Пілотну добровільну сертифікацію вчителів початкової школи цього року успішно пройшли 902 педагоги. Про це повідомив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет, якого цитує пресслужба відомства.
Він нагадав, що на законодавчому рівні було запроваджено сертифікацію вчителів, метою якої стало виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню. У 2019 році в Україні розпочався пілотний проект із сертифікації педагогічних працівників, який реалізується МОН спільно з Українським центром оцінювання якості освіти (УЦОЯО) та Державною службою якості освіти України (ДСЯО), і триватиме до 2021 року.
Сертифікація передбачає:
оцінювання фахових знань та умінь учасників сертифікації шляхом їх незалежного тестування;
самооцінювання учасником сертифікації власної педагогічної майстерності;
експертне оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації шляхом вивчення практичного досвіду їхньої роботи.
У 2020 році реєстрація для участі у сертифікації тривала 15-31 січня. Протягом цього часу 1711 вчителів подали заявку на реєстрацію – цього року ліміт заявок на сертифікацію було збільшено до 2000 порівняно з 1000 у 2019 році. За результатами опрацювання надісланих вчителями документів Український центр оцінювання якості освіти зареєстрував 1591 учасника сертифікації, заявки яких відповідали вимогам.
Сертифікація-2020 складалась із трьох етапів, порядок яких було змінено порівняно з сертифікацією 2019 року.
Перший етап – незалежне тестування – відбувся 29 лютого. В ньому взяли участь 1552 педагоги. За результатами тестування до участі в наступному етапі було допущено 1045 вчителів.
Наступний етап – подання анкет самооцінювання та їх вивчення Державною службою якості освіти – тривав з 25 березня до 13 квітня. За його результатами до участі в третьому етапі було допущено 1040 педагогів.
Строки проведення третього етапу – вивчення практичного досвіду роботи – було змінено через карантин і пандемію COVID-19. Водночас було розпочато роботу над альтернативними моделями його проведення. За результатами роботи було внесено зміни до методики та інструментарію вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації.
«Цього року згідно з рішенням комісії Державної служби якості освіти визначено, що пороговий бал становить 72 бали», – повідомив Сергій Шкарлет.
Вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації передбачало оцінювання 10 професійних компетентностей, які розкривалися через 25 показників.
Основними методами збирання інформації були:
анкетування директора та заступника директора школи, а також керівника методичного об’єднання, до якого входить учасник сертифікації;
інтерв’ю з учасником сертифікації за орієнтовним переліком питань;
аналіз і розв’язування учасником сертифікації педагогічних ситуацій (кейс-завдання).
Враховуючи карантинні обмеження, етап експертного оцінювання професійних компетентностей відбувався з використанням електронних платформ.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.