Рада провалила законопроєкт «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» № 4100 від 15.09.2020 в першому читанні. Особливість цього законопроєкту полягала в тому, що без його ухвалення неможливо ухвалити Закон про Державний бюджет на 2021 рік.
Законопроєкт набрав лише 225 голосів, для його ухвалення не вистачило буквально одного голосу. Парламентарі пояснюють це тим, що двоє депутатів не встигли зареєструватись в Раді.
Внаслідок цього Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков поставив на голосування питання про направлення законопроєкту на повторне перше читання та повернув його профільному Комітету. Одночасно призначив голосування за законопроєкт № 4100 на 12 годину 05 листопада 2020 року. За це рішення голоси у депутатів знайшлися.
Проєктом Закону України передбачалися зміни до Бюджетного кодексу України, пов’язані з:
- необхідністю врегулювання правових засад функціонування бюджетної системи України, міжбюджетних відносин, створення належної ресурсної бази для здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на новій територіальній основі у зв’язку із прийняттям Закону України від 16.04.2020 № 562-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад», Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-IX «Про утворення та ліквідацію районів»;
- наданням Мінфіну права на здійснення правочинів з державними деривативами, включаючи їх обмін, випуск, купівлю, викуп та продаж, у тому числі за рахунок здійснення державних запозичень понад обсяги, визначені на поточний бюджетний період законом про Державний бюджет України, з метою зменшення очікуваного пікового навантаження на державний бюджет, зниження ризиків, пов’язаних із ймовірністю збільшення витрат за державними деривативами у майбутньому;
- запровадженням інструменту надання державних гарантій на портфельній основі, спрямованого на підтримку державою суб’єктів господарювання мікро-, малого та середнього підприємництва шляхом гарантування державою часткового виконання зобов’язань, що не перевищує 80 відсотків загальної суми таких боргових зобов’язань за портфелем кредитів та 80 відсотків за кожним окремим кредитом;
- врегулюванням на законодавчому рівні консолідації на єдиному казначейському рахунку коштів (податки, збори та інші платежі, що контролюються податковими органами), сплачених платниками податків на єдиний рахунок, їх зарахування на відповідні рахунки, відкриті в Казначействі для зарахування доходів державного та місцевих бюджетів, своєчасне перерахування помилково та/або надміру зарахованих через єдиний рахунок до державного та місцевих бюджетів коштів між видами доходів і бюджетів з метою забезпечення реалізації статті 351 Податкового кодексу України відповідно Закону України від 04.10.2019 № 190-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»;
- погодженням із Вищою радою правосуддя перерозподілу видатків між розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня у системі Державної судової адміністрації України, що призводить до зміни обсягів видатків судів, відповідно до рекомендацій Рахункової палати, наданих за результатами аудиту ефективності використання Вищою радою правосуддя бюджетних коштів на формування суддівського корпусу та контроль за його діяльністю (рішення Рахункової палати від 26.03.2019 № 7-2);
- врегулюванням на законодавчому рівні здійснення покриття касових розривів загального фонду державного бюджету за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку відповідно до рекомендацій Рахункової палати (рішення Рахункової палати від 09.04.2020 № 9-1);
- узгодженням термінологічного апарату та положень Бюджетного кодексу України зі змінами, внесеними до Земельного кодексу України, Податкового кодексу України, Законів України «Про публічні закупівлі», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад», «Про повну загальну середню освіту».
Раніше Рада провалила голосування за законопроєкт про відтермінування тотальної фіскалізації.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.