23 вересня чотири депутати від «Слуги Народу» та очільник Комітету ВР з питань деокупації ТОТ Дмитро Лубінець зареєстрували у Верховній Раді проєкт Постанови про звернення до Кабінету Міністрів щодо налагодження залізничного сполучення Луганської області із загальною залізничною мережею.
Ініціатори документа пропонують Верховній Раді звернутися до уряду із вимогою передбачити у Державному бюджеті на 2021 рік кошти для будівництва нової залізничної лінії у північній частині Луганської області. Нова колія має з’єднати залізничні лінії Кіндрашівська-Нова — Лантратівка і Попасна — Сватове — Куп’янськ. Лінія Кіндрашівська-Нова — Лантратівка на сьогодні є відрізаною від інших частин України – перша станція розташована у Станиці Луганській, яка знаходиться неподалік лінії розмежування із ОРЛО, а друга – на півночі області, біля кордону із РФ.
«Залізнична гілка Кіндрашівська-Нова – Лантратівка довжиною 250 км, що проходить північним регіонами області, не має сполучення із іншими областями, оскільки з однієї сторони направлена в Російську Федерацію, а з іншої – веде на тимчасово окуповану територію. Внаслідок такої ситуації східні та північні райони області залишилися без залізничного сполучення з рештою території держави», – зазначають депутати у пояснювальній записці до проєкту постанови.
Законотворці обґрунтовують потребу під’єднання цієї гілки до лінії Попасна — Сватове — Куп’янськ такими аргументами. По-перше, підключення північної та північно-східної частини Луганщини до загальної залізничної мережі дозволить оптимізувати доставку вугілля до Луганської теплоелектростанції, яка знаходиться у місті Щастя та є єдиним виробником електроенергії на неокупованій території Луганської області.
Нагадаємо, МінТОТ планує облаштувати ЦНАП на контрольному пункті в’їзду-виїзду у Щасті.
По-друге, проведення цієї залізниці дозволить полегшити та здешевити процес перевезень сільськогосподарської продукції із віддалених куточків області. У свою чергу, це як зменшить собівартість такої продукції, так і вбереже дорожнє покриття від руйнування унаслідок її перевезення.
Також у пояснювальній записці депутати підкреслюють, що питання про з’єднання цих залізниць піднімається вже не вперше. Зокрема, будівництво вищезгаданої гілки Кабінет Міністрів вніс до заходів Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року, ухваленої у 2018 році. Втім, ані у 2019, ані у 2020 році у Держбюджеті коштів на цей проєкт не передбачалося.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що депутати пропонують збільшити дефіцит бюджету на 2020 рік.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.