У парламенті збираються системно підійти до наповнення державного бюджету в 2021 році шляхом приватизації залишків державного та комунального майна. Зареєстрований цілий пакет законопроектів №№ 4573-4575, якими збираються створювати сприятливі умови для зрушення процесу приватизації державного і комунального майна, а також посилити адміністративну відповідальність посадових осіб уповноважених органів управління за перешкоджання приватизації, невчасне та недостовірне внесення інформації про об’єкти державного або комунального майна, які підлягають приватизації або можуть бути передані в оренду, до Єдиного державного реєстру об’єктів державної власності.
Зокрема, законопроект № 4573 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального процесуального кодексу України стосовно удосконалення державної політики управління об’єктами державної і комунальної власності» пропонує внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та доповнити його статтею 164-20 (Порушення порядку використання державного майна).
Цією статтею визначаються розміри штрафів за:
Суми штрафів, які накладатимуться за порушення на посадових осіб балансоутримувача державного або комунального майна, становитимуть від 250 (4 250 грн) до 2 000 (34 000 грн) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Також пропонується внести зміни до статті 173 Кримінального процесуального кодексу України щодо недопущення арешту майна (в тому числі майнових прав або інших активів), щодо якого прийнято рішення про приватизацію на конкурентних засадах у формі електронних аукціонів у встановленому законом порядку. Введення цієї норми нівелює можливість зловживання процесуальними правами для зупинення процесу приватизації та дозволить економити кошти державного бюджету на сплату судового збору.
Положеннями, що містяться у законопроекті № 4574 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо продажу об’єктів державної та комунальної власності)», пропонується доповнити пункт 92.1 статті 92 Податкового кодексу України нормою, яка уточнює умови продажу об’єктів державної та комунальної власності, що перебувають в податковій заставі. Продаж таких об’єктів шляхом приватизації пропонують здійснювати без згоди контролюючого органу.
Крім того, у статті 95 ПКУ зазначають, що продаж майна, що перебуває у податковій заставі, здійснюється виключно на електронних публічних торгах.
Але, саме головне, даним законопроектом хочуть списати накопичений станом на 01 січня 2021 року податковий борг (у тому числі встановлений судовими рішеннями та реструктуризований) державних та комунальних підприємств, акціонерних товариств, створених у процесі корпоратизації, 100 відсотків акцій (часток) яких перебувають у державній власності, щодо яких органом приватизації прийнято рішення про їх приватизацію.
Законопроект № 4575 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо коштів від приватизації об’єктів державної власності» сміливо можна назвати стимулятором приватизації, адже пропонується частину коштів, отриманих від приватизації державних підприємств, направляти уповноваженим органам, які управляли цими об’єктами. Автори законопроекту бачать розподіл коштів від продажу наступним чином:
Крім того, з метою зацікавленості регіональної влади в приватизації, пропонується 10 відсотків коштів від продажу об’єктів малої приватизації державної власності, які зареєстровані на території відповідного органу місцевого самоврядування, включити до надходжень бюджету розвитку місцевих бюджетів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.