Варвинський районний суд Чернігівської області по справі №731/453/20 постановив визнати колишнього депутата Озерянської сільської ради Варвинського району Чернігівської області винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, та накласти адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави у розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) гривень.
Крім того, суд стягнув з депутата на користь держави 420 гривень 40 копійок судового збору, а також роз’яснив, що у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу.
Стаття 172-6 встановлює відповідальність за порушення вимог фінансового контролю, а саме за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Статтею встановлені значні штрафи.
Відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Депутат Озерянської сільської ради Варвинського району Чернігівської області несвоєчасно, без поважних причин подала шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2019 рік, а саме подала таку декларацію 26 червня 2020 року.
Правопорушення було виявлено 9 жовтня 2020 року.
Сама ексдепутат вважала, що в її діях відсутній склад адміністративного правопорушення, оскільки вона подала декларацію вчасно, адже, на її думку, строк для подачі щорічної податкової декларації було продовжено з 1 квітня 2020 року до 1 липня 2020 року.
Крім того, вона подала декларацію як депутат Озерянської сільської ради (помилившись у виборі графи «Щорічна») у вказаний строк, оскільки мала ускладнення зі здоров`ям, однак, будь-яких підтверджуючих документів на обґрунтування цього подати не може.
Пунктом 11 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» № 530-ІХ, який набрав чинності 17 березня 2020 року, встановлено, що декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які відповідно до статті 45 цього Закону подаються за минулий рік до 1 квітня, у 2020 році суб`єкти декларування подають до 1 червня.
При цьому суб`єкти декларування, які у період до 1 червня 2020 року не мали можливості подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачену абзацом першим частини другої статті 45 цього Закону, або повідомлення про суттєві зміни у майновому стані відповідно до статті 52 цього Закону у зв`язку із встановленням на території їх проживання карантинно-обмежувальних заходів, звільняються від відповідальності за несвоєчасне подання такої декларації чи повідомлення у зазначений період.
За таких підстав порушниця повинна була подати щорічну декларацію за 2019 рік до 1 червня 2020 року.
Суд дійшов висновку, що:
А) Неналежна поінформованість декларанта щодо крайнього терміну подачі відповідної декларації не може вважатися судом поважною причиню пропущення такого строку.
Б) У даному випадку продовження строку для подання податкової декларації не є тотожним для строку подання антикорупційної декларації та не може бути поважною причиною для пропуску згадуваного строку.
Справа у тому, що до 1 липня 2020 року було продовжено термін податкової кампанії декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2019 року. Такий термін встановлений Законом України від 17.03.2020 № 533 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)».
Раніше НАЗК заявляло, що буде по-новому виявляти корупційні ризики в законопроектах.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.