Міністерство інфраструктури 5 жовтня розпочало публічне обговорення проєкту змін до Порядку здійснення обов’язкового страхування пасажирів літаків. Із такою ініціативою міністерство виступило у зв’язку із відповідними пропозиціями від Міжнародної організації цивільної авіації (ІСАО). Відповідно до Монреальської конвенції, яка спрямована на уніфікацію законодавства країн-учасниць у сфері міжнародних авіаперевезень, такі пропозиції ІСАО мають бути впроваджені у національні законодавства.
Пропоновані ІСАО та Міністерством інфраструктури зміни стосуються збільшення мінімального розміру страхових сум за різні види шкоди авіапасажирам:
Спеціальні права запозичення (СПЗ) – це умовна одиниця, створена Світовим банком для використання у якості резервного платіжного засобу. СПЗ існує лише у безготівковій формі. Втім, як і будь-яка інша валюта, СПЗ мають свій курс. Відповідно до офіційного курсу НБУ, станом на 6 жовтня, 1 СПЗ – приблизно 40 гривень. Отже, мінімальна страхова сума за шкоду пасажиру від затримки рейсу буде становити приблизно 214 тисяч гривень.
Збільшення страхової суми приблизно на 26000 гривень пов’язане із інфляцією валют, що входять до так званого «споживчого кошика» СПЗ: Долар США, Євро, Японська Єна, Юань КНР та Фунт стерлінгів. У 2019 році ІСАО встановило, що інфляція валют «споживчого кошика» склала 13,9%, що викликало потребу збільшити і розмір страхових виплат.
Як зазначають у Міністерстві інфраструктури, збільшення мінімальних страхових виплат у коротко- та середньостроковій перспективі матиме лише позитивний вплив як на пасажирів, так і на авіаперевізників, адже нівелює колізії в українському законодавстві та законодавстві інших країн. Про те, який позитивний вплив буде мати на перевізників збільшення майже на 15% розміру виплат, у міністерстві не зазначили.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що Міністерство інфраструктури працює над створенням української авіаційної стратегії.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.