Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 818/558/18 підтримав позицію суду першої інстанції та апеляційного суду, які:
Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2018 року, залишеним без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 18 квітня 2019 року, позов задоволено частково.
Приймаючи зазначене рішення, суд першої інстанції виходив з того, що у зв`язку з необґрунтованістю висновків та рішень регіонального сервісного центру МВС в Черкаській області від 4 січня 2018 року про результати моніторингу інформації проведення позивачем обов`язкового технічного контролю транспортного засобу та визнання «недійсним» протоколів, якими визнано недійсними протоколи перевірки технічного стану транспортних засобів (дев`ять одиниць), передчасним є прийняття Мінінфраструктури рішення про відкликання повідомлення позивача, що зазначено в листі Головного сервісного центру МВС України № 31/173 від 15 січня 2018 року.
З висновками, яких дійшов суд першої інстанції у цій справі, погодився і Другий апеляційний адміністративний суд.
За обставинами справи ТОВ є суб`єктом проведення обов`язкового технічного контролю колісних транспортних засобів (ОТК КТЗ).
За результатами проведеного ОТК видано протокол перевірки технічного стану транспортного засобу.
Водночас регіональним сервісним центром МВС у Сумській області вищевказаний протокол перевірки технічного стану транспортного засобу визнано недійсним, про що складено висновок про результати моніторингу інформації проведення ОТК КТЗ та визнання «недійсним» протоколу.
Підставою для визнання «недійсним» протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу була невірно здійснена ідентифікація транспортного засобу щодо визнання його категорії, оскільки даний транспортний засіб віднесено до категорії «N1» (колісний засіб максимальною масою не більше як 3,5 тонни), разом із тим у протоколі ОТК у графі «вантажність» вказано, що вона становить 10,3 тонни, що є порушенням пункту 12 Порядку № 137, підпункту 2.2. Вимог № 710.
У свою чергу Головний сервісний центр МВС листом від 15 січня 2018 року № 31/173 повідомив Мініфраструктури щодо видачі ТОВ 10 і більше протоколів, складених з порушенням Порядку № 137 та Вимог № 710.
Аналогічні випадки повторювалися ще декілька разів.
На підставі наданої ГСЦ МВС інформації Мінінфраструктури листом № 945/18/10-18 від 29 січня 2018 року відкликав повідомлення суб`єкта здійснення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів ТОВ.
Позивач, не погодившись з висновками регіональних сервісних центрів МВС про результати моніторингу інформації проведення обов`язкового технічного контролю транспортного засобу та з рішенням Міністерства інфраструктури України щодо відкликання повідомлення суб`єкта здійснення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів, звернувся з позовом до суду.
Залишаючи без задоволення касаційну скаргу Мінінфраструктури, Касаційний суд зазначив таке.
З установлених судами попередніх інстанцій обставин, з показів свідків, допитаних в судовому засіданні, слідує, що до бази даних є можливість завантажити лише три фотознімки транспортного засобу. Матеріалами справи підтверджується, що до бази даних Товариство завантажило необхідну кількість фотознімків, а саме зовнішній огляд транспортного засобу з перевіркою фар, гальмової системи методом стендових випробувань з фіксацією загального вигляду транспортного засобу та номерного знака.
Згідно з правилами, визначеними у пункті 16 Порядку № 137, убачається, що у позивача відсутній обов`язок виконання фотознімків з обов`язковим відображенням на транспортних засобах попереджуючих знаків, оскільки вимога є лише до зовнішнього огляду транспортного засобу.
Таким чином позивачем були дотримані вимоги щодо оформлення фотознімків та не допущено порушень норми пункту 16 Порядку № 137.
До того ж, неможливість встановити з фотознімків наявність попереджувального знаку у зв`язку із розміщенням його в горизонтальній поверхні на транспортному засобі не може бути беззаперечною обставиною для висновку про порушення Товариством проведення технічного огляду. Водночас таке розміщення попереджувального знаку в горизонтальній площині було здійснено, враховуючи спеціальну конструкцію всіх перевірених вантажівок (марки ЗИЛ 131, ГАЗ 66, УАЗ 3303) та використання таких транспортних засобів у лісовому господарстві.
Враховуючи, що Порядком № 137 будь-якої перевірки даних, що містяться у листі Головного сервісного центру МВС не визначено, то Мінінфраструктури без проведення перевірки прийняло рішення щодо відкликання повідомлення суб`єкта здійснення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів - у даному випадку Товариства.
Водночас, ураховуючи, що 9 висновків Головного сервісного центру МВС в Черкаській області, на підставі яких визнано недійсними 9 протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів, є безпідставними, Верховний Суд погоджується з висновком судів попередніх інстанцій про передчасність прийнятого Мінінфраструктури рішення про відкликання повідомлення суб`єкта здійснення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів.
Ефективним та належним є такий спосіб захисту порушених прав, як скасування рішення Мінінфраструктури щодо відкликання повідомлення суб`єкта здійснення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів ТОВ, що оформлено листом № 945/18/10-18 від 29 січня 2018 року, та зобов`язання Мінінфраструктури поновити повідомлення суб`єкта здійснення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів ТОВ.
Раніше КГС ВС по пунктах розклав, що має містити касаційна скарга.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.