14:10, 9 сентября 2020
Парламентський правоохоронний комітет визначився, чи буде підтримувати цю ініціативу.
Комітет Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності 9 вересня розглянув два альтернативних законопроекти про посилення відповідальності у сфері поводження з відходами (реєстр. № 3390 та № 3390-1).
Обидва законопроекти пропонують збільшити відповідальність за забруднення відходами територій населених пунктів і поза їх межами, псування сільськогосподарських та інших земель, порушення вимог щодо поводження з відходами під час їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення або захоронення. З цією метою наявні штрафи, які передбачені Кодексом України про адміністративні правопорушення та Кримінальним кодексом України у сфері поводження з відходами, хочуть у кілька разів збільшити.
Крім того, альтернативним проектом пропонується підвищити відповідальність за:
- пошкодження лісу стічними водами, хімічними речовинами, нафтою і нафтопродуктами, шкідливими викидами, відходами;
- засмічення лісів відходами;
- змішування чи захоронення відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія, без спеціального дозволу;
- порушення правил передачі відходів;
- порушення встановлених правил і режиму експлуатації установок і виробництв з оброблення та утилізації відходів;
- порушення вимог законодавства у сфері хімічних джерел струму;
- захоронення неперероблених (необроблених) побутових відходів;
- порушення правил застосування, зберігання, транспортування, знешкодження, ліквідації та захоронення пестицидів і агрохімікатів, токсичних хімічних речовин та інших препаратів;
- приховування перевищення встановлених лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів;
- порушення правил охорони вод (водних об'єктів), якщо це спричинило забруднення поверхневих чи підземних вод і водоносних горизонтів, джерел питних, лікувальних вод або зміну їхніх природних властивостей, або виснаження водних джерел і створило небезпеку для життя, здоров'я людей чи для довкілля;
- порушення законодавства про континентальний шельф України, що заподіяло істотну шкоду, а також невжиття особою, що відповідає за експлуатацію технологічних установок або інших джерел небезпеки в зоні безпеки, заходів для захисту живих організмів моря від дії шкідливих відходів або небезпечних випромінювань та енергії, якщо це створило небезпеку їх загибелі або загрожувало життю чи здоров'ю людей;
- незаконне ввезення на територію України відходів і вторинної сировини.
Наприклад, за ввезення на територію України чи транзит через її територію відходів або вторинної сировини без належного дозволу пропонують збільшити штрафи від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років (нова редакція п. 1 ст. 268 Кримінального кодексу України).
За словами голови підкомітету В’ячеслава Медяника, Міністерство енергетики та захисту довкілля, Державна агенція лісових ресурсів і навіть Головне науково-експертне управління Верховної Ради рекомендують підтримати за основу саме альтернативний законопроект № 3390-1, як більш комплексний.
З такою позицією погодився і Правоохоронний комітет Верховної Ради і вноситиме даний законопроект у сесійну залу.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.