року також вже знайшовся свій «герой» у хитрощах щодо викидів. 14 січня Генеральна прокуратура США та Toyota Motors досягли мирової угоди у справі щодо порушення Clean Air Act. Домовилися до того, що Toyota має виплатити безпрецедентний штраф у 180 мільйонів доларів.
Обвинувачення стверджувало, що з 2005 до 2015 року автовиробник не повідомляв про дефекти, які впливали на те, як автомобілі контролювали викиди, що призводило до їх збільшення. Більше того, протягом всього цього часу ніхто з працівників та керівництва компанії не вживав заходів для того, що вирішити проблему. У підсумку Toyota продала мільйони авто з такими дефектами. Виконуюча обов’язки Генерального прокурора США Одрі Штраус заявила, що «Toyota закривала очі на невідповідності» закону, та повідомила, що компанія погодилася сплатити компенсацію без суду.
Попри мирову угоду, у Toyota із висунутими обвинуваченнями не погоджуються. Так, речник компанії Ерік Бут наполягав, що концерн повідомив державні органи про проблему одразу після її виявлення. Більше того, він взагалі поставив під сумнів негативні наслідки, зазначивши, що затримка у повідомленні про дефекти призвела лише до незначних надлишкових викидів, якщо такі взагалі були. «Тим не менш, ми визнаємо, що деякі наші [показники] не досягали наших високих стандартів, а тому ми раді вирішити це питання», – так у автоконцерні пояснили, чому вони погодилися залагодити справу, хоча і не згодні з обвинуваченнями.
У виданні зазначають, що Toyota, яка заробила собі відносно екосвідомий імідж завдяки гібридним Пріусам, вже не вперше опиняється у центрі екологічних скандалів у Сполучених Штатах. Зокрема, у жовтні 2019 року компанія підтримала рішення Дональда Трампа послабити вимоги щодо викидів для автомобілів, яке суттєво вдарило саме по тих автовиробниках, які до того до активно дотримувалися лімітів викидів. Крім того, за даними Агенції з охорони довкілля США, автомобілі Toyota мають один з найгірших показників ефективності використання палива, використовуючи більше палива на одиницю відстані.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що Microsoft запатентувала пристрій, який може дати людям життя після смерті.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.