Міністерство внутрішніх справ виносить на розгляд Кабінету Міністрів законопроєкт про зміну порядку виготовлення та видачі номерів для транспортних засобів.
За чинною процедурою, головний сервісний центр МВС проводить тендер на виготовлення і закупівлю номерів. Після чого необхідно організувати доставку номерів до місцевих сервісних центрів – на що також ідуть бюджетні кошти. За підрахунками МВС, витрати на виробництво і закупівлю номерів складають близько 482,3 млн гривень на рік. При цьому, на доставку їх у регіони потрібно ще майже 1,5 мільйони – на оплату відряджень та пального.
«Така процедура вкрай громіздка та економічно невигідна, оскільки для отримання кінцевого результату реєстрації транспортного засобу – видачі номерних знаків держава витрачає зі свого бюджету більшу суму коштів, ніж коштує сам номерний знак», – пояснює Арсен Аваков у пояснювальній записці.
Для того, аби вирішити цю проблему, а також нівелювати корупційні ризики та сприяти розвитку малого бізнесу пан Аваков пропонує внести зміни до закону «Про дорожній рух», у якому визначити таке:
Погляньмо на фактичні зміни на прикладі тендеру на виробництво номерів від 20 січня 2020 року. Держава закуповує номери гуртом – по 3-4 мільйони штук. Вищезгадані супутні витрати для доставки номерів у регіони (1,5 млн грн) дорівнюють мінімальному кроку пониження ціни на виробництво номерів і складають всього 0,5% від загальної суми. До того ж, логічно, що ці 0,5% мають бути включені у вартість реєстрації та отримання номерного знаку, тобто супутні витрати з бюджету компенсуються надходженнями.
Так, за вищезгаданим тендером на закупівлю 3 333 900 номерів держава планувала витратити 314 050 239 гривень. Виходить, що собівартість одного номера для головного сервісного центру складає близько 94 гривень, і це за умови, що виробники не запропонують нижчу ціну. При цьому у тариф для реєстрації авто ГСЦ закладає ціну номера у розмірі 178,2 гривні. У розрахунку на один номер, це майже 90% прибутку при витратах на доставку у 0,5% від собівартості виробництва. У зв’язку з цим незрозуміло, де МВС знайшло витрати на доставку на «більшу суму коштів, ніж коштує сам номерний знак».
Також варто відзначити, що виробництво місцевими підприємцями може мати ряд недоліків:
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що в Україні почали видавати зелені номери для електрокарів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.