Як раніше повідомляла «Судово-юридична газета», 3 листопада на сайті Верховної Ради з’явився текст проекту Державного бюджету на 2021 рік з правками після їх розгляду комітетом.
Серед іншого, в поправках йдеться про збільшення видатків на судову систему.
Зокрема, одна із врахованих частково пропозицій від народних депутатів з фракції «Слуга народу» – у додатку № 3 видатки за загальним фондом на бюджетну програму «Забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя» збільшити на 5,65 млдр грн та у зв’язку з цим зменшити видатки Державного агентства автомобільних доріг на відповідну суму в 5,65 млрд грн. Також додатковими джерелами видатків запропонованих в даній пропозиції можуть бути такі джерела: податкові надходження, акцизи, доходи Національного банку України, залишки коштів від зменшення витрат на обслуговування зовнішнього державного боргу, а також залишки коштів загального та спеціального фондів державного бюджету на початок року.
Відповідну пропозицію також вніс голова Комітету Верховної Ради з питань правової політики Андрій Костін: «Для Державної судової адміністрації України передбачити збільшення видатків загального фонду за кодом 0501020 «Забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя» на 5.656.400 тис. грн (тобто, 5,65 млрд грн), із яких: видатки споживання - 4.617.400 тис. грн, з них оплата праці - 2.659.200 тис. грн, комунальні послуги та енергоносії - 132.605,1 тис. грн, видатки розвитку - 1.039.000 тис. грн».
Також депутати в поправці № 2446 (н. д. Торохтій Б.Г., Здебський Ю.В., Демченко С.О.,Третьякова Г.М., Бабій Р.В., Ватрас В.А. та ін.) пропонують у Додатку № 7 розподіл видатків державного бюджету на 2021 рік на забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя за напрямком видатків «Забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя» (код 0501020) на 5.656.400 тис. грн, у тому числі видатки споживання - на 4.617.400 тис. грн (з них на оплату праці - 2.659.200 тис. грн, комунальні послуги та енергоносії - 132.605,1 тис. грн), видатки розвитку на 1.039.000 тис. грн, за такими установами та напрямками видатків:
1) Організаційне забезпечення діяльності органів судової влади, - 1.384.500 тис. грн, у тому числі видатки споживання - 1.381.500 тис. грн (з них на комунальні послуги та енергоносії - 132.605,1 тис. грн), видатки розвитку - 3.000 тис. грн;
2) Фонд суддівських винагород для новопризничених суддів та суддів, що звільняються, - 3.060.900 тис. грн на видатки споживання, з них на оплату праці - 2.574.900 тис. грн;
3) Служба судової охорони - 200.000 тис. грн, у тому числі видатки споживання - 175.000 тис. грн (з них на оплату праці - 84.300 тис. грн), видатки розвитку - 25.000 тис. грн;
4) Апеляційні загальні суди - 49.430 тис. грн на видатки розвитку (Закарпатський АС - 6.440 тис. грн, Миколаївський АС - 6.990 тис. грн, Черкаський АС - 36.000 тис. грн);
5) Апеляційні адміністративні суди - 10.540 тис. грн на видатки розвитку Восьмого ААС;
6) Територіальні управління Державної судової адміністрації України та місцеві суди – видатки розвитку 951.030 тис. грн.
Народний депутат від «Слуги народу» Денис Маслов написав на своїй сторінці таке.
«Фінансування судової системи в 2021
В першу чергу, хочу подякувати Голові та членам Бюджетного комітету за те, що вчора заслухали Вищу раду правосуддя України, Раду суддів України та Державну Судову адміністрацію України та підтримали наші з колегами пропозиції до проекту Державного бюджету України на 2021 рік в частині збільшення фінансування судів і суддів
Відповідне рішення прописане в проекті Постанови про висновки та пропозиції до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2021 рік №4000-П від 03.11.2020
2. Кабінету Міністрів України при підготовці проекту Закону України про Державний бюджет України на 2021 рік до другого читання:
2.17. Визначитися щодо можливості та доцільності збільшення/передбачення видатків і надання кредитів загального фонду проекту державного бюджету на 2021 рік за врахованими частково пропозиціями народних депутатів України та комітетів Верховної Ради України у таблиці пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи до законопроекту (виходячи з наявних фінансових ресурсів державного бюджету та за результатами оцінювання обґрунтованості додаткової потреби у бюджетних коштах), а саме:
2.17.2. За бюджетною програмою «Забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя» (код 0501020) (включаючи забезпечення Служби судової охорони);
Переконаний, що у сесійній залі ми проголосуємо вже в четвер у першому читанні законопроект про Держбюджет на 2021 рік!
І сподіваюсь, що Кабінет Міністрів України передбачить видатки на суди і суддів в наступному році відповідно до поданих нами пропозицій!
Ефективність судової системи напряму залежить від належного і своєчасного фінансування», - зазначив народний депутат.
При цьому бюджетний комітет відхилив пропозицію Комітету з питань соціальної політики, яка полягала в такому:
«Збільшити видатки за кодом 2506080 на 246,2 млрд. грн, в тому числі:
5,5 млрд грн - індексація пенсій з 01.03.2021;
1,6 млрд грн - підвищення пенсії після індексації не менше ніж на 100 грн;
7,4 млрд грн - встановлення прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, у розмірі 2.100 грн;
2,8 млрд грн - проведення відповідно до рішення Конституційного Суду України від 13.12.2019 № 7-р(ІІ)/2019 з 01.01.2020 перерахунку пенсій працівникам прокуратури;
2,6 млрд грн - проведення з 19.02.2020 та з 11.03.2020 перерахунків раніше призначеного щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці на виконання рішень Конституційного Суду України від 18.02.2020 № 2-р/2020 та від 11.03.2020 № 2-р/2020;
66,6 млрд грн - виплата пенсій відповідно до статті 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» за період із 17.07.2018 (постанова Верховного Суду від 18.03.2020 у зразковій справі № 240/4937/18);
63,3 млрд грн - виплата перерахованих пенсій особам, звільненим з військової служби (крім осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ), із грошового забезпечення з урахуванням його додаткових видів та розміру пенсії у відсотках, призначеної на час звільнення (постанова Верховного Суду від 24.06.2020 у зразковій справі №160/8324/19 та рішення Верховного Суду від 04.02.2019 у зразковій справі № 240/5401/18);
71,8 млрд грн - виплата пенсій, не отриманих за період із 01.08.2014 пенсіонерами із числа внутрішньо переміщених осіб та осіб, які залишились проживати на не підконтрольній українській владі території;
24,6 млрд грн - погашення у 2021 році позики, яка надається з єдиного казначейського рахунка.
Збільшення видатків передбачити за рахунок коштів, отриманих від акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» у вигляді дивідендів, нарахованих на акції господарських товариств, у статутних капіталах яких є державна власність (код 21010000)».
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.