В Раду надійшов законопроект про зміни до КУпАП щодо відбування адміністративного арешту
18:40, 31 августа 2020
Рада встановить правила призначення покарань про відбування адміністративного арешту
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA
Верховна Рада отримала законопроект «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв’язку з прийняттям Закону України "Про правила відбування адміністративного арешту" № 3048а від 31.08.2020.
Ініціатор(и) законопроекту - народні депутати:
Монастирський Денис Анатолійович,
Павлюк Максим Васильович,
Яцик Юлія Григорівна,
Медяник В'ячеслав Анатолійович,
Арешонков Володимир Юрійович.
Законопроект розгляне Комітет з питань правоохоронної діяльності.
Самого тексту ще немає на сайті Верховної Ради, але про його зміст можна дізнатися із раніше розміщеного законопроекту на сайті Національної поліції, яка є його розробником.
Згідно із законопроектом до Кодексу України про адміністративні правопорушення будуть внесені такі зміни:
Частину другу статті 32 викладуть в такій редакції:
«Адміністративний арешт не може застосовуватися до особи з інвалідністю першої і другої груп, неповнолітньої особи, вагітної жінки, а також до одинокого батька, матері або особи, яка їх замінює і виховує дитину віком до 14 років або дитину з інвалідністю.»;
Частина першу статті 294 зазнає таких змін:
«Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.»;
Стаття 326 отримає такий зміст:
«Стаття 326. Виконання постанови про застосування адміністративного арешту та арешту з утриманням на гауптвахті
Суд (суддя), що виніс постанову про застосування адміністративного арешту, не пізніше наступного робочого дня з дня набрання цією постановою законної сили надсилає її для виконання до відокремленого структурного підрозділу територіального органу поліції за зареєстрованим місцем проживання/перебування особи, підданої адміністративному арешту.
До особи, яка не виконала встановлені законом вимоги щодо прибуття для відбування (продовження відбування) адміністративного арешту або самовільно залишила місце відбування цього адміністративного стягнення до закінчення строку його відбування, може застосовуватися привід.
Суд (суддя), що виніс постанову про застосування арешту з утриманням на гауптвахті, не пізніше наступного робочого дня з дня набрання цією постановою законної сили надсилає її для виконання до відповідної військової частини (установи), у якій проходить службу військовослужбовець, підданий цьому стягненню.»;
Дві статті 326-1 і 326-2 включать в кодекс:
«Стаття 326-1. Клопотання про здійснення приводу та його розгляд
Рішення про здійснення приводу приймається судом (суддею) за зареєстрованим місцем проживання/перебування особи за клопотанням відокремленого структурного підрозділу територіального органу поліції.
У клопотанні про здійснення приводу зазначаються:
1) номер постанови судді (суду) про застосування до особи адміністративного арешту;
2) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) та зареєстроване місце проживання/перебування особи, на яку накладено адміністративне стягнення у вигляді адміністративного арешту;
3) положення закону, яким установлено обов’язок особи з’явитися для відбування адміністративного арешту, та обставини невиконання особою зазначеного обов’язку або факти, що свідчать про самовільне залишення особою місця відбування цього адміністративного стягнення до закінчення строку його відбування;
4) прізвище, ім’я, по батькові та посада особи, яка склала клопотання;
5) дата та місце складання клопотання.
До клопотання додається копія постанови судді (суду) про застосування до особи адміністративного арешту.
Клопотання про здійснення приводу розглядається судом (суддею) у день його надходження до суду.
Суд (суддя), установивши, що особа, яка зобов’язана з’явитися для відбування (продовження відбування) адміністративного арешту, не з’явилася без поважних причин або не повідомила про причини свого неприбуття, або самовільно залишила місце відбування цього адміністративного стягнення до закінчення строку його відбування, постановляє ухвалу про здійснення приводу такої особи.
Копія ухвали про здійснення приводу, завірена печаткою суду, негайно надсилається відокремленому структурному підрозділу територіального органу поліції, на який покладено її виконання.
Стаття 326-2. Виконання ухвали про здійснення приводу
Виконання ухвали про здійснення приводу доручається уповноваженому поліцейському відокремленого структурного підрозділу територіального органу поліції за зареєстрованим місцем проживання/перебування особи, стосовно приводу якої винесено ухвалу.
Ухвала про здійснення приводу оголошується особі, до якої він застосовується, поліцейським, який виконує ухвалу.
Особа, рішення про здійснення приводу якої прийнято судом (суддею), зобов’язана прибути до місця відбування адміністративного арешту в зазначений в ухвалі про здійснення приводу час у супроводі поліцейського, який виконує ухвалу.
У випадку невиконання особою, що підлягає приводу, законних вимог щодо виконання ухвали про здійснення приводу до неї можуть бути застосовані поліцейські заходи примусу на підставі та в порядку, визначеному Законом України «Про Національну поліцію».
Перевищення повноважень під час застосування поліцейських заходів примусу тягне за собою відповідальність, установлену законодавством України.
У разі неможливості здійснення приводу поліцейський, який виконує ухвалу про здійснення приводу, повертає її до суду з письмовим поясненням причин невиконання.»;
В кодекс включать також статтю 328-1 такого змісту:
«Стаття 328-1. Клопотання про призупинення строку відбування адміністративного арешту та його розгляд
Рішення про призупинення строку відбування адміністративного арешту приймається судом (суддею), який виніс постанову про накладення цього стягнення, або судом за місцем розташування ізолятора тимчасового тримання за клопотанням керівника ізолятора тимчасового тримання або іншої уповноваженої ним особи.
У клопотанні про призупинення строку відбування адміністративного арешту зазначаються:
1) номер постанови судді (суду) про застосування до особи адміністративного арешту;
2) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) та зареєстроване місце проживання/перебування особи, на яку накладено адміністративне стягнення у вигляді адміністративного арешту;
3) час, з якого особу поміщено до ізолятора тимчасового тримання;
4) підстава для призупинення строку відбування адміністративного арешту, час, коли така підстава виникла, опис фактів та обставин, що підтверджують наявність такої підстави;
5) прізвище, ім’я, по батькові та посада особи, яка склала клопотання;
6) дата та місце складання клопотання.
До клопотання додається копія постанови судді (суду) про застосування до особи адміністративного арешту, документи, матеріали відеозапису та/або інші докази, що підтверджують дійсність викладених у клопотанні обставин і фактів.
Клопотання про призупинення строку відбування адміністративного арешту розглядається судом (суддею) у день його надходження до суду.
Суд (суддя), установивши наявність або відсутність підстав для призупинення строку відбування адміністративного арешту, постановляє відповідну ухвалу, копія якої завірена печаткою суду, негайно надається особі, яка подала клопотання.
Строк відбування адміністративного арешту вважається призупиненим з моменту виникнення для цього фактичної підстави, передбаченої Законом України «Про правила відбування адміністративного арешту», про що зазначається у відповідній ухвалі суду».
Закон набере чинності одночасно з набранням чинності та введенням в дію Закону України «Про правила відбування адміністративного арешту», але не раніше дня його опублікування.